Clio 2 2004 elektronisch storingslampje brandt

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
metebagci
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 29 sep 2015 00:07
Actief als: particulier

Clio 2 2004 elektronisch storingslampje brandt

Bericht door metebagci »

Model/uitvoering :Renault Clio 2
Bouwjaar :2004
Brandstof :Diesel

Beste forumleden,

Sinds een tijdje brandt het elektronische storingslampje van mijn Clio. Ik heb op andere forums gelezen dat mensen hierbij ook vaak problemen met de toeren en acceleratie van de auto krijgen. Dit is bij mij niet het geval. Hij is wel sporadisch een keer uitgevallen toen ik op een koude motor ging remmen (daarna nooit meer last van gehad), maar daarnaast heb ik tijdens het rijden geen problemen met de auto. Het enige probleem is dat mijn auto moeizaam start als ik een tijdje niet heb gereden (Ongeveer een dag). Ik geef rijlessen dus ik start mijn auto best vaak op een dag en na 1x moeizaam starten, start die gewoon prima voor de rest van de dag.

Het eerste wat ik heb gedaan is alle bougies vervangen, maar dit bleek niet te helpen. Bij de dealer even laten uitlezen en die gaf de volgende problemen aan:
- DF071: Circuit pedaalsensor spoort 1
- DF037: Bedrading remlichtschakelaar

De bedrading van mijn remlichtschakelaar was kapot. Deze heb ik opnieuw aangesloten op een nieuwe schakelaar en ook dit bleek niet te helpen. De dealer zei dat ik eerst de bovenstaande fouten moet verhelpen en dat ze dan vervolgens weer uitlezen. Het probleem is dat dit eindeloos kan doorgaan. :cry2:

Wie heeft ervaring met dit probleem? Zoals ik al zei is het enige probleem dat mijn auto af en toe moeizaam start. Verder zijn de toeren gewoon prima en hij trekt gewoon lekker op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 31 mei 2025 16:48
Actief als: particulier

Re: Clio 2 2004 elektronisch storingslampje brandt

Bericht door mechanic »

Het slecht starten samen met de pedaalstand zie ik het verband niet. Deze auto's hebben wel eens last van de kabelverbinding tussen pedaal en motorregeleengeid. Die is er tussen te solderen,maar dan kan je eigenlijk nauwelijks gas geven.
Zit er in de ochtend lucht in je dieselleiding,en kun je deze dan oppompen met de handbalg thv motorsteun aan de riemkant?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut