Automatisch inklapbare spiegels Captur bij easy life pakket

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie

Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Automatisch inklapbare spiegels Captur bij easy life pakket

Bericht door Gl1800 »

Ik ben in afwachting van de levering van mijn nieuwe Captur 120 dynamique met pack city camera, zal eind maart worden geleverd.
Nu zie ik een nieuwe actie aanbieding van Renault met het voor mij onbekende easy life pakket. Dit lijkt in eerste instantie identiek aan het pack city camera pakket.
Maar op de website van Renault lees ik nu echter dat bij dit pakket de spiegels automatisch inklappen bij het weglopen, want er staat.

Elektrisch inklapbare buitenspiegels

Uw Renault gaat automatisch op slot en de elektrisch bedienbare buitenspiegels worden ingeklapt als u er vandaan loopt.


Nu erger ik mij al sinds mijn vorige Clio 3 dat deze niet automatich inklapten maar middels een knullig knopje wat je contine vergeet om te zetten bij het uitstappen, en erger ook bij het wegrijden.
Mijn huidige Peugeot gaat dat gewoon automatisch wanneer je de deuren afsluit.en zo hoort het volgens mij.

Het instructie boekje van de Captur heeft het nergens over het automatich inklappen
Zou dit nieuwe easy life pakket betekenen dat alle 2017 modellen dit nu eindelijk automatisch doen? Kan mij nl niet voorstellen dat er alleen op dit punt verschil wordt gemaakt met het pack city camera pakket.
Of is het een fout op de website van Renault vwb de Captur.
Hoop dat iemand meer info heeft.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Automatisch inklapbare spiegels Captur bij easy life pakket

Bericht door Axel57 »

RN werkt best aan verbeteringen, nu kun je ook een dimmende binnenspiegel krijgen.

Dat is ook nog niet zolang, gewoon even aan de dealer vragen.

Zal allemaal wel met de prijs te maken hebben maar bied het dan als opties aan zou je zeggen.

Nu nog Airbags achterin en het gaat ergens op lijken. :D
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Automatisch inklapbare spiegels Captur bij easy life pakket

Bericht door Axel57 »

Staat toch duidelijk op de site dus zal dan toch wel kloppen neem ik aan.

Elektrisch inklapbare buitenspiegels

Uw Renault gaat automatisch op slot en de elektrisch bedienbare buitenspiegels worden ingeklapt als u er vandaan loopt.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Automatisch inklapbare spiegels Captur bij easy life pakket

Bericht door Huite »

De Phase II zal wel de Captur worden zoals wij hem vanaf 2013 hadden gewild! :dance:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Automatisch inklapbare spiegels Captur bij easy life pakket

Bericht door TCe120ECD »

@GL1800, als je de Easy Life pakket wilt, zou ik contact opnemen met de dealer. Mogelijk kunnen ze nog de wijziging doorgeven.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Automatisch inklapbare spiegels Captur bij easy life pakket

Bericht door Axel57 »

@ huite wordt het dan nummer 4 of al nummer 5............ :D
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Automatisch inklapbare spiegels Captur bij easy life pakket

Bericht door Huite »

Het zou dan nr. 4 zijn. Maar dat gaat (waarschijnlijk) niet gebeuren. Tenzij er ook een all-electric variant gaat komen.
Zit voor begin 2018 namelijk te denken aan een ZOE als 2e auto! 8)
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Automatisch inklapbare spiegels Captur bij easy life pakket

Bericht door Gl1800 »

TCe120ECD schreef:@GL1800, als je de Easy Life pakket wilt, zou ik contact opnemen met de dealer. Mogelijk kunnen ze nog de wijziging doorgeven.
Vanmiddag contact gezocht met mijn dealer, die weet ook niet of dit nu standaard is. Wel zegt hij dat er continu wijzigingen in het fabricage proces plaatsvinden.
Als ik mijn bestelling zou willen aanpassen van Pack city camera naar Easy life, moet ik er volgens hem ernstig rekening mee houden dat mijn auto nog later geleverd zal worden.
Hij zegt dat er voor ieder bestelling ruimte op de band wordt gereserveeerd en dat er vanaf een bepaald moment X, wijzigingen worden doorgevoerd. En voor mij zou moment X dan moeten opschuiven naar achteren en dus de auto later geleverd worden.
Ik denk dat hij hier een logische verklaring geeft. En aangezien ik ruim 3 maanden wachten wel lang genoeg vindt accepteer ik het maar. Misschien is het wel achteraf aan te passen. :( :think:
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Automatisch inklapbare spiegels Captur bij easy life pakket

Bericht door TheSarge »

Bij de huidige Captur (2013) van mijn vrouw staat ook elektrisch inklapbare spiegels in het boekje. Dit betekent echter dat je ze, van binnen uit voordat je de auto verlaat, met de keuzeknop van de spiegels (waarmee je de kant kiest) kunt inklappen. Ze doen het niet automatisch wanneer je wegloopt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ALBU
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:46

Re: Automatisch inklapbare spiegels Captur bij easy life pakket

Bericht door ALBU »

Voor de Kadjar is nu een kabelsetje leverbaar zodat de spiegels inklappen bij het sluiten van de auto, en uitklappen bij het starten van de auto.
Ik zou dan denken dat dit eventueel ook bruikbaar moet zijn voor de Captur, heeft iemand hier al ervaring mee?
Renault Captur TCe 120 EDC Xmod. Two tone Gris Casiopée/Noir. 29-09-2016/18-02-2022
Renault Captur Edition One E-TECH Plugin Hybrid 18-02-2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: Automatisch inklapbare spiegels Captur bij easy life pakket

Bericht door avdb55 »

Aan de spiegels zelf zal er niets veranderen.
Dit is een stukje verandering in de besturingssoftware van de auto. Zo van als dit... doe dan dat.
Misschien kan de dealer het later als update inprogrammeren. You never know.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Automatisch inklapbare spiegels Captur bij easy life pakket

Bericht door Gl1800 »

Intussen heeft Renault de tekst op de website aangepast.
De regel Uw Renault gaat automatisch op slot en de elektrisch bedienbare buitenspiegels worden ingeklapt als u er vandaan loopt. Is verwijderd.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: Automatisch inklapbare spiegels Captur bij easy life pakket

Bericht door Paultje1965 »

Mijn Captur met City Pack heeft ook dat knullige knopje. Op zich niet zo heel erg omdat ik de spiegels alleen inklap als de auto langs de weg staat. Dus niet in parkeervakken of op de inrit. Zo breed is de Captur nu ook weer niet. Het is inderdaad wel klungelig dat je bij het wegrijden ook weer aan dat knopje moet draaien. Omdat het inklap-motortje er al in zit is het natuurlijk niet zo heel moeilijk om de spiegels automatisch te laten inklappen. Zelfs als de software dat niet ondersteund. Met een beetje extra bekabeling moet het wel lukken. Kwestie van een draadje vinden waarme je kunt detecteren of de auto op slot is en met een relais dan het motortje de opdracht geven om in te klappen. Het is alleen de vraag waarom Renault daar nu zo'n moeite mee heeft. Daar werken tenslotte mensen die slim genoeg zijn om dit voor elkaar te krijgen zonder extra materiaalkosten.

Eigenlijk zijn er maar een paar omstandigheden waarbij je niet zou willen dat de spiegels altijd automatisch inklappen: met caravanspiegels erop of als het gevroren heeft. Zou dat de reden zijn dat het niet helemaal automatisch gemaakt wordt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Automatisch inklapbare spiegels Captur bij easy life pakket

Bericht door Huite »

Nee, want mijn Zweedse Renault doet wat we bij de Captur zouden willen. En in Zweden vriest het soms ook... :?
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Automatisch inklapbare spiegels Captur bij easy life pakket

Bericht door Gl1800 »

En in mijn nu nog huidige Peugeot kun je het auto inklappen in het menu gewoon ook uitzetten. :D
Gemiste kans van Renault, maar zo heeft ieder merk wel wat te klagen. :D
Voorbeeld,
Mijn zeer luxe uitgevoerde huidige Peugeot 208XY heeft zoals bijna alle auto's elektrische ramen die door tip bediening automatisch sluiten en openen, echter bij de Peugeot alleen maar het bestuurdersportier, passagierzijde moet je de knop vasthouden tot hij open of gesloten is, ook een gemiste kans :cry:
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Paultje1965
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 sep 2016 20:16
Actief als: particulier

Re: Automatisch inklapbare spiegels Captur bij easy life pakket

Bericht door Paultje1965 »

Maar jouw Zweedse Renault wordt ook in Zweden gemaakt. Onze Cappies komen uit Spanje en daar is vorst natuurlijk een vrijwel onbekend verschijnsel :lol: Het blijft wel een raar verhaal dat je alleen kunt in- uitklappen door aan een knopje te draaien. Als ze het automatisch maken heb je dat knopje ook niet meer nodig. Het knopje van de spiegelinstelling is daarvoor misbruikt maar had natuurlijk wel een extra stand nodig. Was dus niet nodig geweest. Scheelt weer een paar centen in de productie. Het zal dus wel een historische reden hebben. Waarschijnlijk liggen nog een hoop van die schakelaars in het magazijn. Ik heb deze schakelaars tenminste al in heel wat Renaults gezien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Automatisch inklapbare spiegels Captur bij easy life pakket

Bericht door Huite »

Goeie analyse Paultje :thumb:
Die draaischakelaar is bij Renault inderdaad al heel lang in gebruik.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht