Can Clip kopen te rechtvaardigen?
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 26 jul 2016 15:14
- Actief als: particulier
Can Clip kopen te rechtvaardigen?
Model/uitvoering : Grand Scenic
Bouwjaar :03-2006
Brandstof :lpg-g3
Hallo allemaal
Na wat hier op het forum rond te hebben gekeken in de topics over de Can Clip ga ik het toch maar vragen.
Ik ben in het bezit van een GS 2 P1 uit 2006 ik ben momenteel wat problemen aan het oplossen samen met de garage waar ik hem heb gekocht.
Ik heb hem ook al eens laten uitlezen bij Renault en dat geintje koste 55euro en ze hebben verder niks gedaan.
Wel werd er gezegd dat ik voor grondig onderzoek nog maar een afspraak zou moeten maken, dit gaat dan sws weer 55euro kosten, dan zit ik al op de helft van het aankoop bedrag van een Clip.
Nou is mijn vraag is het slim om een Can Clip te kopen om zelf dingen te kunnen uitlezen?
Ook heeft de garage waar ik normaal naartoe ga geen Can Clip en die zouden hem dan ook kunnen gebruiken om mijn auto beter te kunnen herstellen. Ze hebben een Bosch systeem en die kan wel het 1 en ander uitlezen maar dus niet alles.
Nou heeft opa toevallig ook een renault scenic gekocht dus we zouden de kosten kunnen delen.
Graag hoor ik jullie mening hierover.
Deze zit op 30min rijden
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... =lr&pos=11
Deze heeft geen laptop nodig maar heb geen idee of ie hetzelfde kan als een clip.
http://www.diagnoseapparatuur.nl/Renaul ... rsoft-RTII
Bouwjaar :03-2006
Brandstof :lpg-g3
Hallo allemaal
Na wat hier op het forum rond te hebben gekeken in de topics over de Can Clip ga ik het toch maar vragen.
Ik ben in het bezit van een GS 2 P1 uit 2006 ik ben momenteel wat problemen aan het oplossen samen met de garage waar ik hem heb gekocht.
Ik heb hem ook al eens laten uitlezen bij Renault en dat geintje koste 55euro en ze hebben verder niks gedaan.
Wel werd er gezegd dat ik voor grondig onderzoek nog maar een afspraak zou moeten maken, dit gaat dan sws weer 55euro kosten, dan zit ik al op de helft van het aankoop bedrag van een Clip.
Nou is mijn vraag is het slim om een Can Clip te kopen om zelf dingen te kunnen uitlezen?
Ook heeft de garage waar ik normaal naartoe ga geen Can Clip en die zouden hem dan ook kunnen gebruiken om mijn auto beter te kunnen herstellen. Ze hebben een Bosch systeem en die kan wel het 1 en ander uitlezen maar dus niet alles.
Nou heeft opa toevallig ook een renault scenic gekocht dus we zouden de kosten kunnen delen.
Graag hoor ik jullie mening hierover.
Deze zit op 30min rijden
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... =lr&pos=11
Deze heeft geen laptop nodig maar heb geen idee of ie hetzelfde kan als een clip.
http://www.diagnoseapparatuur.nl/Renaul ... rsoft-RTII
http://www.renaultforum.nl/forum/voorstellen-en-een-vraag-t23097.html
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 16:31
Re: Can Clip kopen te rechtvaardigen?
Dit model scénic heeft relatief weinig storingen waar je echt een clip voor nodig hebt.
Wat voor storingen wil je oplossen?
Wat voor storingen wil je oplossen?
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 02 jun 2025 13:24
Ik heb er ook eentje, maar ik heb hem nog nooit kunnen gebruiken doordat mijn Twingo uit 2011 hem niet herkend. Schijnt dat de nieuwere Renault modellen niet met een kloon-Clip uitgelezen kunnen worden. Ik weet niet precies waar de overgang zit qua bouwjaar.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Ik hoop dat er geen hoef op te lossen.
Maar voor in de toekomst leek het me wel handig, als ik zie wat een dealer zich vraagt voor alleen uit te lezen dan
zie ik opzich wel het voordeel ervan in.
Zeker na mij eerste ervaring met de Renault dealer heb ik het gevoel dat ze je graag wat op de mouw spelden om wat extra centen te verdienen.
Maar voor in de toekomst leek het me wel handig, als ik zie wat een dealer zich vraagt voor alleen uit te lezen dan
zie ik opzich wel het voordeel ervan in.
Zeker na mij eerste ervaring met de Renault dealer heb ik het gevoel dat ze je graag wat op de mouw spelden om wat extra centen te verdienen.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Een simpele handscanner is vaak voor veel storingen voldoende.
De benzine varianten hebben weinig storingen,maar het kan ooit zeker makkelijk zijn om een clip te hebben. Echter is er dan alsnog verstand van zaken nodig om de storing op te lossen.
De benzine varianten hebben weinig storingen,maar het kan ooit zeker makkelijk zijn om een clip te hebben. Echter is er dan alsnog verstand van zaken nodig om de storing op te lossen.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
@Mechanic wat voor handscanner zou dan goed zijn?
Gaat mij niet direct erom om het zelf op te lossen maar meer om het vast te kunnen stellen en me dus niks door een dealer op de mouw te laten spelden. In samenwerking met mijn garage(geen dealer) kom ik er dan wel uit.
1ste voorbeeld heb ik dus al. Deaker hier zei na het uitlezen dat verder onderzoek nodig was en dat ze het service lampje niet konden resseten, de 2de had het dus in no time gefixed.
Gaat mij niet direct erom om het zelf op te lossen maar meer om het vast te kunnen stellen en me dus niks door een dealer op de mouw te laten spelden. In samenwerking met mijn garage(geen dealer) kom ik er dan wel uit.
1ste voorbeeld heb ik dus al. Deaker hier zei na het uitlezen dat verder onderzoek nodig was en dat ze het service lampje niet konden resseten, de 2de had het dus in no time gefixed.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Welke goed en niet goed is heb ik geen info over.
Voor auto's na 31-12-2005 is voor de apk een obd uitlezing nodig. Hirvoor wordt vaak een goedkoop exemplaar gebruikt,vond die persoonlijk sneller werken dan een clip en deze geeft ook foutcodes weer. Dit is dan een globale richting maar toch hulpzaam.
Die beginnen bij een paar tientjes.
Voor auto's na 31-12-2005 is voor de apk een obd uitlezing nodig. Hirvoor wordt vaak een goedkoop exemplaar gebruikt,vond die persoonlijk sneller werken dan een clip en deze geeft ook foutcodes weer. Dit is dan een globale richting maar toch hulpzaam.
Die beginnen bij een paar tientjes.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Nou eerst maar eens wachten tot ik mn GSje terug heb, kan van een vriend een ELM 327 lenen om te kijken wat ik er mee kan.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52
Ik heb zelf een icarsoft i907. Deze kan alles uitlezen en resetten. Geeft ook de df foutcodes welke renault uitleest weer. Zijn ook allerlei dingen uit te lezen. Is puur voor Renault en Dacia.
Heb 1x een ELM327 in mijn Espace gehad, alles ging over de zeik. Allerlei storingen die naar voren kwamen, alles begon te knipperen en uiteindelijk resette de boordcomputer zich.
Met de icarsoft al diverse storingen bij collega's kunnen resetten (1 Dacia en Renault op gas).
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Heb 1x een ELM327 in mijn Espace gehad, alles ging over de zeik. Allerlei storingen die naar voren kwamen, alles begon te knipperen en uiteindelijk resette de boordcomputer zich.
Met de icarsoft al diverse storingen bij collega's kunnen resetten (1 Dacia en Renault op gas).
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Een lpg systeem is niet uit te lezen via de obd stekker,daar heb je iig geen clip voor nodig.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 apr 2025 23:52
Klopt, doet de icarsoft ook niet. Daarvoor moet je naar de gasboer. Dat waren storingen welke voortkwamen door het gassysteem, foute meetwaarde e.d.
Ik heb de i907, de RT was toen nog niet uit. Een clip is het meest uitgebreid, alleen dan zit je weer met een laptop met clip eraan. De i907 heb ik gewoon in mijn dashboard kastje liggen.
Ik heb de i907, de RT was toen nog niet uit. Een clip is het meest uitgebreid, alleen dan zit je weer met een laptop met clip eraan. De i907 heb ik gewoon in mijn dashboard kastje liggen.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community