de Goede (?) Spijkenisse

Wie zou zich moeten schamen, en waarom ?
Forumregels

• Iedereen die hier een klacht post, doet dat geheel voor eigen naam en rekening.
• Zorg dat je je klacht kan onderbouwen met bewijsmateriaal.
• 'Beklaagden' hebben de mogelijkheid te reageren; doch wij praktiseren hier niet actief in
• Het geven van meningen ten aanzien van klachten blijft natuurlijk onder de vrijheid van meningsuiting vallen, zolang het maar onderdeel blijft uitmaken van een serieuze discussie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
R.Wilco
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2011 23:08
Actief als: particulier

de Goede (?) Spijkenisse

Bericht door R.Wilco »

RN Spijkenisse Inmiddels overgenomen door Kerkhof.
Mijn bevindingen met Renault Spijkeniise (toen nog de Goede).
Wij zouden onze Twingo I inruilen voor een Clio.
Mooi modelletje uitgezocht en als extra optie een open dak erbij besteld.
Krijgen belletje auto kan opgehaald worden (Twingo 2 weken daarvoor al afgegeven en oude Clio als leenauto meegekregen).
Tijdens inspektie blijkt er een deuk in de deur van dia +/- 40 cm en 1,5 cm diep (had de garage niet gezien - 40 x 1,5 cm..!!).
Diverse kleinere onderdelen bleken scheef gemonteerd (m.n. die 2 kleine stripjes op het dak - echt volledig scheef gemonteerd.) Het dak bleek een (door een dakspecialist geplaatst) kanteldak met wel 4 cm ruimte. Duidelijk niet het dak wat ik besteld. had. Renault NL was genegen de auto terug te nemen maar ivm het NIET af fabriek geplaatste dak ging dat niet door. Toen ik mijn oude Twingo terug eistte bleek deze reeds verkocht. Toen maar (puur uit frustratie) een nieuwe Twingo besteld (extra rekening voor een niet geleverde Clio...!!!). Na 32.000 km breekt bij die nieuwe Twingo de distributiesnaar met alle gevolgen van dien. Ik vraag om een coulance regeling omdat auto altijd door Renault in onderhoud is geweest (1,5 jaar oud !!!) maar helaas alles zelf moeten betalen (argument : 120.000 km is slechts een indicatie, het is aan u te bepalen wanneer deze vervangen moet worden....) Na reparatie verbruikt de Twingo 1:9. Ook na diverse malen terug werd dit niet beter. Met verdriet en met het voornemen nooit meer een Renault te kopen overgegaan naar een Opel. Ongelooflijk duur in onderhoud maar nooit een probleem gehad.
U kunt van mij aannemen dat dit voor de nodige slapeloze nachten heeft gezorgt.
To boldly go where no Twingo has gone before.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
R.Wilco
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2011 23:08
Actief als: particulier

Re: de Goede (?) Spijkenisse

Bericht door R.Wilco »

Als ik zo mijn eigen verhaaltje teruglees vraag ik mij af waarom ik nu een nieuwe Twingo heb besteld....??
Een beetje masochistische inslag ??
Nou ja vooruit dan maar, de Goede bestaat niet meer dus.... (keeping my fingers crossed)
To boldly go where no Twingo has gone before.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

AriePraat
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 371
Lid geworden op: 13 dec 2008 19:37
Actief als: particulier
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: de Goede (?) Spijkenisse

Bericht door AriePraat »

klinkt me idd niet als 'normaal' ....

ik hoop dat je veel plezier en geluk hebt met je nieuwe Twingo !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
R.Wilco
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2011 23:08
Actief als: particulier

Re: de Goede (?) Spijkenisse

Bericht door R.Wilco »

Follow up.
Ik heb ivm dit drama-verhaal, om commentaar van RN gevraagd, en, na wat misverstanden, te horen gekregen dat, indien er iemand ooit in een vergelijkbare situatie terecht komt, diegene contact moet opnemen met RN. Die stellen dan een Case-manager aan die de zaak vanuit RN bekijkt.
Ook RN vindt een brekende snaar, met 32k, niet normaal en in voorkomende gevallen kan er altijd beroep gedaan worden op een coulange-regeling.
Mijn verhaal heb ik dus, waarschijnlijk, aan een totaal vertroebelde verhouding met mijn dealer te danken (zie bovenstaand drame-verhaaltje).
To boldly go where no Twingo has gone before.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in