automaat doet raar
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
automaat doet raar
hallo, ik heb een laguna van 2007. het is een diesel met automatische versnellingsbak.
Nu is mij al een paar keer overkomen dat ik bij het overschakelen van 1 naar 2 de bak bruut voel schakelen, wat zou dit kunnen zijn?
de auto heeft maar 46000kms gelopen dus...
toen ik hem ging kopen had hij dat natuurlijk niet en hij heeft het ook maar zeer zelden.
Nu is mij al een paar keer overkomen dat ik bij het overschakelen van 1 naar 2 de bak bruut voel schakelen, wat zou dit kunnen zijn?
de auto heeft maar 46000kms gelopen dus...
toen ik hem ging kopen had hij dat natuurlijk niet en hij heeft het ook maar zeer zelden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 04 jan 2024 20:52
- Actief als: particulier
Bakolie vervangen of aanvullen?
La Renault 25, une voiture à vivre...
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 22 mei 2025 19:41
-
zit op een 2007 laguna drie jaar garantie dan? ik heb de auto nog maar pas ...
Hide post links |
-
ik ben gisteren naar renault geweest en blijkt dat op de laguna II maar twee jaar garantie zit... ze hebben mij bij de verkoop wel iets anders gezegd maar ja... met een partikuliere verkoop ligt ge er bijna altijd ergens wel op.
de versnellingsbak doet nog steeds raar...
de versnellingsbak doet nog steeds raar...

Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Ook al zit er geen garantie meer op, je hoeft nog steeds niet te accepteren dat bij zo'n jonge auto de versnellingsbak problemen oplevert.
In mijn ogen moet de dealer dit gewoon kosteloos oplossen (tenminste, als je hem daar hebt gekocht, je hebt het ook over praticuliere koop?)
Overigens doet mijn Megane II met automaat dat bruut schakelen ook wel eens een keer, vooral als de motor koud is. Zoals altijd is het belangrijk zolang de motor nog koud is met beleid gas te geven.
In mijn ogen moet de dealer dit gewoon kosteloos oplossen (tenminste, als je hem daar hebt gekocht, je hebt het ook over praticuliere koop?)
Overigens doet mijn Megane II met automaat dat bruut schakelen ook wel eens een keer, vooral als de motor koud is. Zoals altijd is het belangrijk zolang de motor nog koud is met beleid gas te geven.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
De mijne doet het niet als hij koud staat, kijk, ik mag er 700 km mee rijden en dan plots heeft hij het...
vooral bij het accelereren en schakelen vlak na een bocht waar ik uit stilstand ben vetrokken, wel bij nogal vlot vertrekken (bvb om een kruispunt over te gaan).
Op den duur start je altijd met een bang hart, dan doet hij het een hele tijd niet, tot je het bijna vergeten bent en dan plots geeft hij weer die klop in de bak! Ik kan ermee naar de garage gaan maar dan lukt het niet om hem in de fout te krijgen natuurlijk...

vooral bij het accelereren en schakelen vlak na een bocht waar ik uit stilstand ben vetrokken, wel bij nogal vlot vertrekken (bvb om een kruispunt over te gaan).
Op den duur start je altijd met een bang hart, dan doet hij het een hele tijd niet, tot je het bijna vergeten bent en dan plots geeft hij weer die klop in de bak! Ik kan ermee naar de garage gaan maar dan lukt het niet om hem in de fout te krijgen natuurlijk...

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-