Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
hallo, ik heb een scenic uit 2000, kenteken 32-ff-hf. met 221000 op de teller.
ket is een benzine met een k4m motor 1.6 16v.
het druklager wordt aardig minder en de assen tokkelen in scherpe bochten.
dit wil ik graag vervangen maar is er ook een handleidng hiervoor en hoeveel speciaal gereedschap is hier voor nodig.
tevens wilde ik wel graag weten welke bakolie er weer in moet.
ik hoor het wel.
mvg marcel
Het subframe van de auto zal los moeten om de versnellingsbak te demonteren, dus een brug heb je zeker nodig. Ook voor het demonteren van de assen heb je geen speciaal gereedschap nodig. Een luchtsleutel en een goede ratelset zijn wel een must. Het druklager is een los lager, dus nog niet hydraulisch. Vernieuw meteen de gehele koppeling!
Je kunt de oude bakolie hergebruiken als deze in goede staat is, anders gaat er normaal 75w80 olie in, vullen tot de olie uit de vulopening stroomt.
als ik het goed begrijp hoeft de motor er dus niet uit. had dit ook al eens gehoord. kun je de aandrijfassen er zo uit pakken of zitten die vast, men vorige auto, een corsa kon ik ze er zo uit trekken en moest je hierna de keerring ook meevervangen.
De linker aandrijfas is gemonteerd door de hoes welke aan de bak is vastgebout.
De rechter aandrijfas kan op 2 manieren gemonteerd zijn, hij kan geborgd zijn met een spie of hij kan middels een snapring zijn geborgd.
De rechter aandrijfas wordt op de uitgaande as van het differentieel geschoven, hij steekt dus niet in de bak.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
dus als ik het goed begrijp is het eigenlijk allemaal bouten en moeren werk, en geen speciale grereedschappen om de boel te demonteren en te monteren. het subframe is de ophanging van de auto neem ik aan.kan iemand mij dat nog uitleggen.
Het subframe is inderdaad een deel van de ophanging van de auto.
Is het deel wat onder de motor door loopt en waar waarschijnlijk de draagarmen aan bevestigd zijn.
ok, dan is het me eigenlijk wel duidelijk. ga denk ik hier mee aan de slag, weer een slekker sleutelen.
bedankt voor de goede uitleg.
laat weten als het gelukt is allemaal.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut