Hallo iedereen,
Misschien kan deze volgende info voor jullie interessant zijn. Het probleem blijkt regelmatig voor
te komen bij Laguna's, maar ook andere Renaults, die dezelfde componenten gebruiken maken dit
soms mee.
Sinds geruime tijd hadden wij een dienstwagen die regelmatig zonder aanleiding stil viel.
Het probleem was terug te vinden in de aansluitingsconnector van de brandstofpomp, die
geïntegreerd is met het brandstofreservoir (in ons geval benzine). Door trillingen ontstaat er een slecht
contact op een van de contactpennen. Er ontstaat corrosie en de connector smelt geleidelijk aan weg op de plaats van het slechte contact. Hoewel het niet makkelijk is om dit goed waar te nemen is dit toch wel degelijk de oorzaak. Een volledige nieuwe kabelboom is een oplossing, maar helaas is dit niet echt goedkoop.
De connector/contactpennen los aanschaffen, draden doorknippen, solderen, isoleren (krimpkous enz...) is een pak goedkoper. Daarna alles goed dichtkitten en het zaakje is afgerond. Zo kunt u er weer enkele 10.000den kilometers tegenaan. De foto's in de bijlage laten een detail weergave zien. Succes !
Brandstofreservoir / brandstofpomp
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 okt 2006
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Brandstofreservoir / brandstofpomp
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht