co percentage afstellen
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
co percentage afstellen
Hallo alemaal!!
Ik heb zojuist een renault 5 1.1 TR aangeschaft (Volgens mij de basisversie, er zit echt niks op!) grijs metallic, bouwjaar 1985. Keurmeester heeft hem afgekeurd, oa omdat het co percentage veel te hoog is. Weet ieman toevallig hoe ik dit kan bijstellen? Heeft iemand toevallig nog een kopie van een vraagbaak voor mij?
Alvast bedankt!!
groetjes
martin
Ik heb zojuist een renault 5 1.1 TR aangeschaft (Volgens mij de basisversie, er zit echt niks op!) grijs metallic, bouwjaar 1985. Keurmeester heeft hem afgekeurd, oa omdat het co percentage veel te hoog is. Weet ieman toevallig hoe ik dit kan bijstellen? Heeft iemand toevallig nog een kopie van een vraagbaak voor mij?
Alvast bedankt!!
groetjes
martin
ben afgekeurd op 2.27% co...hoe krijg ik dit omlaag met mijn carburateur op mijn 1.1 uit 1985????
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 10 dec 2015 19:31
er zit een stelschroef op de carburateur voor het co gehalte,
vind het een beetje raar want de apk keurmeester heeft een boek waarin precies staat welke stelschroef dit is .
was een minne moeite..
je heb er maar twee , stationair toerental en co .
of er is een ander probleem aan de carburateur en de keurmeester krijgt het co niet lager dan het getal wat u zegt .
uit mijn hoofd moest het zijn van 0.5 tot 1.5 procent maar kan dat mis hebben bij een specifiek toerental
vind het een beetje raar want de apk keurmeester heeft een boek waarin precies staat welke stelschroef dit is .
was een minne moeite..
je heb er maar twee , stationair toerental en co .
of er is een ander probleem aan de carburateur en de keurmeester krijgt het co niet lager dan het getal wat u zegt .
uit mijn hoofd moest het zijn van 0.5 tot 1.5 procent maar kan dat mis hebben bij een specifiek toerental
Hide post links |
-
- Donateur
- Laatste bezoek: 19 mar 2025 08:20
- Contacteer:
De vraag is of je hem zelf kunt afstellen.
Natuurlijk kun je aan die schroef draaien en hem daarmee een beetje knijpen, al dan niet in combinatie met de stationaire toerental schroef.
Het punt is echter, wanneer weet je dat je binnen de marge zit.
Een beetje garage zou tijdens het meten en contasteren dat het CO te hoog is, de motorkap openen en het bijregelen.
Maar goed, de ene garage is de andere niet natuurlijk, of dit was uitsluitend een APK keurstation.
Wanneer ze geen opmerking hebben gemaakt in de richting van '...we kregen hem niet goed afgesteld...' o.i.d. vind ik het persoonlijk een beetje knullige-afkeur.
Vraagbaak zal nog best aan te komen zijn, soms via de boekhandel 'de Slegte' (gebruikte boeken) of zelfs na te bestellen. Ook op www.Speurders.nl kun je even kijken en/of marktplaats.nl . Het is dan wel een beetje te hopen dat het een boek in nog fatsoenlijke staat is, en niet helemaal beduimeld.
De bibliotheek heeft ze overigens ook vaak, maar één advies, hou dat boek netjes...
(en blader het even rap door alvorens mee te nemen, zodat je grote vlekken of missende pagina's kunt melden)
edit: ik lees net
De vraag is dus, wat mankeerder er nog meer aan ?
Natuurlijk kun je aan die schroef draaien en hem daarmee een beetje knijpen, al dan niet in combinatie met de stationaire toerental schroef.
Het punt is echter, wanneer weet je dat je binnen de marge zit.
Een beetje garage zou tijdens het meten en contasteren dat het CO te hoog is, de motorkap openen en het bijregelen.
Maar goed, de ene garage is de andere niet natuurlijk, of dit was uitsluitend een APK keurstation.
Wanneer ze geen opmerking hebben gemaakt in de richting van '...we kregen hem niet goed afgesteld...' o.i.d. vind ik het persoonlijk een beetje knullige-afkeur.
Vraagbaak zal nog best aan te komen zijn, soms via de boekhandel 'de Slegte' (gebruikte boeken) of zelfs na te bestellen. Ook op www.Speurders.nl kun je even kijken en/of marktplaats.nl . Het is dan wel een beetje te hopen dat het een boek in nog fatsoenlijke staat is, en niet helemaal beduimeld.
De bibliotheek heeft ze overigens ook vaak, maar één advies, hou dat boek netjes...

edit: ik lees net
het kon weleens de combinatie zijn met andere punten die niet helemaal goed zijn, en ze dit liever in één keer allemaal meenemen.Marty schreef: ...
afgekeurd, oa omdat het co percentage veel te hoog is.
...
De vraag is dus, wat mankeerder er nog meer aan ?
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Hide post links |
-
- Donateur
- Laatste bezoek: 19 mar 2025 08:20
- Contacteer:
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
is inderdaad een beetje lullig, ik heb het schroefje op internet kunnen vinden, en bleek 5 minuten werk ipv de 3 uur die hij er nodig voor heeft in zijn beleving.... Do a.s gaat ie weer op voor de her-her keuring, en dan moet het goed komen, heb het co % zelf maar op school afgesteld. Is idd een apk keurstation, doen niks anders, besteden alles uit... Kwam ik helaas pas achter toen het te laat was. Maar goed, do a.s moet het allemaal goed komen (hoop ik)
groetjes
martin
groetjes
martin
ben afgekeurd op 2.27% co...hoe krijg ik dit omlaag met mijn carburateur op mijn 1.1 uit 1985????
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Contacteer:
Re: co percentage afstellen
In mijn beleving is een kale 1.1 PHase1 toch echt een TL, of heb ik het mis?marty schreef:Hallo alemaal!!
Ik heb zojuist een renault 5 1.1 TR aangeschaft (Volgens mij de basisversie, er zit echt niks op!)
brrrrrrrrrrrrrroem
[b][color=red]BOEM![/color][/b]
[b][color=red]BOEM![/color][/b]
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
De super 5 phase 1 is ook als TR heleverd met een carburateur.
Het betreft dan een versie met een 1237 cc motor.
Kijk maar:http://thesupercinq.free.fr/Motorisation/1237.htm.
Hier zijn ook een aantal andere motoriseringen terug te vinden:http://thesupercinq.free.fr/Motorisatio ... sation.htm.
Antonio.
Het betreft dan een versie met een 1237 cc motor.
Kijk maar:http://thesupercinq.free.fr/Motorisation/1237.htm.
Hier zijn ook een aantal andere motoriseringen terug te vinden:http://thesupercinq.free.fr/Motorisatio ... sation.htm.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
- Net ingestapt
Co te hoog
Hallo allemaal ,ook ik heb problemen met de apk co te hoog auto loopt te snel,
Heb alle pakkingen op advies van meneer renault vervangen maar hij loopt nog te snel.
Op de carberateur staat niks geen stelschroef te vinden alles electronich bj 1990 wie weet een oplossing of heeft dit ook gehad
Vriendelijke groet henk
(ik ben niet de henk die over kentekens van estaffete bussen zeurt) 
Heb alle pakkingen op advies van meneer renault vervangen maar hij loopt nog te snel.
Op de carberateur staat niks geen stelschroef te vinden alles electronich bj 1990 wie weet een oplossing of heeft dit ook gehad
Vriendelijke groet henk

Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Laatste bezoek: 06 aug 2023 10:32
- Contacteer:
Het zou ook een temp sensor kunnen zijn, waardoor hij te hoog stat. loopt.
Ook kan het de EGR-klep zijn die het niet goed doet.
Ook kan het de EGR-klep zijn die het niet goed doet.
Eens Renault gek altijd Renault gek
http://www.renaultvijf.nl of https://www.renaultvijf.nl/webwinkel
http://www.renaultvijf.nl of https://www.renaultvijf.nl/webwinkel
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen