Auto start niet...
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Auto start niet...
Hallo mensen,
Voordat ik begin wil ik even zeggen dat ik nieuw ben op dit forum en eigenlijk zo goed als geen verstand van autos heb...
Ik heb een Renault Laguna RT 1.8 Break bouwjaar 1996
Ik heb deze auto net 2 maanden en ik moet zeggen dat het heerlijk rijd... tot nu dan... Probleem is dat hij niet meer wil starten. Als ik de startonderbreker uitschakel (je hoort een klik en het lampje gaat ook uit) en ik probeer hem te starten klinkt het alsof de motor een halve slag maakt en dan niks meer... Het is net of de accu niet genoeg stroom geeft. Als ik meerdere keren achter mekaar probeer te starten hoor ik alleen nog maar een tik (denk van de startmotor?) en dan niks meer...
Ik heb de auto al 3x gestart met startkabels... dat lukt dus
Ik kan de auto wel aanduwen (duwen, erin springen, in zijn 2 zetten en koppeling loslaten...)
Dacht dat de accu leeg liep, accu lader gekocht, maar na 5 minuten geeft die aan dat die vol zit dus moet goed zijn?
Iemand suggesties wat er aan de hand kan zijn? wat ik zelf kan proberen zonder dat de garage er met mijn maandloon vandoor gaat?
Alvast bedankt,
Groetjes Huub
Voordat ik begin wil ik even zeggen dat ik nieuw ben op dit forum en eigenlijk zo goed als geen verstand van autos heb...
Ik heb een Renault Laguna RT 1.8 Break bouwjaar 1996
Ik heb deze auto net 2 maanden en ik moet zeggen dat het heerlijk rijd... tot nu dan... Probleem is dat hij niet meer wil starten. Als ik de startonderbreker uitschakel (je hoort een klik en het lampje gaat ook uit) en ik probeer hem te starten klinkt het alsof de motor een halve slag maakt en dan niks meer... Het is net of de accu niet genoeg stroom geeft. Als ik meerdere keren achter mekaar probeer te starten hoor ik alleen nog maar een tik (denk van de startmotor?) en dan niks meer...
Ik heb de auto al 3x gestart met startkabels... dat lukt dus
Ik kan de auto wel aanduwen (duwen, erin springen, in zijn 2 zetten en koppeling loslaten...)
Dacht dat de accu leeg liep, accu lader gekocht, maar na 5 minuten geeft die aan dat die vol zit dus moet goed zijn?
Iemand suggesties wat er aan de hand kan zijn? wat ik zelf kan proberen zonder dat de garage er met mijn maandloon vandoor gaat?
Alvast bedankt,
Groetjes Huub
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
bedankt voor je reactie. ik was nog vergeten erbij te zetten dat ik de accu bij zowel de kwikfit als bij een bovag garage heb laten meten, en beide zeiden dat de accu nog prima wasEelco schreef:Het lijkt erop dat de accu overleden is.
Hide post links |
-
Heb de auto naar de bovag garage gebracht en die zijn erachter gekomen dat de startmotor kapot is (iets van gesmolten behuizing??
)
Nieuwe startmotor is op voorraad en word erin gezet en dan zou het voor mij verholpen moeten zijn.
Groeten, huub

Nieuwe startmotor is op voorraad en word erin gezet en dan zou het voor mij verholpen moeten zijn.
Groeten, huub
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in