Ik verkocht deze week mijn winterset. Klinkt dom natuurlijk, maar ik rijd eigenlijk nooit wanneer het gesneeuwd is of heel erg koud is. In de zeldzame gevallen dat het toch gebeurt nemen we de wagen van mijn vrouw die wel winterbanden heeft.
Ik vond het te gek om steeds weer met die wielen te sleuren om uiteindelijk zo weinig te rijden...
Nu monteerde ik mijn zomerset maar moet dringend nieuwe banden kopen. Iig achteraan, dit zijn nog de eerste banden.
Heb steeds Michelin gehad. Nu moet ik zeggen dat die vooraan wel snel slijten, op 30.000 km zijn die volledig weg.
Heb beetje zitten googlen en kwam enkele alternatieven tegen. Kijken jullie eens wat best lijkt? Hou ook beetje rekening met de prijs.
Ik vernoem even wat ik tegenkwam als kanshebbers:)
-Pirelli Centurato P7 ong 200 Euro per band
-Vredestein Ultra Cento (krijgt goede kritieken vond ik en zouden ook slijtvast zijn) ong 175 per band
-Hankook Ventus Primez (tegen verwachting in blijkbaar ook niet slecht) ong 145 Eur per band
-Goodyear efficient grip 169 Euro
-Uniroyal Rainsport 2 157 Euro (geniet beetje mijn voorkeur, maar twifel nog ivm slijt en eventueel geluid)
Wat denken jullie? Ik dacht aan Uniroyal omdat het hier veel regent. Band doet het goed op nat wegdek en is ook vrij goed op droog wegdek. Maar denk dat die nog sneller slijten en vooral door hun tekening misschien wel wat herrie veroorzaken...
Michelin wil ik echt niet meer. Komt er in elke test maar middelmatig uit, en zit toch bij de duurste banden...
Banden Renault Espace
-
DHL
Topic author - Gerespecteerd lid

- Actief als: particulier
-
mechanic
- Gouden Bahco
Re: Banden Renault Espace
Om wat voor motorisering gaat het hier, en welke bandenmaat.
Dat je michelin banden in 30.000km wegstookt ligt absoluut niet aan de band, maar aan je rijstijl. Bij veel mensen gaan die banden 90.000km mee. Een 245/45R18 band slijt wel harder natuurlijk omdat die voor een espace gewoon te breed zijn ook al is het een originele maat.
Michelin blijft mijn voorkeur.Belangrijk is te kijken naar het profiel van de band. Hebben ze alleen hoofdgroeven in het midden van het loopvlak, of zijn de buitenste profielen ook een hoofdgroef. Dan is een band veel sneller apk afkeur.
Dat je michelin banden in 30.000km wegstookt ligt absoluut niet aan de band, maar aan je rijstijl. Bij veel mensen gaan die banden 90.000km mee. Een 245/45R18 band slijt wel harder natuurlijk omdat die voor een espace gewoon te breed zijn ook al is het een originele maat.
Michelin blijft mijn voorkeur.Belangrijk is te kijken naar het profiel van de band. Hebben ze alleen hoofdgroeven in het midden van het loopvlak, of zijn de buitenste profielen ook een hoofdgroef. Dan is een band veel sneller apk afkeur.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
WillemS
- Gerespecteerd lid

Re: Banden Renault Espace
Ja, slechts 30.000 met voorbanden lijkt heel erg op een "koeriertjes"rijstijl=nl met sturen remmen in de bocht, ipv afremmen voor de bocht.
Voorbanden…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Voorbanden…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 16 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 10
Weergaves: 2639 -
Laatste bericht door nikk
30 apr 2025 07:54
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 824 -
Laatste bericht door stadium III
17 jun 2025 20:23
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 630 -
Laatste bericht door scarface450
19 jul 2025 23:03
-
-
[E-TECH hybrid 145 Intens] banden nw. 19"
door Captur 21 » 14 okt 2025 10:06 » in Onderdelen en accessoires aangeboden -
Reacties: 0
Weergaves: 634 -
Laatste bericht door Captur 21
14 okt 2025 10:06
-
-
-
Velgen met all season banden gezocht Twingo.
door jwgderksen » 19 okt 2025 12:58 » in Onderdelen en accessoires gezocht -
Reacties: 5
Weergaves: 866 -
Laatste bericht door nikk
20 okt 2025 20:57
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 336 -
Laatste bericht door Abdelitto
11 jan 2026 12:21
-
-
Espace IV 3.5 V6 achteruitrij sensor blijft piepen bij achteruitrijden.
door ingrid-2000TSE » 02 mei 2025 14:48 » in Elektronica Espace IV -
Reacties: 1
Weergaves: 544 -
Laatste bericht door mechanic
02 mei 2025 18:59
-