Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Ik heb een Scènic 2004, LPG, waarvan 1 bobine er steeds in no time binnen paar dagen uitknalt. Zowiezo vliegen de bobines er om de haverklap uit. Maar die ene is helemaal een ramp. Schijnt op LPG sneller kapot te gaan, door t verhitten, dan op benzine.
Auto rijdt op LPG weet iemand hier de oorzaak van? Kan wel blijven vernieuwen die dingen, maar is een zeer dure aangelegenheid.
Heb je de kunstof afdekplaat al van je motor afgehaald. Dit maakt namelijk nogal wat verschil en zorgt ervoor dat de bobines wat betere koeling krijgen en de warmte makkelijker weg kan.
Ik heb trouwens nu al mijn tweede megane (2004) met 2.0 16v motor en nog nooit problemen gehad.
Met de kunstof afdekplaat er af natuurlijk.
Het is voor motoren die op LPG draaien aan te bevelen om ook Speciale LPG bougies te gebruiken.
Deze zorgen ervoor dat er geen ontstekingsuitval optreed, de motoren lopen regelmatiger en ook de bobine's hebben er baat bij(ze hoeven niet zo hun best te doen om een goede vonk te maken).
Wellicht dat met montage van de "Juiste"( er zijn 8 verschillende warmtegraden) LPG bougie van NGK je probleem uit de wereld is.
SUC6
Zelfde auto, zelfde motor en ook LPG met een afdekplaat. Geen enkel probleem, zelfs niet met de caravan erachter.
Er moet dus een probleem/storing buiten de bobines zelf zijn, waardoor de bobines het begeven. De bobines bij dit type motor staan niet bekend als onbetrouwbaar en er zijn weinig problemen mee bekend. Overigens wel bij de 1.6 16v motor.
Snap ook niet meteen het verband tussen LPG en het warmer worden van de bobines
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Met de afdekpplaat bedoel ik de lichtgrijze kunstof afdekplaat waar renault en het motortype op staat.
Het kan natuurlijk zijn dat deze er al af doordat er LPG op is gebouwd.
Maar wat voor bobines heb je er op gemonteerd?
Ik zou ook haast denken dat er een andere oorzaak is dan de warmte.
Heb zojuist nog even op het duitse meganeforum gekeken. Het is en blijft een bekend probleem, maar afgezien daarvan schijnen de bobine van BERU de beste of betere te zijn.
Er is een Service mededeling geweest om de bobine's van een bepaald merk te vervangen.
Bij de dealer hadden ze bakken met rotte bobine's (Sagem) liggen
In de service mededeling staat beschreven welke er nu in horen.
SUC6
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Heb Dacia Duster 1.6( lpg met Renault blok (K4MF6) onderhoud gebeurt op tijd, na aantal jaren de bougies vernieuwd , LPG bougies laten monteren,
na aantal maanden ging hij op 3 poten lopen, gestopt gekeken, pen bonbine (als voor motor sta...
Ik heb een Renault Clio uit 2020 met een 0.9 TCe motor en met een LPG installatie van Landi Renzo.
Ik heb de auto de laatste 2 jaar gereden in Spanje bij ons 2e huisje, echter staat de auto nu al weer 2 maanden terug in Nederland.
Laatste jaar heb ik problemen bij het overschakelmoment van benzine naar LPG. Zodra ik hier op de N weg zit loopt het vermogen terug. Krijg de melding: controleer regelaar. En het motorblok lampje brand. Ik zet de auto even stil, motor uit en weer...
Ik wil een android radio in mijn grand scenic uit 2004 plaatsen, in dat proces gelijk ee antieke Nokia aansluiting en mutebox verwijderd.
Ik ben een heel eind, maar kan nergens een ISO commector vinden, alleen deze groene (en kleine...
Hallo,
De ecu van mijn Scenic 2 geeft een te lage spanning aan. Dit gaat wel weer terug naar de normale waarde van 14,2 Volt maar lijkt mij niet goed.
Foto's zijn bijgevoegd.
Weet iemand of dit zo hoort of heb ik een massa / bekabelings probleem?...
Hallo Allen,
Ik ben in het bezit van een Twingo uit 2004 met quickshift automaat, wanneer de auto stilstaat bij een stoplicht met de voet op de rem trilt de auto behoorlijk. Hoort dit, en zo nee, wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Alvast bedankt. :)
Ik heb de auto in nood gekocht voor een verhuizing vanuit Zweden omdat mijn Citroen Jumper kapot was gegaan.
De auto mag nu weg voor een zacht prijsje.
APK nog tot 11 September 2024.