Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Let op: registratieproblemen
Er zijn op dit moment registratieproblemen bekend, na verzenden van de gegevens is de pagina soms erg traag met verversen.
Neem contact met ons op via het contact formulier zodat wij uw account handmatig kunnen activeren als u geen mail met activatielink ontvangen heeft.
Indien u foutmeldingen heeft gezien, zou het ons zeer helpen deze te vermelden.
Ik heb een Scènic 2004, LPG, waarvan 1 bobine er steeds in no time binnen paar dagen uitknalt. Zowiezo vliegen de bobines er om de haverklap uit. Maar die ene is helemaal een ramp. Schijnt op LPG sneller kapot te gaan, door t verhitten, dan op benzine.
Auto rijdt op LPG weet iemand hier de oorzaak van? Kan wel blijven vernieuwen die dingen, maar is een zeer dure aangelegenheid.
Heb je de kunstof afdekplaat al van je motor afgehaald. Dit maakt namelijk nogal wat verschil en zorgt ervoor dat de bobines wat betere koeling krijgen en de warmte makkelijker weg kan.
Ik heb trouwens nu al mijn tweede megane (2004) met 2.0 16v motor en nog nooit problemen gehad.
Met de kunstof afdekplaat er af natuurlijk.
Het is voor motoren die op LPG draaien aan te bevelen om ook Speciale LPG bougies te gebruiken.
Deze zorgen ervoor dat er geen ontstekingsuitval optreed, de motoren lopen regelmatiger en ook de bobine's hebben er baat bij(ze hoeven niet zo hun best te doen om een goede vonk te maken).
Wellicht dat met montage van de "Juiste"( er zijn 8 verschillende warmtegraden) LPG bougie van NGK je probleem uit de wereld is.
SUC6
Zelfde auto, zelfde motor en ook LPG met een afdekplaat. Geen enkel probleem, zelfs niet met de caravan erachter.
Er moet dus een probleem/storing buiten de bobines zelf zijn, waardoor de bobines het begeven. De bobines bij dit type motor staan niet bekend als onbetrouwbaar en er zijn weinig problemen mee bekend. Overigens wel bij de 1.6 16v motor.
Snap ook niet meteen het verband tussen LPG en het warmer worden van de bobines
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Nu: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Noir Nacre (NV676) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Met de afdekpplaat bedoel ik de lichtgrijze kunstof afdekplaat waar renault en het motortype op staat.
Het kan natuurlijk zijn dat deze er al af doordat er LPG op is gebouwd.
Maar wat voor bobines heb je er op gemonteerd?
Ik zou ook haast denken dat er een andere oorzaak is dan de warmte.
Heb zojuist nog even op het duitse meganeforum gekeken. Het is en blijft een bekend probleem, maar afgezien daarvan schijnen de bobine van BERU de beste of betere te zijn.
Er is een Service mededeling geweest om de bobine's van een bepaald merk te vervangen.
Bij de dealer hadden ze bakken met rotte bobine's (Sagem) liggen
In de service mededeling staat beschreven welke er nu in horen.
SUC6
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Heb Dacia Duster 1.6( lpg met Renault blok (K4MF6) onderhoud gebeurt op tijd, na aantal jaren de bougies vernieuwd , LPG bougies laten monteren,
na aantal maanden ging hij op 3 poten lopen, gestopt gekeken, pen bonbine (als voor motor sta...
Laatste jaar heb ik problemen bij het overschakelmoment van benzine naar LPG. Zodra ik hier op de N weg zit loopt het vermogen terug. Krijg de melding: controleer regelaar. En het motorblok lampje brand. Ik zet de auto even stil, motor uit en weer...
Beste lezers
Mijn dochter haar modus is de stuurbekrachtiging defect en ze wil hem niet meer laten repareren
Wellicht dat iemand deze auto voor 250 eur wil overnemen,voor onderdelen of om op te knappen
Recent achter remklauwen vervangen
Motor...
Beste leden hallo,
Ik kreeg een Radio probleem in mijn espace IV, 2004. Nadat ik het geluid via mijn stuurbediening hendel op mute met geluid harder en zachter samen aantal seconden vast hield, kreeg ik de melding op het dashbord boven bij het...
Ik heb een Renault Espace IV, 2.0T van 2004. Nadat ik storing in mijn radio stuurbediening kreeg, heb ik besloten om de Radio en CD wisselaar die achterin de kofferbak in een klein kastje was geinstalleerd eruit te bouwen. Ik had...
Help! Wij hebben een Scenic 3 (december 2012), 2.0-16v M4R, 140 pk, CVT-automaat en LPG. De motor slaat af in de opwarmfase, zowel op benzine als op LPG.
Wat is er allemaal vervangen? Het gasklephuis (ingeleerd bij een Renault-specialist en ook een...