Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Sind een maand of 3 heb ik een Espace uit 1998 op LPG.
Het grootste probleem wat ik nu ondervind is dat hij soms na een tijdje te hebben gereden en na 5 min weer wil starten hij niet direct aanslaat. Het kan wel 5 min duren voordat hij ineens wel aanslaat. De motor is dan wel warm natuurlijk. Startmotor draait gewoon goe den snel rond, alle lampjes doen het dan ook gewoon.
Er is een maand geleden een nieuwe gascomputer ingekomen. Soms als de motor koud is wil hij ook wel eens afslaan tijdens het uitrollen. Ben al bij de dealer geweest, die zei dat de kop gereviseerd moet worden maar dat is volgens mij een ander probleem. Namelijk dat hij stationair op 3 cilinders loopt en als hij koud is erg trilt in de 4e en 5e versnelling bij gasgeven.
Als de motor goed warm is gaat het bijna altijd wel weg. Wie heeft een idee?
hoeveel kilometer staat er op de teller?? en is er al gekeken naar de bougies en bdp sensor??
en als laatste wat voor motor is het??
groetjes,
Jurriaan
Hoi Juriaan,
de motor is een 2.0-8 klepper, f3r, en heeft ca. 245.000 km gelopen, bij 120.000 km is er een nieuwe kop op gekomen volgens de papieren. We hebben er nieuwe ngk lpg bougies ingedaan, hierdoor liep hij al een stuk beter en geen last meer gehad van backfires, heb ik hiervoor 1x gehad en schrok ervan want dit is de 1e gasauto. Naar de bdp sensor is nog niet gekeken. Wat doet de bdp sensor?
de dbp sensor zorgt er voor dat de ontsteking op tijd plaats vindt. is een sensor aan de zijkant van je motorblok net onder het thermostaathuis om er bij te komen moet alleen wel het luchtfilterhuis verwijderd worden want als ik het goed heb heb jij dezelfde motor als dat ik heb een f3r ne dan een handbak jc5. op de versnellingsbak zit aan de boverzijde tegen het motorblok aan een opening waar de sensor insteekt boven het vliegwiel. ik moet wel zeggen dat ik dit soort kilometerstanden wel hoog vindt op lpg ook al is er eerder al een kop vervangen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Mijn ventilatie blaast links warme en rechts koude lucht. Ook als ze allebei op koud staan ingesteld. Ik denk dat er een klep blijft hangen. Heeft iemand een schema of ideeën waar ik dit mee kan oplossen?
Dag allen,
Het lijkt hier niet erg actief, maar toch een poging: mijn R16 (1968) wil niet rechtuit blijven rijden, maar trekt steeds naar rechts. Van alles is al geprobeerd:
- uitlijnen (en 2x dubbelcheck)
- gereviseerd stuurhuis gemonteerd
-...
De Mobilize app blijft maar zeggen oneheerd laden,
Terwijl adres bekend is en ook de energieleverancier.
Zijn er meer met dit probleem? Heb de auto al 2 keer naar de fabrieksinstellingen gebracht en opnieuw aangemeld bij mobilize.
Ik heb nu al een behoorlijk aantal keren meegemaakt dat instellingen uit zichzelf veranderen; van B naar D , het mediascherm op een ander scherm,
van ACC naar snelheidsregelaar, dat soort dingen. Allemaal niet erg, maar wel opvallend.
Ben ik de...
Standaard ontgrendel je de Megane E-tech met de sleutel of sleutelkaart. De startknop indrukken en gaan.
Is er ook een instelling dat je na het ontgrendelen eerst een PIN code moet invoeren voordat je de startknop kan gebruiken?
Zodra ik contact aanzet of motor start gaat de achterwisser een paar keer. Draadboom bij de achterklep was een enorme bende wat inmiddels hersteld is maar het probleem blijft. Komt dit iemand bekend voor?