Clio 1.2 16V op LPG geharde klepzitting?
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 26 mei 2014
- Laatste bezoek: 09 jul 2020 21:43
- Actief als: particulier
Clio 1.2 16V op LPG geharde klepzitting?
Hallo,
Ik rijd al jaren met tevredenheid een megane 1.6 16v op LPG.
Deze motoren zijn niet kapot te krijgen op lpg.
Mijn vraag is nu :
Is de Clio 1.2 16v ook uitgerust met geharde klepzittingen en hydraulische klepstoters net als de 1.6 16v.
maw is deze motor geschikt voor LPG?
of is de Clio met 1.4 motor beter geschikt
Alvast mijn dank voor de reacties
Ik rijd al jaren met tevredenheid een megane 1.6 16v op LPG.
Deze motoren zijn niet kapot te krijgen op lpg.
Mijn vraag is nu :
Is de Clio 1.2 16v ook uitgerust met geharde klepzittingen en hydraulische klepstoters net als de 1.6 16v.
maw is deze motor geschikt voor LPG?
of is de Clio met 1.4 motor beter geschikt
Alvast mijn dank voor de reacties
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16674
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 03 mei 2025 19:29
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Clio 1.2 16V op LPG geharde klepzitting?
De 1.2 16v heeft geen hydraulische klepstoters,en moeten wel eens gesteld worden.
De 1.4 16v is beter geschikt voor lpg en heeft wel hydraulische stoters.
De 1.4 16v is beter geschikt voor lpg en heeft wel hydraulische stoters.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Clio 1.2 16V op LPG geharde klepzitting?
Door de loodvrije benzine zijn tegenwoordig bijna alle klepzittingen gehard.
Wel kan bij lichtmetaal cilinderkoppen de klepspeling wat toenemen door LPG gebruik.
Motoren met hydraulische klepstoters "kunnen" na heel veel km's wel last krijgen van uit hun bereik rakende stoters wat de speling betreft, maar voor het zover is heb je wellicht al een lekke koppakking te pakken.
Overigens zal een LPI installatie wat minder last geven omdat de verdampende lpg de inlaatkleppen wat koelt.
mvg WillemS
Wel kan bij lichtmetaal cilinderkoppen de klepspeling wat toenemen door LPG gebruik.
Motoren met hydraulische klepstoters "kunnen" na heel veel km's wel last krijgen van uit hun bereik rakende stoters wat de speling betreft, maar voor het zover is heb je wellicht al een lekke koppakking te pakken.
Overigens zal een LPI installatie wat minder last geven omdat de verdampende lpg de inlaatkleppen wat koelt.
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 26 mei 2014
- Laatste bezoek: 09 jul 2020 21:43
- Actief als: particulier
Re: Clio 1.2 16V op LPG geharde klepzitting?
Heren dank voor de reactie,
De 1.2 lijkt me dus inderdaad niet de beste keus ,
Maar zoals ik het begrijp is zowel de 1.4 als de 1.6 een lpg topper.
Helaas moet ik WillemS geen gelijk geven , zeker vandaag de dag zijn er veel problemen
met klepzittingen en de meeste zijn niet gehard. (heeeeel veel auto's zijn niet met LPG te combineren)
Voor LPG zijn geharde zittingen eigenlijk een must wil je geen problemen krijgen in de toekomst.
De 1.6 16v kom je genoeg tegen met 400.000 lpg kilometers erop.
Hoe is het overigens met onderhoud van de Clio van 2008 tot 2012 gesteld.
Mijn Megane II heeft nogal vaak last van de "bekende " kwalen.
Groet
De 1.2 lijkt me dus inderdaad niet de beste keus ,
Maar zoals ik het begrijp is zowel de 1.4 als de 1.6 een lpg topper.
Helaas moet ik WillemS geen gelijk geven , zeker vandaag de dag zijn er veel problemen
met klepzittingen en de meeste zijn niet gehard. (heeeeel veel auto's zijn niet met LPG te combineren)
Voor LPG zijn geharde zittingen eigenlijk een must wil je geen problemen krijgen in de toekomst.
De 1.6 16v kom je genoeg tegen met 400.000 lpg kilometers erop.

Hoe is het overigens met onderhoud van de Clio van 2008 tot 2012 gesteld.
Mijn Megane II heeft nogal vaak last van de "bekende " kwalen.
Groet
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16674
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 03 mei 2025 19:29
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Clio 1.2 16V op LPG geharde klepzitting?
De 1.4 16v k4j motor is dacht ik buiten de inhoud gelijk aan de 1.6 16v k4m motor.
Ook die hebben bij hoge kmstanden natuurlijk slijtage.
De 1.2 16v d4f motor is op benzine al biet geweldig te noemen.
Ook die hebben bij hoge kmstanden natuurlijk slijtage.
De 1.2 16v d4f motor is op benzine al biet geweldig te noemen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Berichten: 16674
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 03 mei 2025 19:29
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Clio 1.2 16V op LPG geharde klepzitting?
Onderhoud aan de clio 3 is vrij weinig,slijtage dingetjes en regulieren beurten.
Onderstel is prima.
Onderstel is prima.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 309 Weergaves
-
Laatste bericht door nikk
-
- 0 Reacties
- 212 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone
-
- 6 Reacties
- 319 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 239 Weergaves
-
Laatste bericht door ClioFromSpain
-
- 1 Reacties
- 329 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 8 Reacties
- 809 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 1 Reacties
- 302 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic