Automatische dimmende binnenspiegel.

Plaats reactie

Topic author
demi
lid
lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Actief als: particulier

Automatische dimmende binnenspiegel.

Bericht door demi »

vandaag maar ff mijn Espace wat uitgebreid met opties. Ik heb hem voorzien van een Automatische dimmende binnenspiegel 8)
Geen hinderlijke verblindende koplampen van achterliggers meer.
Bij de dealer kost deze maar een schijntje namelijk 225,- euro incl. btw :shock: :shock:
alsof ze op mijn rug groeien die euro's :(
Dus heb ik maar een goede gebruikte uit een schade renault weten te bemachtigen voor 50,- euro :D

Is echt klik klak van tefal en de kabelboom was er al op voorzien voor de stroom spanning

echt een aanrader voor die....die hem niet heeft :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RenaultMoose
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 23 jun 2011 21:54

Bericht door RenaultMoose »

Nadeel is wel dat de binnenspiegel eigenlijk altijd dimt zodra het donker wordt. Komt het zicht naar achteren niet ten goede. In mijn andere auto zit geen dimmende binnenspiegel. Hoewel ik het grootste deel van het jaar in deze auto zowel 's ochtends als 's avonds in het donker op en neer naar mijn werk ga, hoef ik deze spiegel maar zelden handmatig te dimmen. Kortom de Espace dimt regelmatig onnodig. Bezint eer ge begint dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
demi
lid
lid

Bericht door demi »

Ik heb echt nog geen hinderlijke nadelen mogen ervaren met de spiegel. maar mocht het inderdaad zo zijn dat het te veel dimmend is dan kan ik altijd de lichtgevoelige sensor manipuleren door er een getinte folie voor te plaatsen. de spiegel is namelijk demonteerbaar en deelbaar zodat je bij de sensor kunt geraken. is ff puzzelen voor de juiste folie mocht het nodig zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06

Bericht door Renier »

Ik vind het ook een wereld uitvinding. Als je die luxe eenmaal gewend bent dan wil je niet anders :D

Heb hem er dus ook achteraf in laten zetten (als onderdeel vd koop) in de Laguna, de 1e eigenaar was zo stom om hierop te bezuinigen :?
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

CPTR
lid
lid
Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32

Bericht door CPTR »

In de 500 was een automatische dimmende binnenspiegel iets van 100 Euro, donker getinte achterruit 60, toen was de keuze snel gemaakt :lol: .

Kan me wel inleven in de reactie dat die vaak onnodig zicht naar achteren wegneemt, merk ik in de Scenic ook. Dan pak ik meestal de buitenspiegels.

Maar ik heb regelmatig een idioot die met groot licht rijdt achter me (en nee, ligt niet aan mij :P ) en dan is het super handig!
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Bericht door DHL »

Hey...waar heb je die spiegel kunnen kopen dan? M'n vorige wagen had ook zo ene (grand scenic) maar m'n espace heeft deze er niet opzitten...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator

Bericht door Renier »

Die moet je bij elk Renault demontage bedrijf kunnen krijgen voor een paar tientjes

De spiegel heeft alleen 12V nodig, de 2 sensors in de spiegel zelf regelen verder alles.
De aansluitstekker ligt achter het kapje vd regen/licht sensor (als je die hebt).
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
demi
lid
lid

Bericht door demi »

Ik heb heel wat lopen zoeken er naar en de enige die er een had liggen was AMC Zwolle en dan was het er ook nog een uit een Engelse versie, maar daar zit voor wat betreft de spiegel geen verschil in. Maar ik denk dat de meeste nieuwe modellen van Renault de zelvde dimbare spiegel hanteren want ik zag laatst een nieuwe Laguna en die had exact hetzelvde model spiegel als ik nu heb.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator

Bericht door Renier »

Je kan in ieder geval Holtrop Demontage in Oudehaske (Fr.) even bellen, die hebben hem vast op voorraad en verzenden ook.

Ik heb er al aardig wat vandaan :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut