De motor loopt erg onregelmatig en waarschuwingslampje electronische storing brandt

Alles wat met de motor van de Twingo te maken heeft.
Plaats reactie

Topic author
JeffBr
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2018 13:08
Actief als: particulier

De motor loopt erg onregelmatig en waarschuwingslampje electronische storing brandt

Bericht door JeffBr »

Onze Twingo (37-JV-LF motorcode: D4F A7) uit 2002 loopt opeens heel erg onregelmatig (stationair gaat het gas op en neer en tijdens het rijden houdt hij beurtelings in en als je wat gas geeft dan spuit hij weer weg) Het Waarschuwingslampje elektronische blijft branden. Volgens het boekje: (Als het tijdens het rijden oplicht, wijst dit op een storing in de rekeneenheid van het inspuitsysteem.)

Na een tijd rijden ruik je een verhitte lucht.

Kan iemand mij zeggen of dit dan idd inhoudt dat deze rekeneenheid vervangen moet worden en zoja welk typenr deze heeft en waar ik hem kan vinden in de auto.?

Alvast dank, JeffBr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: De motor loopt erg onregelmatig en waarschuwingslampje electronische storing brandt

Bericht door A110 »

Als ik dit zo lees dan denk ik een ontstekings probleem. Laat de auto maar uitlezen voordat je onnodig dure onderdelen gaat vervangen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
JeffBr
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2018 13:08
Actief als: particulier

Re: De motor loopt erg onregelmatig en waarschuwingslampje electronische storing brandt

Bericht door JeffBr »

Dat was ik vergeten te vermelden. Dit gebeurde onderweg en we hebben de ANWB laten komen. Hij heeft het uitgelezen en niets kunnen vinden. Om de motor te laten blijven lopen (viel telkens uit) heeft hij een grijze/paarse stekker boven linksachter eruitgetrokken. Hij had geen idee wat er aan de hand was en dacht dat het aan het inlaat slang/spruitstuk.?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: De motor loopt erg onregelmatig en waarschuwingslampje electronische storing brandt

Bericht door A110 »

Ik zou toch even bij een dealer/garage laten uitlezen. Als het lampje brand moet er een storing in het geheugen staan.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: De motor loopt erg onregelmatig en waarschuwingslampje electronische storing brandt

Bericht door demi »

JeffBr schreef:de ANWB laten komen.
Hij heeft het uitgelezen en niets kunnen vinden
Met een universele beknopte diagnose apparatuur kom je niet zover in het systeem al met de "Renault CAN CLIP".

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
JeffBr
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2018 13:08
Actief als: particulier

Re: De motor loopt erg onregelmatig en waarschuwingslampje electronische storing brandt

Bericht door JeffBr »

Dit klopt idd, we hebben hem uitgelezen en vonden error 133: Sensorcircuit spruitstukdruk permanent laag niveau. Met het betreffende stekkertje (grijs/paars weer aangesloten sloeg de motor elke keer af.?
Enig idee waar ik kan gaan zoeken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: De motor loopt erg onregelmatig en waarschuwingslampje electronische storing brandt

Bericht door WillemS »

Als de foutcode een P0133 is dan kan het ook een defekte Lambda sensor zijn of en lek in het inlaatcircuit of een lekke uitlaat tussen motor en katalysator, een draadbreuk is ook mogelijk. Een goede garagist kan dit zo oplossen. Ga niet zelf met onderdelen gooien, dat is vaak veel priziger dan een goede monteur raadplegen.
Succes, mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
JeffBr
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2018 13:08
Actief als: particulier

Re: De motor loopt erg onregelmatig en waarschuwingslampje electronische storing brandt

Bericht door JeffBr »

Top, dank voor de informatie. Bobine en bougiekabels kunnen ook mogelijk de oorzaak zijn. Idd gaat de Twingo morgen naar ASU in Uithoorn en heb ik er alle vertrouwen in dat het goed komt. Bedankt voor de hulp.! Groet, Jeff.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jans01
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 264
Lid geworden op: 17 jun 2011 19:23
Actief als: particulier

Re: De motor loopt erg onregelmatig en waarschuwingslampje electronische storing brandt

Bericht door jans01 »

Hoe is dit afgelopen / opgelost ?
Megane Scenic RX4 2001, Suzuki Burgman 400, Ford C-Max 1.6 Titanium
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht