Bouwjaar :2004
Brandstof :Diesel
Beste forumleden,
Sinds een tijdje brandt het elektronische storingslampje van mijn Clio. Ik heb op andere forums gelezen dat mensen hierbij ook vaak problemen met de toeren en acceleratie van de auto krijgen. Dit is bij mij niet het geval. Hij is wel sporadisch een keer uitgevallen toen ik op een koude motor ging remmen (daarna nooit meer last van gehad), maar daarnaast heb ik tijdens het rijden geen problemen met de auto. Het enige probleem is dat mijn auto moeizaam start als ik een tijdje niet heb gereden (Ongeveer een dag). Ik geef rijlessen dus ik start mijn auto best vaak op een dag en na 1x moeizaam starten, start die gewoon prima voor de rest van de dag.
Het eerste wat ik heb gedaan is alle bougies vervangen, maar dit bleek niet te helpen. Bij de dealer even laten uitlezen en die gaf de volgende problemen aan:
- DF071: Circuit pedaalsensor spoort 1
- DF037: Bedrading remlichtschakelaar
De bedrading van mijn remlichtschakelaar was kapot. Deze heb ik opnieuw aangesloten op een nieuwe schakelaar en ook dit bleek niet te helpen. De dealer zei dat ik eerst de bovenstaande fouten moet verhelpen en dat ze dan vervolgens weer uitlezen. Het probleem is dat dit eindeloos kan doorgaan.

Wie heeft ervaring met dit probleem? Zoals ik al zei is het enige probleem dat mijn auto af en toe moeizaam start. Verder zijn de toeren gewoon prima en hij trekt gewoon lekker op.