Achterstoelen los

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie

Topic author
Ree Nolt
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2019 17:29
Actief als: particulier

Achterstoelen los

Bericht door Ree Nolt »

Hallo Scenic rijders,

Heeft iemand hier soms ervaring mee?
Mijn achterstoelen van mijn Scenic zijn uitneembaar echter bij de montage terug vallen de "pennen" wel in de daarvoor bestemde gaten echter fixeert de stoel niet. De pennen zijn uitgerust met een 3tal kogeltjes die uitspreiden voor de bevestiging met de vloer.
Bijna altijd weigert dit dienst - soms werkt dit systeem bij 1 pen echter nooit bij alles 2 tegelijk.

Het veersysteem dat om de pennen zit houdt de kogeltjes in bedwang en bij het aanraken van de bodemplaat zorgt dat het veersysteem indrukt - hierbij komen de kogeltjes naar buiten en bevestigen ze zo de stoel aan de bodemplaat.

Dit laatste is de theorie en niet de praktijk - de stoelen zitten bijna altijd los.

Iemand een idee hoe dit kan worden voorkomen - de kogels komen zeker naar buiten als ik het veersysteem zelf met de hand naar binnen druk...

Alvast bedankt voor het lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mil soluciones
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 148
Lid geworden op: 27 sep 2018 16:15
Actief als: particulier

Re: Achterstoelen los

Bericht door mil soluciones »

Is het gat waar de pennen invallen zuiver? Als er vuil op de bodem van het gat is, gaan de pennen niet diep genoeg en vergrendelen dan niet. Ik heb een gelijkaardig probleem gehad met mijn Mégane Scénic 1, alhoewel het een ander systeem betreft.
Vele jaren van gebruik om spullen van en naar het strand te brengen had de bodem van de vergrendelingen "verzand". Eerst met een schroevendraaier loswrikken en dan met de stofzuiger leegmaken, heeft het probleem opgelost.
A propós verhinderen : ik heb nu altijd een deken in de kofferruimte liggen, opgerold achter de achterstoelen. Die houdt alle vuil tegen, moet ik enkel regelmatig wassen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Ree Nolt
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2019 17:29
Actief als: particulier

Re: Achterstoelen los

Bericht door Ree Nolt »

Bedankt voor de tip.
Mil gracie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in