binnenverlichting gaat aan en uit terwijl auto op slot is
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 11 dec 2013 16:34
- Actief als: particulier
binnenverlichting gaat aan en uit terwijl auto op slot is
Hallo, mijn naam is Wim en ik rij sinds kort in een Scenic. Een zalige auto met veel binnenruimte. Bouwjaar 1998, 1.6 benzine. Nu mijn probleem, ik merk sinds kort dat er wat bijzondere dingen gebeuren in de auto.Als ik rij gaat de temperatuurmeter regelmatig omhoog en omlaag, maar als ik stil staat de wijzer eigenlijk stil op de normale temperatuur. Ik dacht eerst dat het de thermostaat zou zijn maar de ventilator slaat gewoon aan als je de auto laat warm draaien en slaat dan ook weer af. Misschien een sensor, ik heb geen idee.
Dan mijn tweede probleem, als ik de auto parkeer en afsluit met de afstandsbediening dan gaat na enige tijd de binnenverlichting aan. Als ik dat in de gaten heb en de auto met de afstandsbediening weer open en sluit gaat de verlichting uit maar op een later tijdstip toch weer aan. Als ik er niets aan doe gaat na enige tijd de verlichting weer uit. Op dit moment kan de accu dat wel aan maar als het kouder wordt zal het stroomverbruik misschien wel funest worden. Heeft iemand een idee, ik sta voor een raadsel.
Dan mijn tweede probleem, als ik de auto parkeer en afsluit met de afstandsbediening dan gaat na enige tijd de binnenverlichting aan. Als ik dat in de gaten heb en de auto met de afstandsbediening weer open en sluit gaat de verlichting uit maar op een later tijdstip toch weer aan. Als ik er niets aan doe gaat na enige tijd de verlichting weer uit. Op dit moment kan de accu dat wel aan maar als het kouder wordt zal het stroomverbruik misschien wel funest worden. Heeft iemand een idee, ik sta voor een raadsel.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
Re: binnenverlichting gaat aan en uit terwijl auto op slot i
Hallo,
Misschien een deurcontact ?
deze zitten op alle deuren onder de slotvangers.
Of aan de koffer, daar zit er ook eentje .
Bij afsluiten van wagen moet en de pinklichten 2 maal oplichten, dan zij alle contacten gesloten op de deuren en koffer .
De termostaat kan inderdaad kapot zijn en open blijven staan .
Bij stilstand koelt de radiator niet af door wind .
moet eens voelen als wagen enkel eminuten heeft gedraaid .
De darm die van termostaat naar radiator gaat mag nog niet warm worden na 5 minuten .
Succes er mee ;
Mvg Kurt
Misschien een deurcontact ?
deze zitten op alle deuren onder de slotvangers.
Of aan de koffer, daar zit er ook eentje .
Bij afsluiten van wagen moet en de pinklichten 2 maal oplichten, dan zij alle contacten gesloten op de deuren en koffer .
De termostaat kan inderdaad kapot zijn en open blijven staan .
Bij stilstand koelt de radiator niet af door wind .
moet eens voelen als wagen enkel eminuten heeft gedraaid .
De darm die van termostaat naar radiator gaat mag nog niet warm worden na 5 minuten .
Succes er mee ;
Mvg Kurt
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 18 jun 2016 11:08
Als je temperatuur gaat schommelen en dit steeds vaker gebeurd en langduriger is het goed mogelijk dat je rotor van je waterpomp begint los te komen van het asje waardoor hij soms niet meer mee draait en niet meer rond pompt (tempratuur gaat omhoog).Bij mij was dit ook aan de hand,oorzaak:schoep af gebroken en kwam af en toe klem te zitten waardoor hij niet meer mee draait.
Over je binnen verlichting durf ik niets te zeggen geen idee
Over je binnen verlichting durf ik niets te zeggen geen idee
Hide post links |
-
Ik ga van de week de waterpomp vervangen. Ik hoop dat dat helpt (ik heb hem al in huis) en laat wel weten of dat zin heeft gehad. Voor de binnenverlichting kijk ik de deurschakelaars eerst na en daarna de unit die de startonderbreker schakelt misschien dat ik daar iets aan kan ontdekken. In ieder geval bedankt voor de reacties. Ik laat hier wel weten wat de uitkomst is.
Hide post links |
-
Hoi scenic 2000, ik heb een ouder type dus geen knipperlichten bij het vergrendelen
Alle deurschakelaars nagezien en die werken allemaal prima, op dit moment heb ik nog 1 optie, de rechterachterdeur wordt niet vergrendeld door de cv dus die sluit ik met het knopje. Misschien dat dat de boosdoener is. Wel een vreemd gezicht na een nachtvorst, hele auto wit bevroren alleen bij de antenne een droog en schoon plekje. Waterpomp laat over enige tijd doen door een bevriende monteur, ik durfde het niet aan omdat de distributie riem over de waterpomp loopt. Ik laat het wel weer weten.
Alle deurschakelaars nagezien en die werken allemaal prima, op dit moment heb ik nog 1 optie, de rechterachterdeur wordt niet vergrendeld door de cv dus die sluit ik met het knopje. Misschien dat dat de boosdoener is. Wel een vreemd gezicht na een nachtvorst, hele auto wit bevroren alleen bij de antenne een droog en schoon plekje. Waterpomp laat over enige tijd doen door een bevriende monteur, ik durfde het niet aan omdat de distributie riem over de waterpomp loopt. Ik laat het wel weer weten.
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Laatste bezoek: 26 nov 2014 21:23
hoi ik had het zelfde probleem met de binnenverlichting bleek in mijn geval de schakelaar in de kofferbak maakte net te weinig contackt bij het sluiten . Ik heb er een klein schroefje op geplaatst nu is het verholpen
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-