Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Het is, dacht ik, mogelijk om het dimlicht altijd te laten branden. Nu rijdt ik bijna altijd met dimlicht aan maar da's verhipte lastig aflezen hoe snel je nu eigenlijk gaat met eren zonnebril op . Is het mogelijk het zo te regelen dat het dimlicht altijd aanstaat en dat met de verlichtingknop het backlight van het dashboard op dag/nacht geschakeld kan worden
Als dat geprogrammeerd is, is het dan zo dat het dimlicht altijd aan staat, en de rest van de verlichting (zoals dashboard en dag/nacht van navigatie) dus geregeld wordt door de sensor?
Ja, klopt volledig. Motor starten, lichten gaan steeds branden. Zet je de schakelaar op kleine lichten dan gaan de dimlichten uit en branden enkel de markeringslichten.
Normaal laat je de schakelaar nu gewoon uit staan. Bij duisternis zorgt de lichtsensor ervoor dat dash board en gps verlichting aangepast worden.
Motor uit, lichten uit. Simpel, is in feite bedoeld voor de Scandinavische landen waar dit verplicht is..
Wat ik echter niet goed begrijp is dat bij jouw wagen de verlichting van het dash board aangepast wordt door het aansteken van de lichten... Heb je wel een lichtsensor? Of staat je dashboardverlichting zeer donker (met dat rolletje)?
Mijn lichten branden sinds kort ook constant. Hiervoor had het ontsteken van de lichten geen enkele invloed op de lichtintensiteit van het dashboard...
Nou, 'k heb een lichtsensor maar 'k doe normaal na het starten de schakelaar op dimlicht en dan gaat het backlight ook direct op de dimstand. Dus ook overdag op de gedimde stand. Maar als ik het goed begrijp hoort dat niet zo Vind het wel een prima oplossing wanneer de sensor dit namelijk zou regelen. Hoe krijg ik dat voor elkaar
Staat je sensor op automatisch? Ik bedoel gaan je lichten automatisch aan als het donker wordt? Zo ja, kijk dan toch eens of je de schermverlichting niet gedimpt hebt met dat draaibaar rolletje.
Ja, de lichtsensor doet het gewoon als het donker is gaan de lampen automatisch aan. Maar overdag gaat het backlight op donker als ik zelf de verlichting inschakel. Da's niet normaal?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
ik heb een jonge 2de hands Espace VI E-TECH Iconic full hybride gekocht en dan kan je natuurlijk niet kiezen over welke functies dat je graag zou hebben
ik weet dat er een functie is ,dat wanneer je hem in R zet ,je spiegels kantelen
maar...
Ik denk dat mijn voorveren hun beste tijd hebben gehad. Heb al verschillende keren gehad dat tijdens het rijden de auto aan de voorkant zo diep inveerde dat ik en ‘bonk’ voelde, alsof de voorveren helemaal ingedrukt waren. En dat terwijl ik als...
Ik heb nu sinds een paar maanden een Espace V TCe 200, 200 PK benzine. Hele fijne auto tot nu toe echter begint zijn automaat bij het wegrijden vervelend te doen. De ene keer schokt hij en de andere keer pakt hij erg laat. Erg...