aanschaf van een betrouwbare automaat

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
Remi123
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2020 10:47
Actief als: particulier

aanschaf van een betrouwbare automaat

Bericht door Remi123 »

Goedendag forum gebruiker,

hoop dat dit de juiste plek forum om deze vraag te plaatsen.
Ik ben voornemens om een Renault Mégane automaat te gaan kopen. Hiervoor altijd geschakeld gereden maar al geruime tijd via het werk zo nu en dan een Renault Mégane gereden met automaat.
Wie kan mij wat vertellen over de automaten die worden gebruikt in de Renault Mégane Estate diesel - 1.5 dCi Limited/bose/GT line - model reeks vanaf 2016. (kwa koop kijk ik naar de bouwjaar datum van 2017)
Ik rij voornamelijk snelweg en soms een kleine stukjes file rond Zwolle maar grotendeels kan ik door rijden.
Nou is mijn vraag komen er veel problemen voor met de automaten die in deze Renault liggen in de modelreeks vanaf 2015>>>.
Wie kan mij meer vertellen over de soort automaat die er in ligt en hoeveel ervaring Renault al met deze type/merk automaten heeft.
Zijn er de laatste jaren veel problemen geweest rond deze automaten?

Zit er nog verschil tussen de Limited/GTline/Bose is er een makkelijke website om te vergelijken of snel in te zien wat verschil in opties zijn.

alvast bedankt

m.v.g Remi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: aanschaf van een betrouwbare automaat

Bericht door TheWizardbc »

Ik heb zelf een 1.5 dci met EDC uit 2017 (GT Line). Inmiddels 157000 km gereden. De automaat is betrouwbaar, schakelt zoals je verwacht, uiteraard wel eens dat ie zich vergist (verkeerde versnelling ingelegd) maar dat heeft meer te maken met een bepaalde verkeersituatie.

Bij een diesel werkt deze automaat een stuk beter dan bij een benzine waar ie vaak als onrustig wordt bestempeld.

Er zit geen verschil tussen de verschillende uitvoeringen, de bak is over hetzelfde, je kan dus puur op uitrusting/uiterlijk selecteren.

De bak zelf is globaal dezelfde als de DSG van de VAG groep, de software is wel van Renault. Dus er zit genoeg kennis en ervaring in deze bak. Problemen met de EDC zijn mij niet bekend.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht