Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Net bij Fastned Geulenkamp geladen, aan de A18 ri west. De 22kW gaf veel problemen. Eerste keer kapte laden na 5 sec. Tweede keer ging goed en duurde minuut of 20 (helaas niet genoeg), toen kapte hij weer (ging storing aan Zoe noch paal die alles nog ok vonden.... alleen niet laadde), 4 keer daarna kapte na 3 sec (fan Zoe ging ook meteen aan, maar na lang wachten ging hij niet alsnog weer aan).
Fastned gebeld, doorgeschakeld naar voice mail, belde netjes terug na 10 min. Ze gaan er naar kijken en me mogelijk terug mailen.
Nu aan de Lovetoload paal bij Ikea Duiven iets verderop. Die doet het in ieder geval top (en was gelukkig een V60 phev rijder voor die dichtbij ingang wilde parkeren).
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
Ja, net tijdens de opening van de snellader in Heerhugowaard nog staan praten met een ingenieur van Epyon/ABB. Die vertelde hoeveel rotzooi de Zoe op het net gooit. Bij het inschakelen trekt ze heel kortstondig meer dan 500A. Vandaar al die dure aardleks bij ons in de kast. Zijn mening: de Chameleon lader is een leuk idee, maar de implementatie lijkt afgeraffeld.
Ik denk dat de problemen bij Geulenkamp die E-Mission beschrijft eerder te maken hebben met de software in de controller voor de AC 22kW aansluiting. Die koopt ABB in bij Last Mile Solutions. Zij kunnen dat ongetwijfeld oplossen, want dezelfde controller zit ook in de andere laadzuilen van Fastned, waar de Zoe prima kan laden.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
@GertjanVB via welke bron heb je vernomen dat Rlink aan oplaadpalen gekoppeld gaat worden? Dat zou erg goed nieuws zijn. Helemaal als de realtime info ook wordt ingeschakeld.
De verkoopster van Indumij EttenLeur kwam even buurten en vertelde dat. Of het nu gaat over info van Oplaadpalen.nl via TomTom of een directe link vanuit de Rlink naar Oplaadpalen.nl durf ik niet te zeggen.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Het laadpunt Lepelaar (aan de A6 bij Hajé) ligt er weer uit. Ik was er vanmiddag, en de groene lampjes brandden, maar als ik mijn laadpas presenteerde gebeurde er niets. Ik uiteraard gebeld met The New Motion en de dame aan de telefoon vertelde dat er de dag tevoren ook al meldingen binnengekomen waren voor die lader. Ze heeft nog geprobeerd een remote reset uit te voeren, maar geen resultaat.
Dus plan B uitgevoerd: op de terugweg geladen bij EV-box Almere. Een medewerker zag mij inpluggen en was zo vriendelijk mij naar een andere paal te dirigeren. Er zijn in totaal 6 laders: de linkse 4 zijn 22 kW, de rechtse 2 maar 11. De 22 kW lader ging als een speer. Na een ruim half uur had ik weer genoeg om thuis te komen.
Vannacht zonder problemen opgeladen bij het laadpunt Lepelaar (aan de A6 bij Hajé richting Lelystad), zo'n 7 kW bijgeladen.
Groene lampjes branden, je moet de pas (Essent in mijn geval) er goed tegenaan houden en even wachten. Daarna vraagt hij in de display of je AC of DC wil. Vervolgens vermeldt hij dat je de auto moet aansluiten en nogmaals op de AC knop klikt om het laden te starten, waarna de knop blauw wordt.
Voor zover ik kan beoordelen dus geen probleem bij de A6 Hajé lader.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
The new Motion gooit er flink wat power achter!, letterlijk en figuurlijk. Ze hebben een groot voordeel met een bekend klantenbestand in het bezit van 'the New Motion' laadpassen.
Fastned mag wel opschieten, anders gaan ze wellicht de boot missen
Martijn, bij het snellaadstation winkelcentrum Middenwaard in Heerhugowaard heb jij als commentaar; "Interparking Zuidtangent, charging station located on the parking roof". Maar het is niet op het dak, het is gewoon op de begane grond. Het winkelcentrum heeft ook een parkeerdak en dat zou mensen op het verkeerde been kunnen zetten. Het pijltje op jouw kaart staat (ongeveer) goed.
Ik mag hopen dat het 43 kW is, dat was voor de laatste stations in aanbouw wel de bedoeling. De Panjerd viel daar ook onder. Hebben ze dan toch 22 kW geïnstalleerd?
En net als die aan de A1 bij Wilp/Voorst: ook 43kW kabel met plastic zak er omheen en briefje 'Coming soon'.
Het wachten is tot ABB de Certificering binnen heeft voor het AC deel van de Terra 53CJG. Dan gaan ze live. De verwachting is dat de certificering Mei 2014 binnen is. Dus nog een paar weekjes maximaal wachten en dan hebben we in één klap 7 à 8 Fastned locaties waar we AC 43kW kunnen gaan laden met de Zoe.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Afgelopen weekend ben ik met mijn vrouw naar de Veluwe geweest.
De bedoeling was om zaterdagavond naar Arnhem te gaan, daar te parkeren in parkeergarage Centraal. En opladen in de garage tijdens het diner.
We hebben eerst 20 minuten moeten zoeken naar de laadpunten in deze garage. Navragen bij verschillende mensen, leverde ons eindelijk de oplossing. De laadpunten zitten op niveau -1, dat alleen te bereiken is als je uitgang West volgt.
Alle 10 de laadpunten waren vrij (niet vreemd, want niemand kan ze vinden), maar na aansluiten sprongen ze snel in storing.
We hebben verschillende punten meerdere malen geprobeerd, maar steeds met hetzelfde resultaat: rood!
GreenFlux nieuws
Wij hebben weer een nieuwe 22kW laadlocatie operationeel in Wassenaar, Van der Valk Hotel Den Haag - Wassenaar,
Zijdeweg 54, 2245 BZ Wassenaar. Voorlopig zijn het 2 laadplekken totdat het gebruik om meer vraagt.
Komt dus alle laden.
Het weer, en dan met name de wind, zorgde er vandaag voor dat we Wassenaar niet in een keer konden halen. Dus op de heenweg even bij Doeleman Logistiek bijgeladen. Heerlijk snel zo'n 22 kW laadpunt. Bij aankomst in Wassenaar waren allebei de laadaansluitingen bij v.d. Valk al bezet (door 2 Volvo V60's). De oplaadpunten bij het Louwman museum echter ook....
Met nog 13 km range niet echt fijn. Maar na het bezoek aan het museum, weer terug gereden naar v.d. Valk. En jawel, allebei de punten nog vrij. Van 9% SOC naar 99% in 1 uur en 10 minuten. Super!
Leuk ook dat er op de laadpaal een meter zit die het totaal aantal afgegeven kWh weergeeft. Bij begin van het laden stond er 9 comma nog iets kWh, toen ik klaar was 30 kWh. Hoezo nieuw.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
De tarieven van Fastned zijn bekend: € 0,83 ct/kWh als je kiest voor betalen per kWh. Of € 121,- per maand voor onbeperkt laden (incl. BTW). Zie http://www.fastned.nl/1770/Tarieven.html
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Ik ga Fastned niet veel nodig hebben en da's maar goed ook. Leuk voor nood, maar verder voor incidenteel laden peperduur. Ik bereken op de achterkant van een sigarendoosje 2x zo duur als met een diesel van het zelfde formaat.
Alleen als ik alle km's (30000) bij Fastned zou laden, dan word het weer interessant.
Het is inderdaad niet goedkoop, maar dat was verwacht. Ik wil best dat bedrag af en toe betalen voor de 43 kW lader, maar dan zal ik waarschijnlijk stoppen met laden zodra de bestemming in zicht is en niet de accu's compleet volladen.
Nu afwachten met wat voor tarieven The New Motion en Mistergreen gaan komenvoor hun snellaadstations aan de snelwegen.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
De prijs is redelijk als je het afzet tegen het totale voordeel: in 10-15 minuten de rest van je reis kunnen afmaken. Men richt zich ook primair op zakelijke rijders (zie prijsvermelding ex btw) voor wie tijd een andere waarde heeft dan voor consumenten. Deze laatste kunnen goed terecht bij de 22kw laders & koffiegelegenheden van Greenflux en anderen
Alsof je 1 op 12 rijdt op benzine. Dat gaat prius rijders dus never uit de auto lokken. De prijs moet minimaal de helft worden (dus nog steeds 2 keer zo duur als thuis laden) wil dit helpen met de elektrificatie van Nederland. Ik ga met deze prijsstelling dan ook echt afzien van aandelen. En ik ga mijn uiterste best doen om fastned te ontwijken, wat jammer is. Meerprijs ok, maar elektrisch rijden vele malen duurder maken dan op benzine rijden slaat nergens op.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
Helemaal eens. Veel en veel te duur. Zie ook mijn bijdrage in de post over investeren in fastned. Dit gaat averechts werken. Ik ga ze ook mijden als het even kan. Wij hebben, net als veel andere zoe rijders ook nog een fossiel rijdende auto. Zo wordt het wel heel aantrekkelijk om voor lange ritten toch de diesel te pakken.
Ik zie het slecht aflopen met fastned door de hebzucht die ten toon wordt gespreid. 160 mln willen vangen voor een start up en de hoofdprijs rekenen aan e-rijders.en als het mis gaat krijg je overal te horen 'zie je wel het wordt niets met de e-auto'. Rn dan zijn we weer een stap terug in de tijd.
De pionier in België, die de in heel wat gemeenten de 22 kW-laadpalen plaatste, is met dit voorstel naar de consument getrokken: http://www.bluecorner.be/abonnementen_overzicht.html
Geen wonder dat hiervoor geen interesse was. Tot er de samenwerking met TNM is gekomen. Tot op vandaag laadt iedereen met die TNM-pas gratis. Nu zie je af en toe een bezette laadpaal.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut