Aanschaf 2e hands Espace, maar welke......
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 06 dec 2007
- Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07
Aanschaf 2e hands Espace, maar welke......
Ik rij op dit moment een Ford Mondeo Station uit 2002, maar aangezien mijn 3 kinderen steeds groter worden wil ik toch wat meer ruimte......
Na heel wat af te hebben gezocht op internet ben ik bij een 2-tal Espace's uitgekomen:
1) Grand Espace, RXT 3.0 V6-24V Automaat (bouwjaar 2001) met 151.537 km en recent grote beurt en distributieriem vernieuwd (vraagprijs € 10.000)
2) Espace ETOILE 3.0 V6-24V Automaat (bouwjaar 2000) met 94.492 km en voorzien van 2 schuifdaken (beurten en vernieuwing distributieriem op dit moment onbekend (nog niet nagevraagd)) (vraagprijs € 10.000)
Aangezien ik een goede en betrouwbare auto wil hebben zou ik jullie willen vragen:
* welke heeft jouw voorkeur en waarom?
* waar moet ik rekening mee houden als ik naar deze auto's ga kijken ivm mogelijke problemen
Alvast bedankt voor jullie reacties !!!
Gr,
Chicco
Na heel wat af te hebben gezocht op internet ben ik bij een 2-tal Espace's uitgekomen:
1) Grand Espace, RXT 3.0 V6-24V Automaat (bouwjaar 2001) met 151.537 km en recent grote beurt en distributieriem vernieuwd (vraagprijs € 10.000)
2) Espace ETOILE 3.0 V6-24V Automaat (bouwjaar 2000) met 94.492 km en voorzien van 2 schuifdaken (beurten en vernieuwing distributieriem op dit moment onbekend (nog niet nagevraagd)) (vraagprijs € 10.000)
Aangezien ik een goede en betrouwbare auto wil hebben zou ik jullie willen vragen:
* welke heeft jouw voorkeur en waarom?
* waar moet ik rekening mee houden als ik naar deze auto's ga kijken ivm mogelijke problemen
Alvast bedankt voor jullie reacties !!!
Gr,
Chicco
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Hmm, redelijk vergelijkbare auto's dit.
Scheelt alleen 60.000 km die de jongste meer heeft gelopen.
Op zich niet erg bij deze auto, motor en bak.
Distributieriem is wel heel belangrijk!
Als deze niet is vervangen, dan zit je gelijk alweer met een kostenpost van ongeveer €2000,00 tot €2500,00!
Hiervoor moet de hele motor uitgebouwd worden en dat maakt het extra duur.
Als de auto's bij een proefrit hetzelfde aanvoelen en ook bij de autodste de riem recent vervangen is, dan is het echt de persoonlijke voorkeur in kleur, uitrusting, extra's (trekhaak monteren kost je ook al snel €700,00!), bouwjaar of lengte (looks!) die de doorslag moet geven.
Antonio.
Scheelt alleen 60.000 km die de jongste meer heeft gelopen.
Op zich niet erg bij deze auto, motor en bak.
Distributieriem is wel heel belangrijk!
Als deze niet is vervangen, dan zit je gelijk alweer met een kostenpost van ongeveer €2000,00 tot €2500,00!
Hiervoor moet de hele motor uitgebouwd worden en dat maakt het extra duur.
Als de auto's bij een proefrit hetzelfde aanvoelen en ook bij de autodste de riem recent vervangen is, dan is het echt de persoonlijke voorkeur in kleur, uitrusting, extra's (trekhaak monteren kost je ook al snel €700,00!), bouwjaar of lengte (looks!) die de doorslag moet geven.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 06 dec 2007
- Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07
Hoi Antonio,
Bedankt voor je reactie. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Grand Espace 3.0 V6-24V Automaat. Mijn redenatie is inderdaad het feit dat daarvan de distributieriem reeds vervangen is en het een Grand-model is. Ik heb begrepen dat de distributieriem rond de 120.000 km vervangen moet worden en dan komt er inderdaad weer een flinke kostenpost bij binnen 1,5 jr als ik die met 94.000 km zou pakken.....
Morgen ga ik naar de auto's kijken en een proefrit maken en ik laat uiteraard iets weten
Iemand nog snel vanavond een tip waar ik op moet letten bij een automaat c.q. mogelijke bekende mankementen bij de Espace van 2000 - 2001 ?
B.v.d.
Chicco
Bedankt voor je reactie. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Grand Espace 3.0 V6-24V Automaat. Mijn redenatie is inderdaad het feit dat daarvan de distributieriem reeds vervangen is en het een Grand-model is. Ik heb begrepen dat de distributieriem rond de 120.000 km vervangen moet worden en dan komt er inderdaad weer een flinke kostenpost bij binnen 1,5 jr als ik die met 94.000 km zou pakken.....
Morgen ga ik naar de auto's kijken en een proefrit maken en ik laat uiteraard iets weten

Iemand nog snel vanavond een tip waar ik op moet letten bij een automaat c.q. mogelijke bekende mankementen bij de Espace van 2000 - 2001 ?
B.v.d.
Chicco
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
De automaat moet goed schakelen met niet al te grote schokken.
Deze automaat zal je altijd iets voelen maar normaal gesproken niet hinderlijk.
Antonio.
Deze automaat zal je altijd iets voelen maar normaal gesproken niet hinderlijk.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 06 dec 2007
- Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07
Nou, ik ben dus vandaag op pad geweest voor mijn Espace.......
Na ongeveer 300 km te hebben gereden kwam ik bij de autozaak welke de Grand Espace, RXT 3.0 V6-24V Automaat had staan. Van buiten zag hij er schitterend uit, maar van binnen....... het leek wel alsof deze auto door een bouwbedrijf was gebruikt, overal nog zand in de auto, matten lagen scheef, zeer doffe bekleding en gaten in de bestuurdersstoel van sigaretten die waarschijnlijk uit de mond van de bestuurder zijn gevallen tijden het rijden.
Derhalve na 1 min bij deze autozaak te zijn geweest vertrokken naar mijn 2e optie......
Na alweer 130 km te hebben gereden bleek dat de Espace ETOILE 3.0 V6-24V Automaat helaas al verkocht was. Maar aangezien ze ongeveer 25 Espace's in voorraad hadden even verdergekeken.
Betrof een zeer nette zaak en de auto's zagen er keurig verzorgd uit.
Na veel wikken en wegen gekozen voor een Espace ETOILE 3.0 V6-24V AUTOMAAT (bouwjaar 2000) met 91.000 km op de teller waarvan de distributieriem reeds vervangen bleek te zijn.
Wel zaten er foeilelijke plastic kappen op de velgen, dus dat wordt al mijn 1e project bij deze auto.
Nu nog even 1 weekje wachten (bedrijf ging de auto nog poetsen etc) op mijn "nieuw" Espace.....
Zodra ik hem heb laat ik jullie uiteraard weten hoe hij bevalt
Na ongeveer 300 km te hebben gereden kwam ik bij de autozaak welke de Grand Espace, RXT 3.0 V6-24V Automaat had staan. Van buiten zag hij er schitterend uit, maar van binnen....... het leek wel alsof deze auto door een bouwbedrijf was gebruikt, overal nog zand in de auto, matten lagen scheef, zeer doffe bekleding en gaten in de bestuurdersstoel van sigaretten die waarschijnlijk uit de mond van de bestuurder zijn gevallen tijden het rijden.
Derhalve na 1 min bij deze autozaak te zijn geweest vertrokken naar mijn 2e optie......
Na alweer 130 km te hebben gereden bleek dat de Espace ETOILE 3.0 V6-24V Automaat helaas al verkocht was. Maar aangezien ze ongeveer 25 Espace's in voorraad hadden even verdergekeken.
Betrof een zeer nette zaak en de auto's zagen er keurig verzorgd uit.
Na veel wikken en wegen gekozen voor een Espace ETOILE 3.0 V6-24V AUTOMAAT (bouwjaar 2000) met 91.000 km op de teller waarvan de distributieriem reeds vervangen bleek te zijn.
Wel zaten er foeilelijke plastic kappen op de velgen, dus dat wordt al mijn 1e project bij deze auto.
Nu nog even 1 weekje wachten (bedrijf ging de auto nog poetsen etc) op mijn "nieuw" Espace.....
Zodra ik hem heb laat ik jullie uiteraard weten hoe hij bevalt

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 06 dec 2007
- Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07
Ik ben gisteren dus naar het bedrijf geweest alwaar ik mijn Espace ETOILE 3.0 V6-24V AUTOMAAT bj 2000 kon ophalen. Deze auto was namelijk ingevoerd en moest nog een keuring krijgen bij het RDW.
Bij de dealer aangekomen heb ik nog even gevraagd of ik een testrit mocht maken met de auto.
Na even gereden te hebben (en een kraakje rechtsvoor te hebben waargenomen als ik over drempels reed) de auto maar even aan de kant gezet om de auto rondom even te bekijken.
Uit het dashboardkastje maar even de papieren gepakt welke er in lagen (ondehoudsboekje, boekje van de dealer etc)
En wat bleek..... deze auto was helemaal niet van 2000 maar van juni 1999 !!!
Derhalve teruggegaan naar de dealer en hem hiermee geconfronteerd...... en wat bleek, hij gaf toe dat deze auto van 1999 was en dit zou bij mij ook bekend zijn
Hem vervolgens medegedeeld dat zowel op hun site alsmede op het bordje welke in de auto hing 2000 stond vermeld.
Hij had zelfs hun eigen website op zijn pc staan maar weigerde hierop te kijken op mijn verzoek.
Hij gaf aan dat dit niet kon en gaf aan dat ik de auto dan maar niet moest nemen.
En... dit heb ik dan uiteraard ook gedaan
Al met al heb ik dus bijna 900 km gereden voor mijn Espace en dan probeert men mij op deze manier te besodemieteren!!!
Het geluk is geweest dat ik in de boekjes heb gekeken (welke op het moment van de 1e bezichtiging werden weggepakt door de verkoper). Want ik kan me voorstellen dat men de mensen gewoon het contract laten ondertekenen en dat de koper pas achter deze "fout" komt bij de volgende verkoop
Althans ik denk dat er weinig mensen zijn die bij de verkoop nog snel even op het kentekenbewijs kijken wanneer de auto zijn 1e toelating heeft gehad terwijl bij de verkoop overal als bouwjaar 2000 staat vermeld.......
Ik ben dus ondertussen weer op zoek naar een andere Espace, maar in ieder geval niet meer bij DAT bedrijf !!!!!!!
Bij de dealer aangekomen heb ik nog even gevraagd of ik een testrit mocht maken met de auto.
Na even gereden te hebben (en een kraakje rechtsvoor te hebben waargenomen als ik over drempels reed) de auto maar even aan de kant gezet om de auto rondom even te bekijken.
Uit het dashboardkastje maar even de papieren gepakt welke er in lagen (ondehoudsboekje, boekje van de dealer etc)
En wat bleek..... deze auto was helemaal niet van 2000 maar van juni 1999 !!!

Derhalve teruggegaan naar de dealer en hem hiermee geconfronteerd...... en wat bleek, hij gaf toe dat deze auto van 1999 was en dit zou bij mij ook bekend zijn


Hem vervolgens medegedeeld dat zowel op hun site alsmede op het bordje welke in de auto hing 2000 stond vermeld.
Hij had zelfs hun eigen website op zijn pc staan maar weigerde hierop te kijken op mijn verzoek.
Hij gaf aan dat dit niet kon en gaf aan dat ik de auto dan maar niet moest nemen.
En... dit heb ik dan uiteraard ook gedaan

Al met al heb ik dus bijna 900 km gereden voor mijn Espace en dan probeert men mij op deze manier te besodemieteren!!!
Het geluk is geweest dat ik in de boekjes heb gekeken (welke op het moment van de 1e bezichtiging werden weggepakt door de verkoper). Want ik kan me voorstellen dat men de mensen gewoon het contract laten ondertekenen en dat de koper pas achter deze "fout" komt bij de volgende verkoop

Ik ben dus ondertussen weer op zoek naar een andere Espace, maar in ieder geval niet meer bij DAT bedrijf !!!!!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Goed dat je dit nog even kon checken Chicco. Helaas zijn er meer van dit soort bedrijven. Succes met de verdere zoektocht.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 19 jan 2007
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
- Actief als: particulier
- Locatie: Eindhoven
In geval van serieuze interesse altijd bij eerste bezichtiging de historie zwart op wit navragen!
Nog (te) netjes dat u het bedrijf niet bij naam noemt, nu blijf ik nieuwsgierig...
Nog (te) netjes dat u het bedrijf niet bij naam noemt, nu blijf ik nieuwsgierig...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 06 dec 2007
- Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07
Nou.... gisteren weer naar een Espace gaan kijken bij een dealer welke er ongeveer 15 had staan.
Na eerst een Initiale aangeboden te hebben gekregen (welke helaas te duur voor mij was) gekeken voor een Grand Espace 3.0 V6 24V Automaat uit 2000. Vervolgens gevraagd naar de km-stand. Volgens de boekjes was de laatste km-stand 112.000 km bij de beurt in 2005.
Volgens de verkoper zou hij rond de 140.000 km zitten. Op verzoek een startkit (accu was leeg) laten komen. De verkoper keek even snel en zette toen het contact weer af (maar ik had dus wel de km-stand kunnen zien --> 015254 km)
De verkoper verklaarde echter dat er nu 115254 km op stond. Toen ik aangaf dat er echter een 0 strond ipv een 1 gaf hij aan dat bij 100.000 km de klok weer op 0 ging
Hem aangegeven dat ik me dit niet kan voorstellen en vervolgens kwam hij met het verhaal dat er een nieuwe klok in was gekomen
Toen maar gevraagd of men dit op papier had staan. Men had dit uiteraard wel echt kon het op dat moment niet vinden (ja ja....)
Toen zou men een fax laten komen van de Renault-dealer bij hun uit de buurt welke middels het chassisnummer de onderhoudshistorie kon opvragen (weet iemand of dit inderdaad kan?????)
Na 15 min te hebben gewacht kwam hij met 3 faxbladen met daarop inderdaad km-standen echter..... deze kwamen qua km-stand weer niet overeen met het bij de auto behorende onderhoudsboekje......
Derhalve uiteraard afgezien van de koop en maar weer op zoek naar een Espace....... zucht.......
Na eerst een Initiale aangeboden te hebben gekregen (welke helaas te duur voor mij was) gekeken voor een Grand Espace 3.0 V6 24V Automaat uit 2000. Vervolgens gevraagd naar de km-stand. Volgens de boekjes was de laatste km-stand 112.000 km bij de beurt in 2005.
Volgens de verkoper zou hij rond de 140.000 km zitten. Op verzoek een startkit (accu was leeg) laten komen. De verkoper keek even snel en zette toen het contact weer af (maar ik had dus wel de km-stand kunnen zien --> 015254 km)
De verkoper verklaarde echter dat er nu 115254 km op stond. Toen ik aangaf dat er echter een 0 strond ipv een 1 gaf hij aan dat bij 100.000 km de klok weer op 0 ging


Hem aangegeven dat ik me dit niet kan voorstellen en vervolgens kwam hij met het verhaal dat er een nieuwe klok in was gekomen

Toen maar gevraagd of men dit op papier had staan. Men had dit uiteraard wel echt kon het op dat moment niet vinden (ja ja....)
Toen zou men een fax laten komen van de Renault-dealer bij hun uit de buurt welke middels het chassisnummer de onderhoudshistorie kon opvragen (weet iemand of dit inderdaad kan?????)
Na 15 min te hebben gewacht kwam hij met 3 faxbladen met daarop inderdaad km-standen echter..... deze kwamen qua km-stand weer niet overeen met het bij de auto behorende onderhoudsboekje......
Derhalve uiteraard afgezien van de koop en maar weer op zoek naar een Espace....... zucht.......
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Nog even en je kan net zo goed een NL auto kopen bij een dealer.
Een auto waarbij je de historie enzo zo kan navragen en die ook niet moeilijk of geheimzinnig doet over dergelijke zaken.
De prijzen verschillen over het algemeen ook niet zo heel erg veel.
Antonio.
Een auto waarbij je de historie enzo zo kan navragen en die ook niet moeilijk of geheimzinnig doet over dergelijke zaken.
De prijzen verschillen over het algemeen ook niet zo heel erg veel.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 06 dec 2007
- Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07
Daar heb je inderdaad gelijk in Antonio, ik ben althans niet specifiek op zoek naar een ingevoerde Espace, echter als ik op alle autosites kijk (via gaspedaal.nl) dan kom ik helaas bijna bij alleen maar ingevoerde Espace's uit
Ik las ergens anders op deze site dat jij bij een Renaultdealer werkt of hebt gewerkt, derhalve zou ik je willen vragen: heb jij enig idee hoeveel het kost om een nieuwe automaat in de auto te laten zetten? (ik heb er nu namelijk een op het oog welke bij mijn budget past en verder precies aan mijn volwachtingen voldoet). Daar is echter wel de automaat van kapot....
B.v.d.
Chicco

Ik las ergens anders op deze site dat jij bij een Renaultdealer werkt of hebt gewerkt, derhalve zou ik je willen vragen: heb jij enig idee hoeveel het kost om een nieuwe automaat in de auto te laten zetten? (ik heb er nu namelijk een op het oog welke bij mijn budget past en verder precies aan mijn volwachtingen voldoet). Daar is echter wel de automaat van kapot....
B.v.d.
Chicco
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Een nieuwe automaat kan flink in de papieren gaan lopen.
Reken op een factuur van € 4000,00 indien je het laat doen.
Kijk eens op www.renault.nl om de juiste dealer onderhouden Espace te zoeken.
Antonio.
Reken op een factuur van € 4000,00 indien je het laat doen.
Kijk eens op www.renault.nl om de juiste dealer onderhouden Espace te zoeken.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Even snel wezen zoeken en deze voor je gevonden:

Antonio.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 19 jan 2007
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
- Actief als: particulier
- Locatie: Eindhoven
Hoi Chicco,
als je budget grenzen heeft, waarom zoek je dan tòch een zescylinder (als ik vragen mag)?
Ze zijn aanzienlijk zwaarder, zuipen meer , en -vooral- hebben veel hogere onderhoudskosten dan de tweeliters.
Vooral die automaatbakken zijn ergens na de 1,5 ton geheid aan revisie toe om over een distributieriemwissel maar te zwijgen.
Mijn gevoel zegt trouwens dat juist de handelsbedrijven die van Espaces hun hoofdmeuk maken relatief veel probleem-Espaces opkopen.
Grtz, Peter.
als je budget grenzen heeft, waarom zoek je dan tòch een zescylinder (als ik vragen mag)?
Ze zijn aanzienlijk zwaarder, zuipen meer , en -vooral- hebben veel hogere onderhoudskosten dan de tweeliters.
Vooral die automaatbakken zijn ergens na de 1,5 ton geheid aan revisie toe om over een distributieriemwissel maar te zwijgen.
Mijn gevoel zegt trouwens dat juist de handelsbedrijven die van Espaces hun hoofdmeuk maken relatief veel probleem-Espaces opkopen.
Grtz, Peter.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 06 dec 2007
- Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07
Ik zoek een zescylinder omdat naar mijn mening een 2.0 liter te weinig trekkracht heeft voor de nagenoeg 1655 kg. Of zijn er ook mensen hier die een 2.0 liter automaat hebben er en wel tevreden over zijn? (althans qua trekkracht).
Een 2.0 liter is in principe ook goed, echter ik ben bang dat het gewicht in combinatie met de 2.0 liter te groot is....
Mbt de automaatbak en de distributieriem probeer ik inderdaad rekening te houden, in die zin dat ik zowieso wil dat de distributieriem vernieuwd wordt c.q. aantoonbaar is dat hij pas vernieuwd is.
En mbt de automaatbak...tsja..... ik denk dat je daar of geluk of pech mee kunt hebben (althans mijn mening).
En, mbt je opmerking over de handelsbedrijven die nagenoeg alleen Espace's verkopen ben ik het helemaal met je eens, dit gevoel krijg ik ook langer hoe meer na ongeveer 2,5 week zoeken op internet en het bezoeken van een aantal van deze bedrijven.....
Een 2.0 liter is in principe ook goed, echter ik ben bang dat het gewicht in combinatie met de 2.0 liter te groot is....
Mbt de automaatbak en de distributieriem probeer ik inderdaad rekening te houden, in die zin dat ik zowieso wil dat de distributieriem vernieuwd wordt c.q. aantoonbaar is dat hij pas vernieuwd is.
En mbt de automaatbak...tsja..... ik denk dat je daar of geluk of pech mee kunt hebben (althans mijn mening).
En, mbt je opmerking over de handelsbedrijven die nagenoeg alleen Espace's verkopen ben ik het helemaal met je eens, dit gevoel krijg ik ook langer hoe meer na ongeveer 2,5 week zoeken op internet en het bezoeken van een aantal van deze bedrijven.....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 06 dec 2007
- Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07
Ik heb vandaag nog even tel contact opgenomen met een Renault-dealer hier in de buurt die inderdaad met een berekening kwam van ronde de € 5.500Rossy schreef:Een nieuwe automaat kan flink in de papieren gaan lopen.
Reken op een factuur van € 4000,00 indien je het laat doen.
Kijk eens op www.renault.nl om de juiste dealer onderhouden Espace te zoeken.
Antonio.
Zou echter het hydraulisch blok defect zijn dan zou de schade ongeveer € 2.200 zijn.
Ik heb dus met het verkopende bedrijf gebeld en de verkoper gaf aan dat hij niet wist OF de versnellingsbak defect was OF dat het hydraulisch blok defect was.
Hij wist me echter wel te vertellen dat als de motor koud was hij wel liep maar zodra de motor warm werd hij niet meer vooruit kwam.
Vervolgens heb ik contact opgenomen met Autotrans (revisiebedrijf) welke mij aangaf als deze problemen optraden dan de versnellingsbak defect zou zijn.
De totale kosten zouden rond de € 3700 zijn.
Ik moet dus morgen nogmaals tel contact opnemen met het bedrijf om te kijken of men nog niets van de prijs af wilt doen (men ging dus uit van een reparatie van € 2.200 ipv € 3700).
Verder wacht ik nog even de reactie(s) af of naar jullie mening een 2.0 liter ook goed rijdt waardoor voor mij mogelijk de 2.0 liter ook als optie kan worden gezien.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 06 dec 2007
- Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07
Bedankt Antonio, echter mijn budget ligt rond de € 10.000 (althans de vraagprijs voor een Espace) aangezien ik ook renening moet houden hoeveel ik voor mijn Mondeo terug krijg en hoeveel ik heb om bij te betalen.Rossy schreef:Even snel wezen zoeken en deze voor je gevonden:
Antonio.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 19 jan 2007
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
- Actief als: particulier
- Locatie: Eindhoven
Chicco, veel succes met je zoektocht en hou ons op de hoogte!
Ter info : ik rij nu sinds een jaar een 2.0 zestienklepper (12-'99) tot volle tevredenheid, bleek ook een ex-duitser te zijn, met ingevuld duits boekje, gekocht bij een gewoon bovagbedrijf met vanalleswat ; geen straatstenenpulker (daar koop je zo'n ding niet voor), wel lekker dóórreizen ; leeggewicht slechts 1505kg (en 't is een grand)...
Ter info : ik rij nu sinds een jaar een 2.0 zestienklepper (12-'99) tot volle tevredenheid, bleek ook een ex-duitser te zijn, met ingevuld duits boekje, gekocht bij een gewoon bovagbedrijf met vanalleswat ; geen straatstenenpulker (daar koop je zo'n ding niet voor), wel lekker dóórreizen ; leeggewicht slechts 1505kg (en 't is een grand)...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 06 dec 2007
- Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07
Vandaag gaan kijken voor de 3.0 V6 Initiale Automaat (2001) met de defecte automaat.
Betrof een zeer net bedrijf waar ik heel netjes werd behandeld. Alle documenten welke bij de auto waren klopte, nap klopte, auto is altijd in onderhoud geweest bij een Renaultdealer in Amersfoort (door mij nog tel contact met deze dealer opgenomen) etc.
Verder bleek dat vorig jaar nog voor € 2500 onderhoud is geweest aan de auto (remschijven voor/achter , stuurstangkogel , UCH-unit vervangen , waterpomp vervangen )en dat in april 2006 de distributieriem nog vervangen is.
Nu nog even wachten wanneer de auto naar het revisiebedrijf kan (autodealer was selfs bereid de auto daar naartoe te brengen).
Dus zodra ik hem heb komen de foto's en de rijervaringen
Oh ja, auto zag er echt goed uit, half leder/alcantara interieur, automatische airco, radio/cd, 4 electrische ramen, 6 stoelen, boordcomputer, achterruit los te openen van achterklep etc etc.
Kan haast niet wachten tot ik hem heb
Betrof een zeer net bedrijf waar ik heel netjes werd behandeld. Alle documenten welke bij de auto waren klopte, nap klopte, auto is altijd in onderhoud geweest bij een Renaultdealer in Amersfoort (door mij nog tel contact met deze dealer opgenomen) etc.
Verder bleek dat vorig jaar nog voor € 2500 onderhoud is geweest aan de auto (remschijven voor/achter , stuurstangkogel , UCH-unit vervangen , waterpomp vervangen )en dat in april 2006 de distributieriem nog vervangen is.
Nu nog even wachten wanneer de auto naar het revisiebedrijf kan (autodealer was selfs bereid de auto daar naartoe te brengen).
Dus zodra ik hem heb komen de foto's en de rijervaringen

Oh ja, auto zag er echt goed uit, half leder/alcantara interieur, automatische airco, radio/cd, 4 electrische ramen, 6 stoelen, boordcomputer, achterruit los te openen van achterklep etc etc.
Kan haast niet wachten tot ik hem heb

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Je hebt hem dus gekocht Chicco? Gefeliciteerd man, super wat een auto, een Initiale nog wel! Nu al het nog even duren, maar ik moet toch alvast vragen om....... ...... foto's!!!
Groeten Dave
Groeten Dave
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 06 dec 2007
- Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07
Ja klopt !! En..... zodra ik hem heb zullen er zeker foto's volgen !!!!! 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 556 Weergaves
-
Laatste bericht door Liuwinne
-
- 1 Reacties
- 462 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone
-
- 2 Reacties
- 342 Weergaves
-
Laatste bericht door larsdijkstra 16v
-
- 7 Reacties
- 519 Weergaves
-
Laatste bericht door ap1
-
- 17 Reacties
- 1687 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 1 Reacties
- 147 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 2 Reacties
- 450 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone