Afstellen schakelmechanisme Renault super 5 1988

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
Renault5adept*
Net ingestapt
Net ingestapt
Actief als: particulier

Afstellen schakelmechanisme Renault super 5 1988

Bericht door Renault5adept* »

Zijn er handigheidjes om het schakelmechanisme van de Renault Super 5 goed af te stellen?
Als ik het volgens de aanwijzingen in Haynes doe dan krijg ik OF de vijfde niet te pakken, OF de achteruit niet.
Wat ook opvalt is dat bij wegrijden na bijvoorbeeld stoppen voor stoplicht de derde versnelling ingeschakeld is ipv de eerste.
Na een keer proberen staat de wagen dan wel in de eerste.
Ik vermoed dat het met de positie van de schakelstang te maken heeft tov de bevestiging op de aanzet aan de schakelpook.
Deze stang is enigszins draaibaar namelijk.
Maar tot nu toe, na meerdere pogingen is het me nog niet gelukt, om die stang in de juiste positie te krijgen.
Het is steeds "net iets te ver" waardoor of de vijfde versnelling niet bereikbaar is en ik dus bij opschakelen vanuit vier in drie kom of wel gewoon de vijf kan gebruiken maar dan weer niet de achteruit.
In dat geval kom ik steeds in de eerste versnelling.
Bij voorbaat dank voor de tip, Herman

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen