benzine meter Twingo '95

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Heythuysen
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2008
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

benzine meter Twingo '95

Bericht door Heythuysen »

Bij mijn Twingo van 95 blijft het laatste oranje lampje van de tankmeter, die bestaat uit een rijtje lampjes, knipperen.
De tank zit overigens wel vol. Nu ga ik maar op de dagteller tanken, maar weet iemand een oplossing voor dit probleem? Accuklem losgooien heb ik geprobeerd maar geen sucses. :?: :twisted: :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

henny
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 109
Lid geworden op: 06 jan 2007
Laatste bezoek: 21 dec 2019 15:30
Actief als: particulier
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel

Bericht door henny »

Hallo…
Begrijp ik het goed dat de andere groene bolletjes rechts van het oranje bolletje NIET aan zijn?
Ja zijn ook aan; dan heb je een probleem met de snelheidmeter/tankmeter unit.
Nee, zijn niet aan, dan is waarschijnlijk de benzine stand gever of het elektrische circuit hiervan de oorzaak. Deze standgever is samen met de bezinepomp in een unit gebouwd. Deze unit is te berijken door de achterbank om hoog te klappen en de bekleding weg te vouwen. Je ziet nu twee bezine slangen en een stekker. Check even of de stekker goed vast zit, dit kan al helpen.
De stand-gever heeft een vlotter welke op de bezine drijft. Misschien zit deze vlotter vast.
Een “technical knock” op de bezinetank en/of bezinepomp standgever unit kan ook al helpen.
(en misschien een stukje rijden op en hobbelig weggetje ook) .
Check ook of de stekker op de snelheidsmeter/tankmeter unit goed vast zit. Om bij deze stekker te komen moet je het voorste dash-board paneel (bij het voorraam 3x schroeven) weghalen.
Om de werking van de standgever te controleren moet je met een AVO of multi-meter kunnen werken. Zet de meter op Ohm, en meet op de standgever unit contacten A1 en B1.
Met een volle tank is de correcte waarde 20 Ohm +/- 10, halve tank; 127 Ohm +/- 10.
Niet OK?; Vernieuw de standgever unit. OK? Meet op de standgever stekker tussen contact A1,B1 3 to 5 Volt DC (met contact aan). Niet OK?;Meet de bedrading tussen standgever stekker en snelheidsmeter/tankmeter stekker ohms door. van A1 naar contact 11 en B1 naar contact 10. OK? Vernieuw de snelheidsmeter/tankmeter unit.
Succes, en laat even weten of het geholpen heeft.
Henny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht