Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Wie weet waar je instructie boekje kan downloaden, heb wel bij auto, maar vindt ook makkelijk om digitaal te bekijken, heb vroeger wel gedownload van site , maar ben het kwijt. hen al gekeken op gebruikershandleiding.com en op...
Sinds vandaag maakt mijn Renaultje een vreemd geluid, ben benieuwd of iemand van jullie enig idee heeft wat het kan zijn?
Wat is er aan de hand?
- Na het starten (een duurt een seconde of 10 voordat ik het geluid, de motor loopt dan al) hoor ik een...
Onlangs hebben wij een renault scenic 2 1.6 16v business line aangeschaft uit 2007 met 140000km op de teller. Hierin zit het beruchte panoramadak, welke dus ook helaas geluid maakt. Bij aanschaf dit helaas niet goed...
is het stuur van een renault megane wat links zit het zelfde als dat het rechts zit of zit de bediening knipperlichten en ruitenwisser schakelaar dan anders wie weet er iets meer van
cruisecontrol werk in eens niet meer service lampje brand steeds ik had allemaal kleine storing op het dashbord dit blijkt in de tellerklok te zitten als ik de knop voor de cruisecontrol draai dan komt er een rondje op het dashbord met een groen...
kan er iemand vertellen hoe ik een kofferdeksel kan wisselen van een Scenic 2? Het gaat vooral om hoe het derde remlicht eruit te halen en de andere
elektrische aansluitingen. Een werkplaatsboek zou ook geweldig zijn. Thanks.
Ik krijg geen beweging meer in het electrisch middenconsole van mijn Scenic 2004.
Wie heeft een handleiding
of weet hoe ik e.e.a. uit elkaar kan halen
of weet waar ik naar moet zoeken.
LS,
Renault 2008
navigatie systeem carminat met DVD onder passagiersstoel
Probleem:
DVD speler gaat niet meer open!
Hoe kan ik die uitbouwen en vervangen?
Groet, Jan
ModeratorEdit: 2 topics samengevoegd, gaat feitelijk over hetzelfde naar het...
Hallo
Rechtsachter is de kabel van het Raammechanisme gebroken. Kan ik daar een nieuwe kabel voor bestellen of moet er dan een heel nieuw mechaniek in? Het motortje werkt nog wel.en is dat zelf te doen dan?
Hallo,
Ik heb een renault scenic bj 2004, nu wil ik mijn spiegel bediening vervangen.Kan ik hem zo uit de deur wippen of moet het binnen paneel los.Eruit wippen lukt niet omdat er een haaksvoetje aan zit of gaat dit op een speciale manier.
Gaat om een scenic 2 van 2004
Ja ook ik loop wel eens tegen iets aan ha ha.
Het schuifdak ging al een tijdje moeizaam open.
Je hoort wel een tik bij het motortje , maar er gebeurt niets.
Motortje verwijderd , zat erg veel vuil aan het tandwieltje ,...
Graag zou ik mijn rechter buitenspiegel willen vervangen, alleen hoe krijg ik deze los. Mijn spiegel zit niet aan de deur maar net ervoor, ik zie maar 1 schroefje maar als ik deze los haal krijg ik hem er niet vanaf. Weet iemand hoe ik deze...
Ik heb een Scenic II uit 2004.
Hier zit keyless entry op wat overigens goed werkt.
Echter sinds een paar weken werkt de knop op de deur / handgreep niet meer goed.
Of je moet soms heel hard drukken en dan gaat de auto op slot.
Of soms...
Ik heb een dakkoffer en deze paste precies op een Laguna.
Nu heb deze auto ingeruild voor en een Scenic uit 2008 met panoramadak.
Mijn vraag is past deze dakkoffer ook op de Scenic en zo ja hoe.
Zie bijlage voor de foto's van de...
Hallo beste forum leden! De afgelopen dagen veel gelezen op dit forum en het heeft mij enorm vooruit geholpen. De bekende problemen met de kabel boom etc. prima oplossingen voor. Ook de oorzaak ervan, de paravan. Ik heb mijn best gedaan binnen het...
Beste vrienden.
In mijn Grand Scenic 2009 zitten handige bergruimtes onder de vloer. Bij de passagiers voorstoel onder je voeten staat regelmatig een paar centimeter water. Niet alleen bij het rijden, ook (heb ik de laatste dagen geconcludeerd) als...
SInds enige tijd zit er speling op de de ruitenwisserarm aan de passagierskant van mijn Scenic (2005) waardoor het rubber niet meer strak op het raam zit. Vraag is of de gehele arm vervangen moet worden (dus de arm + de 2 'pootjes') of alleen de de...
Vandaag ben behoorlijk lang bezig geweest om de halogeenlamp aan de bestuurders kant te vervangen. Het eruit halen gang wel ( na dat ik de afdekdeksel van zekeringskast verwijderd had) maar terug zetten ho maar. Soms heb ik het...
Hallo ik heb een panorama dak in mijn scenic van 2006,
Nu merk ik dat dat als ik 120 rijd op snelweg een ruis geluid hoor, net als of het dak niet strak genoeg sluit.
Ik het mogenlijk deze op een of andere manier strakker te stellen?
Hallo ik ben nieuw hier en had gelijk een vraag
Ik heb een scenic uit 2005 maar heb een probleem met de motorkap.
Die afdruk veer die de motor omhoog druk als je em ontgrendel drukt bij mij de kap niet op hoog, weet iemand hoe ik het kan oplossen
Hallo, ik moet mijn Tunerlist uit het dashboard hebben om lekker te klussen met soldeerbouten en krimpkousjes :fp: Enig idee hoe ik dat ding zonder de pennen uit het dashboard kan halen?
In mijn Scenic van 2007 heb ik een andere radio zitten met DAB+ mogelijkheid. Nu wil ik een DAB+ antenne monteren maar daarvoor moet ik onder het bovenste gedeelte van het dashboard kunnen om de kabels weg te werken naar de radio toe...
Net tijdens de feestdagen, is het slot van de achterklep defect van mijn Scenic II uit 2008. Het is blijkbaar een bekend probleem. De buitenkant is metaal, maar binnenin zitten plastiek tandwielen en hendels. Slijtage en breken uiteindelijk. Het...
Hallo beste leden ,ik wil even het volgende vragen , betreft een scenic 2 . Laatste dagen valt het mij op dat de kachelmotor netjes draait in alle standen verandert ook de snelheid maar er komt te weinig lucht uit de roosters en ook als de airco...
Even een vraagje over mijn Scenic 1.6 16v uit 2007. Hij is van de week weg geweest voor de reparatie aan de linker achterkant ( gevalletje parkeer schade) en die is prima gelukt. Nu krijg ik echter de melding controleer portieren en...
Ik heb een Renault grand scenic 2.0 16v mijn probleem is dat ik bij het onwasemen van de ramen de AC voorgaand met een niet thuis te brengen geluid helemaal uitvalt.
De ventilator blaast dan wel door maar is niet voldoende om de ramen snel schoon te...
Voorheen als het had geregend en ik de achterklep open deed, liep er altijd aan de zijkanten water uit.
Dat was oppassen bij bijvoorbeeld boodschappen doen. Dan liep het zo in je karretje met spullen.
Sinds kort loopt het water echter niet meer aan...
Hallo, is er iemand die een gedacht heeft hoe dit water er al in kan, want zelf vindt ik geen gaten.
Enkel aan de onderzijde van de achterklep zitten rubbertjed waar langs het misschien naar buiten zou moeten lopen.
Iemand die dit ook al gehad...
Goedendag.
Weet iemand hoe het zwarte kunststof gedeelte heet achter het tankklepje, waar de tankvuldop zit. Deze is namelijk gebarsten en aangezien hier ook de vul opening van de lpg tank zit, kan ik dus geen lpg tanken. Want deze zit nu dus los....
Onze renault scenic II lekt veel water tijdens het gebruik van de wasstraat of tijdens een regenbui. Het lijkt erop dat het water binnenkomt via de kachel/airco. Ik heb de parvan er al van gehaald. De roosters waren niet verstopt en de beide...
Ik ben sinds kort in het bezit van een Scenic 2009 type JM1R06 en recent toegetreden tot dit forum.
Een voorwerp op de weg zorgde dit weekend voor schade aan de grille. Een paar spijltjes gebroken en lichte schade aan de onderste balk.
Mijn vraag...
Voor de APK heb ik afkeur op de RA gordel 2e zitrij. Klein gaatje in, ooit tussen de deur gezeten of zo. Bekleding is zo los gemaakt.
Kan ik die gordel zo vervangen ? Zit wel een stekkertje aan de oproller.
Wij hebben onlangs een tweedehands auto van Renault aangeschaft. Het is een mooie Renault Scenic 1.6 16v van bouwjaar 2007.
Jammer genoeg was de eigenaar niet meer in het bezit van een instructieboekje/handleiding.
Welke handleiding hoort...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum