bluetooth problemen in Laguna III sinds nieuwe telefoon

De Carminat voor alle modellen Renault. dus één rubriek om al die kennis te bundelen.
Gebruikersavatar

Topic author
DutchArjo
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2011 10:54
Actief als: particulier

bluetooth problemen in Laguna III sinds nieuwe telefoon

Bericht door DutchArjo »

sinds ik begin deze zomer een nieuwe telefoon heb (ben van iphone 5s naar samsung A6 gegaan) heb ik gedonder met de bluetooth verbinding.
Toen ik mijn nieuwe telefoon kreeg heb ik direct mijn telefoon gekoppeld aan mijn carkit (renault laguna 3 uit 2010).
Waar ik dat bij bij de iphone 5s die ik had ook deed en daarna nooit meer hoefde te connecten/pairen werd mij bij de Samsung binnen no time weer gevraagd om een 4-cijferige code in te voeren. Inmiddels krijg ik die push melding binnen een week alweer. Ik ben er behoorlijk geirriteerd over en heb hier al contact over gehad met samsung via facebook. Zij kunnen me uiteraard niet verder helpen, dat had ik ook niet verwacht.

Dit is wat de samsung-facebook medewerker mij stuurde op mijn vraag over het feit dat ik steeds weer gevraagd wordt die code in te voeren:
Hi Ar [..] Aha. Het is een beveiligingscode wat je moet invoeren en die beveiligingscode moet regelmatig vernieuwd worden. Vandaar dat je na een paar weken opnieuw een code moet invoeren. ^Rachel

en daarna op hun vraag of mijn carkit wel bij mijn gekoppelde apparaten blijft staan en mijn antwoord dat ik die daar niet zie staan:
Het verschilt per apparaat of die bij gekoppelde apparaten blijft staan. Sommige apparaten blijven gekoppeld, omdat je hier helemaal niet of geen nieuwe beveiligingscode hoeft in te voeren. Bij jouw carkit moet dit wel, vandaar dat die niet blijft staan. ^Rachel

Maar zoals gezegd krijg ik nu binnen de week al een melding.

Ik heb nog even gecheckt op mijn oude iphone. Daar staat mijn renault carminat ook gewoon als bluetooth device tussen ook als is mijn renault niet in de buurt. Dat is bij mijn samsung niet het geval.

Samsung gekoppelde bluetooth devices:
Afbeelding

iphone 5s gekoppelde bluetooth devices:
Afbeelding

Nu heb ik samsung via facebook gevraagd of het niet een instelling is die aan te passen is in de telefoon. Als antwoord kreeg ik dit:
Goedemorgen Ar [..] Ik snap dat het niet fijn is. Het is niet mogelijk om de instellingen via de telefoon aan te passen. Je kunt bij jouw autodealer vragen of zij de mogelijkheid hebben de beveiliging eraf te halen. ^Rachel

Ik heb mijn vraag ook al op tweakers gezet, daar kreeg ik een reactie van iemand die dit zegt:
Voor zover ik weet is er geen optie voor het 'interval', aangezien gepaired = gepaird. Er gaat dus waarschijnlijk iets anders mis. Enerzijds onthoudt je auto je telefoon niet, of anderzijds onthoudt je telefoon je auto niet.

Ik ben nu dus benieuwd: is er iets in het navigatie systeem qua beveiliging dat ik eraf kan laten halen? Bij de iphone had ik nooit een probleem, dat werkte allemaal probleemloos, maar nu met mijn samsung is het dus binnen de week gedonder en moet ik weer de 4-cijferige code invoeren.

De beveiliging eraf hoeft niet. ik wil niet dat iedereen maar zomaar kan connecten met mijn carkit. Maar ik wil dat mijn telefoon gewoon non-stop onthouden wordt. Nu gaat het bijna een week goed, en daarna moet ik hem weer koppelen, dat wil zeggen de 4-cijferige code invoeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht