Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Bij mijn Twingo van 95 blijft het laatste oranje lampje van de tankmeter, die bestaat uit een rijtje lampjes, knipperen.
De tank zit overigens wel vol. Nu ga ik maar op de dagteller tanken, maar weet iemand een oplossing voor dit probleem? Accuklem losgooien heb ik geprobeerd maar geen sucses.
Hallo…
Begrijp ik het goed dat de andere groene bolletjes rechts van het oranje bolletje NIET aan zijn?
Ja zijn ook aan; dan heb je een probleem met de snelheidmeter/tankmeter unit.
Nee, zijn niet aan, dan is waarschijnlijk de benzine stand gever of het elektrische circuit hiervan de oorzaak. Deze standgever is samen met de bezinepomp in een unit gebouwd. Deze unit is te berijken door de achterbank om hoog te klappen en de bekleding weg te vouwen. Je ziet nu twee bezine slangen en een stekker. Check even of de stekker goed vast zit, dit kan al helpen.
De stand-gever heeft een vlotter welke op de bezine drijft. Misschien zit deze vlotter vast.
Een “technical knock” op de bezinetank en/of bezinepomp standgever unit kan ook al helpen.
(en misschien een stukje rijden op en hobbelig weggetje ook) .
Check ook of de stekker op de snelheidsmeter/tankmeter unit goed vast zit. Om bij deze stekker te komen moet je het voorste dash-board paneel (bij het voorraam 3x schroeven) weghalen.
Om de werking van de standgever te controleren moet je met een AVO of multi-meter kunnen werken. Zet de meter op Ohm, en meet op de standgever unit contacten A1 en B1.
Met een volle tank is de correcte waarde 20 Ohm +/- 10, halve tank; 127 Ohm +/- 10.
Niet OK?; Vernieuw de standgever unit. OK? Meet op de standgever stekker tussen contact A1,B1 3 to 5 Volt DC (met contact aan). Niet OK?;Meet de bedrading tussen standgever stekker en snelheidsmeter/tankmeter stekker ohms door. van A1 naar contact 11 en B1 naar contact 10. OK? Vernieuw de snelheidsmeter/tankmeter unit.
Succes, en laat even weten of het geholpen heeft.
Henny
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
WhatsApp Image 2024-10-08 at 13.31.19_7ce0ef87.jpg WhatsApp Image 2024-10-08 at 13.31.05_9cae6b09.jpg Hallo, mijn naam is Hans, ik heb een vriendelijk verzoek, een vriend van mij is met zijn motor bezig,Scenic 2.0, bouwjaar niet bekend (1995???)...
Bij mijn renault grand scenic 3 uit 2012, ruik ik een benzinelucht na het starten en soms voor het stoplicht/als ik stilstaat.
Mijn lambdasone is een half jaar geleden vervangen en sinds dien lijkt het erger te zijn. Daarvoor rook ik het...
Laatste jaar heb ik problemen bij het overschakelmoment van benzine naar LPG. Zodra ik hier op de N weg zit loopt het vermogen terug. Krijg de melding: controleer regelaar. En het motorblok lampje brand. Ik zet de auto even stil, motor uit en weer...
Ik miste in mijn megane estae 2019 een automatische dimmende binnenspiegel. Die heb ik inmiddels op de kop getikt. Om de oude spiegel te verwijderen moet om de de voet van deze 2 plastic kappen worden verwijderd.
Beste lezers,
Ik rijd nu een jaartje in een twingomatic van 1999. Met nu 90k op de teller. Zondag hadden we in Enschede stevige wateroverlast. Toen ik maandag ochtend thuiskwam hoorde ik dat twingo tot aan de bumper in het water heeft gestaan....