Hallo allemaal,
Wij overwegen de aanschaf van een espace 3.0 dci initiale vanwege onze drie kinderen.
Deze auto staat te koop bij een dealer. Hiervoor moeten we onze mondeo mk3 2.0tdci in platunum uitvoering inruilen.
Deze auto heeft ons nog niet laten staan (198000km), en is voorzien van alles wat wenselijk is.
Nu hebben we al eerder een scenic uit 98 gehad, en die had een probleem in de electronica, dat ik uiteindelijk zo zat was dat ik hem ongezien heb ingeruild op een focus.
De auto die we gezien hebben is erg compleet en ruim!!!,..... maar heeft ook 238000km gereden. De volledige historie is bekend, en er zijn geen gekke zaken in te ontdekken. De verkoper is erg eerlijk en heeft aangegeven dat de 3.0 dci niet echt uitblinkt in betrouwbaarheid, maar dat met goed en regelmatig onderhoud veel te voorkomen is. De auto is van okt 2005.
Ik zou graag van jullie willen weten of dit een verstandige keuze is (even afgezien van de inruilwaarde e.d.). Wat kan ik verwachten, wat zijn specifieke problemen e.d.
Alvast bedankt voor jullie mening.
Aanschaf Espace 3.0dci initiale
-
Ronaldp
Topic author - lid

- Actief als: particulier
Aanschaf Espace 3.0dci initiale
Espace 3.5 V6 '04 Initiale automaat
EX: Espace 2.0T '04 Privilege automaat
bij vlagen ben ik geniaal.... Op het moment is het echter windstil.....
EX: Espace 2.0T '04 Privilege automaat
bij vlagen ben ik geniaal.... Op het moment is het echter windstil.....
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
demi
- lid

Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale
Tja ...... das geen gemakkelijke opgave om op deze manier iemand te adviseren. De Espace type 4 is niet zomaar eentje waar de betrouwbaarheid hoog staat. De ene heeft nagenoeg geen of weinig problemen, terwijl de ander zowat om de maand bij de garage staat voor weeeeeeer een mankement.Ronaldp schreef:Hallo allemaal,
Wij overwegen de aanschaf van een espace 3.0 dci initiale. Ik zou graag van jullie willen weten of dit een verstandige keuze is
Ik heb er door de tijd heen al heel wat gezien en bijna allemaal hebben ze wel een mankement groot of klein van aard.
Maar ik kan hier nu wel gaan opnoemen wat er zoal allemaal KAN gaan gebeuren, maar daar zal de ene het mee eens zijn en de ander weer niet.
Waar we het allemaal mee eens zijn dat is dat de Espace een Heeeeerlijke ruime wagen is om in te rijden, toeren, of grote goederen in te vervoeren. Zuinig zijn ze helaas niet maar daarintegen wel erg veilig.
Ik zou in ieder geval proberen om een langere garantie termijn te regelen dan de normale 3 of 6 maanden. Je koopt hem immers bij de dealer en als hij coulant is dan geeft de verkoper je 1 jaar volledige garantie
Lees anders nog maar eens wat discussies want er zijn er al meerdere geweest die zowat dezelvde vraag hadden
Veel plezier met de proefrit, en kijk of je kan achterhalen wie de laatste eigenaar was en probeer contact met hem op te nemen wat hij er zoal van vond
| Hide post links |
-
fgrooten
- lid

- Contacteer:
Re: Aanschaf Espace 3.0dci initiale
Afgezien van de betrouwbaarheid van de Espace (de mijne heeft nu 220k en ik heb er eigenlijk nog niets aan gehad) staat de 3.0dci bekend om het defect…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 27 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Benzine verbruik Espace Initiale TCE 1.6 200pk
door rastace » 20 jun 2025 17:47 » in Motorisch & Brandstof Espace V -
Reacties: 8
Weergaves: 1861 -
Laatste bericht door rastace
03 sep 2025 14:48
-
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 1023 -
Laatste bericht door RoyTerWelle
16 sep 2025 17:07
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 834 -
Laatste bericht door larsdijkstra 16v
16 okt 2025 21:25
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 895 -
Laatste bericht door mechanic
12 okt 2025 20:15
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 248 -
Laatste bericht door Matglas
13 jan 2026 21:54
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 175 -
19 feb 2026 12:21
-
-
Espace IV 3.5 V6 achteruitrij sensor blijft piepen bij achteruitrijden.
door ingrid-2000TSE » 02 mei 2025 14:48 » in Elektronica Espace IV -
Reacties: 1
Weergaves: 595 -
02 mei 2025 18:59
-