Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Bij onze Grand Espace IV uit 2007 heb ik bij de deurklinken van zowel de rechter voor- als achterdeur wat bobbeltjes ontdekt. Bij beide deuren zit het op exact dezelfde plek. De linker voor- en achterdeur zijn ook verder vrij van dit soort plekken. Ik weet niet hoelang het er al zit (kijk er natuurlijk niet dagelijks naar ).
Nu is mijn vraag: wat kan ik hier aan (laten) doen behalve de deuren compleet opnieuw laten behandelen en spuiten?
Voor de rest is de auto volledig vrij van dit soort bobbels en roest.
Gr,
David
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Tesla Model S P100D + Renault Zoe R135 Edition One
Lijkt op oxidatie van de alu deurpanelen en de metalen deurgreep.
Heb ik ook gehad en dit kan mogelijk door RN als coulance verholpen worden, lees deur deur wordt gespoten.
In mijn geval was het minder, het was na behandeling een tijdje weg en nu komt het van onder de raamrubber waar een metalen klemmetje reageert. Na wederom klagen blijkt dat de dealer de hele deur reparatie claimt bij RN terwijl men slechts het plekje wegwerkt en dit slechts eenmaal kan doen, nu is reparatie voor eigen rekening. De onderhoudshistorie is van belang en RN vraagt foto's
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Hoi David,
Dat is balen zeg, waarschijnlijk heeft er een kleine beschadiging gezeten, zo vlug als aluminium in aanraking komt met vocht gaat het oxideren. Denk nog maar eens an de dakstijlen en spiegelsteun van de Avantime. Zelfde probleem. Ik heb natuurlijk direct even naar mijn Espace gelukkig nog niets te vinden.
PS jouw Avantime staat te koop in Veendam vlak bij ons, ziet er nog mooi uit!!!!
Groet,
Wim
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.
wel jammer eigenlijk dat de Avantime steeds doorverkocht wordt ... het is dat ik momenteel een auto vooral zakelijk rij anders had ik em nooit verkocht.
Tesla Model S P100D + Renault Zoe R135 Edition One
Normaal zit er tussen 2 metalen delen van verschillende samenstelling een kunstof isolator om electrolise te voorkomen .
Er kan natuurlijk een keer iets gebeurt zijn , waardoor deze er niet , of niet goed meer tussen zitten .
Handgrepen zitten niet los , waardoor er door beweging een sluitplek in de lak is ontstaan , met alle gevolgen van dien ?
Reparatie , klink demonteren , aangetaste delen stralen om ook in de kleinste porieen de oxidatie kwijt te raken anders komt het 100% terug , behandelen met een epoxieprimer , strak maken , spuiten , eventueel spotrepair.
dealer vind het garantiewerk en heeft voor alle vier de deuren een claim ingediend bij Renault Nederland. Ze verwachten binnen een week antwoord dus fingers crossed!
Tesla Model S P100D + Renault Zoe R135 Edition One
Is dat ook zo bij niet dealer onderhouden auto's?
De mijne is de laatste jaren niet meer bij de Renault dealer geweest.
Las daarover iets in de garantievoorwaarden.
Ik krijg wat bobbeltjes onder de lak op een portier, auto is een Ph II uit 2006.
Ik weet niet of het een keiharde eis is, in mijn geval hebben ze dit wel gecontroleerd. Goede nieuws is in ieder geval: claim is goedgekeurd ... ze gaan alle vier de deuren behandelen (roestplekken behandelen en volledig opnieuw spuiten) :thumb
Tesla Model S P100D + Renault Zoe R135 Edition One
Let dan op dat ze de hele deur behandelen en niet alleen de probleemzone!
Doen ze alleen de probleemzone dan kun je niet meer claimen als hetzelfde euvel op een andere plek terugkomt, zoals bij mij onder de ruit afdeklijst !
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Vroeger bij de polyester Espace, had je het probleem dat het uithardingsprocess nog niet voldoende voltooit was, voordat de lak er op kwam. Het gevolg hiervan was dat je na een jaar of vijf allemaal blaasjes onder lak kreeg. Nu hebben we het oxidatie probleem.
Ik heb vandaag de hele espace geïnspecteerd, nergens iets kunnen vinden.
Verder is het een prima Renault, ik heb er nu 50000km mee gestuurd en geen extra kosten aan gehad.
Groet,
Wim
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.
Kan het zijn dat het komt door de kombinatie, voor het spuiten nog een beetje bijwerken met een schuurmiddel en dan spuiten?
Het zijn tegenwoordig allemaal "watergedragen"lakken.
Als je de carrosserie die al gefosfateert is gaat bijwerken, moet die plek opnieuw van een beschermende coating worden voorzien voor het spuiten.
Kijk eens op een filmpje hoe zo'n auto in elkaar gezet wordt, vaak toch nog wat werk, nadat de robots klaar zijn, om alles binnen de norm te krijgen, kan me voorstellen dat het daarna zo nu en dan mis gaat met de beschermlaag.
Mijn vorige Espace had ook enkele hele kleine blaasjes ergens in een binnenstijl van de deur. Maar was erg miniem, heb er nooit iets van gezegd. Is wel mooi van Renault dat ze dit nog in garantie herstellen. In feite is Renault wel soepel in garantie vind ik.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut