Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
vandaag maar ff mijn Espace wat uitgebreid met opties. Ik heb hem voorzien van een Automatische dimmende binnenspiegel
Geen hinderlijke verblindende koplampen van achterliggers meer.
Bij de dealer kost deze maar een schijntje namelijk 225,- euro incl. btw
alsof ze op mijn rug groeien die euro's
Dus heb ik maar een goede gebruikte uit een schade renault weten te bemachtigen voor 50,- euro
Is echt klik klak van tefal en de kabelboom was er al op voorzien voor de stroom spanning
Nadeel is wel dat de binnenspiegel eigenlijk altijd dimt zodra het donker wordt. Komt het zicht naar achteren niet ten goede. In mijn andere auto zit geen dimmende binnenspiegel. Hoewel ik het grootste deel van het jaar in deze auto zowel 's ochtends als 's avonds in het donker op en neer naar mijn werk ga, hoef ik deze spiegel maar zelden handmatig te dimmen. Kortom de Espace dimt regelmatig onnodig. Bezint eer ge begint dus.
Ik heb echt nog geen hinderlijke nadelen mogen ervaren met de spiegel. maar mocht het inderdaad zo zijn dat het te veel dimmend is dan kan ik altijd de lichtgevoelige sensor manipuleren door er een getinte folie voor te plaatsen. de spiegel is namelijk demonteerbaar en deelbaar zodat je bij de sensor kunt geraken. is ff puzzelen voor de juiste folie mocht het nodig zijn.
Die moet je bij elk Renault demontage bedrijf kunnen krijgen voor een paar tientjes
De spiegel heeft alleen 12V nodig, de 2 sensors in de spiegel zelf regelen verder alles.
De aansluitstekker ligt achter het kapje vd regen/licht sensor (als je die hebt).
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ik heb heel wat lopen zoeken er naar en de enige die er een had liggen was AMC Zwolle en dan was het er ook nog een uit een Engelse versie, maar daar zit voor wat betreft de spiegel geen verschil in. Maar ik denk dat de meeste nieuwe modellen van Renault de zelvde dimbare spiegel hanteren want ik zag laatst een nieuwe Laguna en die had exact hetzelvde model spiegel als ik nu heb.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Mijn garage heeft op mijn verzoek deze USB C 12V naar 5V converter gemonteerd op de voeding vd binnenspiegel.
Ik had de converter zelf via Aliexpress gekocht en niet eerst getest, ging ervan uit dat hij wel zou werken.
De monteur gaf aan dat er...
Ik miste in mijn megane estae 2019 een automatische dimmende binnenspiegel. Die heb ik inmiddels op de kop getikt. Om de oude spiegel te verwijderen moet om de de voet van deze 2 plastic kappen worden verwijderd.
Dag
Ik heb een renault modus waarvan ik de binnenspiegel niet los krijg.
Dit werkt allicht hetzelfde bij de clio 3.
Hij moet eraf schuiven maar als ik nog harder ga wrikken gaat de ruit breken.
Ik heb geen sensoren maar de voet van de spits toch...
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn issue.
Ik heb een Kadjar uit 2017. Nu geeft hij regelmatig een start/stopmelding waarbij mijn automatische handrem niet meer losgaat bij het wegrijden.
Herkent iemand dit probleem? Of beter, weet iemand een...
Hallo
Ben in bezit van een Grand Scenic Initiale diesel met automatische versnellingsbak van 2017, de laatste 2 jaren al enkele keren en dit telkens bij het goed optrekken op autosnelweg een rode pop-up op dashboard met melding controle automatische...
Ik ben in het bezit van een Renault Clio 4. Het valt me sinds de aanschaf al op dat wanneer ik de motor afzet en vervolgens van de bestuurderskant naar bv. de passagierskant loop, de deuren automatisch worden vergrendeld. Dit is...
Hallo,
Ik heb een grand scenic uit 2009 met een 2.0 liter en automaat. Nu krijg ik soms kort na het starten de melding controleer automatische transmissie en de auto valt dan stil. Als ik dan weer start werkt alles weer normaal. Wat kat het euvel...