Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Supercomfortabel is hij... Heb nu 11000 km en het comfort en de stilte blijven me verbazen. Eenmaal je een Espace gewoon bent is het erg moeilijk om terug naar iets anders over te stappen. Ik kocht mijn eerste in 2008 dewelke in 2013 vernield werd bij een ongeval (nooit kosten aan gehad behalve banden, een batterij en remblokken achter op de 100 k die hij gereden had. Heb dan een Latitude gekocht om die na een tiental maanden weg te doen voor een nieuwe Espace. ik kon een gewone auto niet meer gewoon worden. Velen zullen dat hier beamen op het forum. Het plaatje klopt gewoon, krachtige motoren, goede automaat, stille werking, groot volume, goed overzicht door het vele glas en veel lichtinval door het panoramisch dak, goede prestaties en een laag verbruik en indien je fase 2 neemt heel goed betaalbaar qua onderhoud.
Het nieuwe model staat klaar maar of hij de echte espacerijder zal verleiden lijkt me een groot vraagteken. Volgens mij staat er iets unieks te verdwijnen van de markt. En geen enkel merk heeft iets dat in de buurt komt. Denk dat we ons zullen moeten orienteren op de komende tesla x en verder mee zullen moeten in de evolutie van de wagens..
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Ik krijg helaas geen contact met het bedrijf, dus we zoeken lekker verder.
Ik heb nog 3 andere advertenties gezien 2x Espace en 1x Grand Espace. Die laatste is een automaat, hoe schadelijk is dat voor het verbruik?
Hoeveel ga je per jaar rijden, boven de 20k is LPG op de 2.0 16v (door Renault geleverd) ook erg interessant. Ik rij +30k en dan is 1:9.5 op LPG best voordelig.
Banden zijn inderdaar duur (zeker 17 en 18"), en de distributie ook (incl waterpomp en kruk-as pouli), overig onderhoud vind ik niet buitensporig en de 2.0 zijn gewoon goeie motoren (turbo's weet ik niet. LPG verdamper en cilinderkop zijn ook nog origineel bij 245.000 km.
Misschien wel fair, ondanks geen grote problemen wel kosten (na aanschaf bij 200.000):
- direct nieuwe remschijven en blokken rondom + ABS pomp (dat laaste was pech)
- na een jaar 4x nieuwe banden + set winterbanden op velg
- na 40.000 distributie met waterpomp en krukaspouli
Verder normaal onderhoud, zit je toch zomaar op 1500 per jaar.
Qua aanschaf budget zat ik iets onder jou denk ik, en ik rij veel. Maar verder ook 3 kids dus wel graag de zaakjes netjes op order.
2005 Espace 2.0 16V LPG Expression
2002 BMW R1150GS Adventure
Ik verwacht rond de 25000km per jaar te rijden, maar dat is wel ruim geschat. Ik wil de auto ten minste 2 jaar rijden, alles daarboven is mooi meegenomen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in een Kadjar uit 2015 welke uit Belgie hier naar toe is gehaald. In Belgie is de distributieriem vervangen en de kleppen gereviseerd. Kan iemand mij vertellen of het probleem welke deze 1.2 TCE...
ik heb een jonge 2de hands Espace VI E-TECH Iconic full hybride gekocht en dan kan je natuurlijk niet kiezen over welke functies dat je graag zou hebben
ik weet dat er een functie is ,dat wanneer je hem in R zet ,je spiegels kantelen
maar...