Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Voor alle informatie over verschillende type banden en (lichtmetalen) velgen.
Forumregels
♦
- Postings worden, wanneer ze niet algemeen van toepassing zijn, ééns in de zoveel tijd verplaatst naar het model-specifieke forum gedeelte.
- Plaats gerust uw Banden/Velgen vraag hier, maar vermeld wel voor welke model Renault u deze vraag stelt.
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Twingo Helios uit 1999.
Helaas zitten er nog van de standaard 13 stalen velgen onder met lelijke wieldoppen.
Mijn naam is MadDog en ik rij sinds een paar weken met een nieuwe Renault Laguna Bose Edition.
Prachtige wagen en heel tevreden van. Echter vandaag een put niet gezien ( de prachtige belgische wegen ) en een stuk van de velg...
Ik ben in het bezit van een Megane Estate III TCe 130 Bose. Onder deze wagen zitten licht metalen velgen met bandenmaat 205/50 x 17.
Ik wil graag stalen velgen met winterbanen aanschaffen, maar heb werkelijk geen idee wat de spec's zijn waaraan die...
Tot voor kort reed ik een Laguna type 1, waarvan ik nog steeds de winterbanden plus velgen heb.
Nu rij ik in een Scenic type 2 uit 2007 en zoek hiervoor ook winter banden.
ik kom er achter dat de steek...
ik ben onder mijn scenic ( BJ 1999 ) een set orginele renault velgen met Michelin spacity pax banden liggen met de maten 195/620R420 90H.
nu zijn deze versleten en heb ik andere nodig, maar ik kan deze maat niet meer terug vinden bij de...
Hallo Alemaal,
mijn R5 uit 1986, met nog geen ton op de teller en nog steeds APK-goedgeurd, gebruik ik uitsluitend voor het transport van afgekorte boomstammen van een lager naar een hoger gelegen terrein om het daar te kloven tot haardhout.
Ca 15m3...
Hoi,
Ik verving vandaag de banden van onze Grand Scenic 2005 door een setje spiksplinternieuwe Goodyear VECTOR 4Seasons 205/60R16 92H Autoband 4 seizoenen-band, dankzij de ANWB test van vorig jaar waar hij als enige goede 4 seasons band uit de test...
Ik heb een megane 2 uit 2004 en ben opzoek naar een zeer goedkoop setje (stalen)velgen met banden.
Ik weet dat de originele maten zijn voor 15 inch: 195/65/R15 ET waarde tussen de 35 en 45 en breedte is 7J.
Ik heb een Renault Scenic 2 uit 2004. Ik heb een stel banden gekocht met bandensensoren. Deze zouden, volgens de verkoper, moeten werken. Ik heb de banden eronder gezet, maar helaas krijg ik nog steeds de melding bandensensoren...
Ik heb pas een scenic II aangeschaft en daar een losse set stalen wielen met sensoren bijgekocht.(via marktplaats)
Nu wilde auto deze wielen niet herkennen en geeft op de display aan wielsensoren defect.
Moet ik nu naar de Renault dealer om deze set...
Ik heb hier een setje stalen velgen met winterbanden liggen.
Ze komen van een Clio van mijn schoonouders, maar waar passen deze nog meer op?
Maat is ET43 X347 Steek is dan dacht ik 4x100 banden maat is 185/60 R15 88T
Ik gebruik gewoon een wielsleutel om de bouten handvast aan te draaien.
Daarna met een goede kwaliteit (Gedore) momentsleutel met 110 Nm aantrekken (en na 50-100 km nog een keer natrekken)
Kan je wielbouten van een LM velg ook zonder problemen gebruiken op stalen velgen? Er zitten namelijk van de centreerringen om de bouten, en ik hoorde dat ze dan niet voor staal gebruikt kunnen worden.
Wil morgen de winterbanden verwisselen voor zomerbanden met hoeveel kracht moeten de bouten vast gezet worden.
De velgen zijn originele aluminiumvelgen en ben zelf in bezit van een momentsleutel.
heb afgelopen winter door het slechte weer winterbanden aan geschaft.
nu is mijn vraag wanneer zetten jullie ze er onder?
zit er over te denken nu de r in de maand zit.
moeten ze er nu onder of toch nog even wachten gezien de temparatuur?
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum