Ik ben vorige week naar een Grand Scenic uit 2005 gaan kijken met ongeveer 150.000 km op de teller. Heb e.e.a. kunnen testen en een proefrit gemaakt en alles ziet er goed uit, op 2 dingen na:
- melding over de parkeerrem (weet niet meer zeker of er nou "controleren" of "defect" stond)
- raam rechtsachter gaat niet open
Al snel vond ik op dit forum alle posts m.b.t. de oxiderende stekker onder de bestuurdersstoel.
Binnenkort ga ik nog eens kijken en daarop voorbereidend heb ik de volgende vragen:
1. Hoe kan ik snel de staat van die stekker controleren? Kan ik daarbij zonder zaken te hoeven demonteren? Moet de stoel eruit? Moet de vloerbekleding opengesneden worden?
2. Als de staat van de stekker slecht zou zijn, wat zijn dan mijn opties? Ik denk aan deze scenario's:
- A. Ik laat de verkoper zorg dragen voor reparatie (hoe weet ik vervolgens of dat goed gebeurd is?)
- B. Ik laat de reparatie uitvoeren na aankoop en neem dit dus mee in prijsonderhandeling (met wat voor kostenpost moet ik dan rekening houden?)
- C. Of kan ik beter van de koop afzien? Maar dan kan hoef ik volgens mij ook naar geen enkele Grand Scenic meer te gaan kijken...
Ik kan en wil er in ieder geval niet zelf aan gaan solderen e.d.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met tips/wijsheden/ervaringen m.b.t. deze situatie. Alvast bedankt!
groetjes van een mogelijk toekomstig Renault-rijder