Clio (2001) stoel zit vast (niet meer verstelbaar)
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 07 nov 2013 21:37
- Actief als: particulier
Clio (2001) stoel zit vast (niet meer verstelbaar)
Misschien kan iemand me wat advies geven over een stoelenprobleempje:
De bijrijdersstoel staat ver naar voren en kan niet meer helemaal naar achteren geschoven worden. Er is wel wat beweging, maar dat is dan tussen helemaal naar voren en net niet helemaal. En zelfs dat gaat niet zo soepel.
De handel die tussen de twee railtjes loopt lag er laatst uit, toen deed-ie helemaal niks meer. Die heb ik weer teruggezet, maar het probleem is nog niet opgelost. Er blokkeert iets op het achterste stuk van die rails. Het is ook niet makkelijk omdat je niet echt goed kan zien wat er gebeurt.
Heeft iemand voor mij misschien een tip wat ik na kan kijken, en hoe je beter kan zien wat er onder je stoel gebeurt? Is het handig om de hele stoel eruit te halen, of is dat onzettend veel werk?
Ik las ergens anders dat er wel eens een pin uitvalt, maar ik heb nooit een vreemde pin gevonden.
2. Minder ernstig is de chauffeursstoel: Die klapt niet meer naar voren. Het is een tweedeurs, dus voor de achterbank kun je alleen rechts instappen. Maar als er een trucje is om het op te lossen, des te beter.
De bijrijdersstoel staat ver naar voren en kan niet meer helemaal naar achteren geschoven worden. Er is wel wat beweging, maar dat is dan tussen helemaal naar voren en net niet helemaal. En zelfs dat gaat niet zo soepel.
De handel die tussen de twee railtjes loopt lag er laatst uit, toen deed-ie helemaal niks meer. Die heb ik weer teruggezet, maar het probleem is nog niet opgelost. Er blokkeert iets op het achterste stuk van die rails. Het is ook niet makkelijk omdat je niet echt goed kan zien wat er gebeurt.
Heeft iemand voor mij misschien een tip wat ik na kan kijken, en hoe je beter kan zien wat er onder je stoel gebeurt? Is het handig om de hele stoel eruit te halen, of is dat onzettend veel werk?
Ik las ergens anders dat er wel eens een pin uitvalt, maar ik heb nooit een vreemde pin gevonden.
2. Minder ernstig is de chauffeursstoel: Die klapt niet meer naar voren. Het is een tweedeurs, dus voor de achterbank kun je alleen rechts instappen. Maar als er een trucje is om het op te lossen, des te beter.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 11 mei 2025 13:25
Re: Clio (2001) stoel zit vast (niet meer verstelbaar)
Meestal een pen oid in de rails. Best stoel kabeltje defect gok ik van de hendel om om te klappen.
Hide post links |
-
Nee, die had ik gegoogled, maar er zit niet iets zomaar in de rails.mechanic schreef:Meestal een pen oid in de rails. Best stoel kabeltje defect gok ik van de hendel om om te klappen.
Maar dat kabeltje, is dat iets dat je zelf kan fixen?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Is de hendel ook "lam"? Deze kan je eruit halen en contr of deze defect is. Ook ff onder stoel kijken naar een defect. Kabel kan je zelf vervangen. Stoelvekleding van de rugleuning omhoog halen en je bent er al.
Mbt de andere stoel, deze is er zo uit met rails en al. Even accu los en stekkers onder stoel lis, 4bouten van stoel los en kan eruit. Denk aan radio code!
Mbt de andere stoel, deze is er zo uit met rails en al. Even accu los en stekkers onder stoel lis, 4bouten van stoel los en kan eruit. Denk aan radio code!
Hide post links |
-
Nee, de handel van de R-stoel doet het nog.
Maar 4 bouten? Dat is dan wel makkelijker dan alles ondersteboven bekijken. Dank je!
Maareh, radio code? Moet daarna de beveiligingscode van de radio weer ingevoerd worden?
En waarom de accu los? Is stekkertje eruit niet genoeg?
Er is misschien een goede reden voor, maar radio en accu klinkt zo alsof het er niet mee te maken heeft.
Maar 4 bouten? Dat is dan wel makkelijker dan alles ondersteboven bekijken. Dank je!
Maareh, radio code? Moet daarna de beveiligingscode van de radio weer ingevoerd worden?
En waarom de accu los? Is stekkertje eruit niet genoeg?
Er is misschien een goede reden voor, maar radio en accu klinkt zo alsof het er niet mee te maken heeft.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Zijn airbag stekkers,dus voor veiligheid! Radiocode nadien invoeren.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-