De nieuwe V31.2 DVD is uit!

De Carminat voor alle modellen Renault. dus één rubriek om al die kennis te bundelen.

Mathy
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 16 mar 2012 16:22
Actief als: particulier

Re: De nieuwe V31.2 DVD is uit!

Bericht door Mathy »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Beste allemaal,
Bij deze wil ik even reageren omdat ik de info in dit onderwerp wel als correct ervaren heb maar onvolledig en voor een leek moeilijk te begrijpen.

Vandaag eindelijk de update aan de praat gekregen. Heeft mi niets te maken met merken van CD en DVD, noch met Nero of ImgBurn.
Hierbij de stappen zoals ik ze nu doorlopen heb.
- Belangrijk is dat je de RAR-files eerst uitpakt met 7-zip of winzip of dergelijke.
- het uitpakken van de DVD geeft onmiddellijk een imagefile, die je zo via Nero op een DVD+R DL zet en die onmiddellijk werkt als je hem in de DVD van het systeem steekt (als je Nero geïnstalleerd hebt en je klikt op het icoontje van de dvd (is een klein cd-tje), dan start Nero automatisch op om een DVD te branden van de image).
- De CD moet je eveneens uitpakken en dan krijg je de mappenstructuur. Ik heb 10 keer geprobeerd om dit te branden en steeds gaf het systeem een foutmelding dat de kaarten niet beschikbaar zijn, dus ik had het eveneens opgegeven.
- Uiteindelijk toch maar imgBurn gedownload en via dit programma heb ik van de map "CNC UPDATE DISK" een image gemaakt.
- het icoontje veranderde van een map naar een cd-tje en onmiddellijk toen ik hier op klikte op mijn pc, startte Nero op en vroeg of ik een image wilde branden. Zo gezegd zo gedaan.
- opnieuw de cd in de lezer en nadat hij een 3-tal keren aangaf "bezig met laden", kreeg ik inderdaad de schermen zoals ze hier beschreven zijn. Verschillende piepjes en een aantal keren dat het scherm helemaal zwart wordt en je krijgt uiteindelijk de boodschap om de cd te verwijderen, het systeem stil te zetten (ik heb een handenvrije kaart dus ik moest mijn deur openen om het contact helemaal af te zetten), 30 seconden te wachten, heel de boel terug op te starten (dus de auto) en de dvd met kaarten terug in te voeren.
- alles startte normaal op maar in het Frans.
- taal selecteren naar Nederlands en dan even niet schrikken want de schermpjes van software lezen en overschrijven verschijnen opnieuw maar na een 2-tal minuten is ook dat achter de rug en kan het systeem de flitspalen lezen.
- in totaal een 10-tal minuten en alles is geupdate (doe dit inderdaad met draaiende motor).
- Voor mij helaas pech want ik deed de update eerder om mijn TMC in België terug te krijgen maar dat is mislukt.

Zo, ik hoop dat het voor de mensen die -tig cd's en dvd's hebben zitten verbranden op niets nu toch verder kunnen.

Groeten,
Mathy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 12
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06

Bericht door Renier »

Mooi dat het toch gelukt is!

Meestal zijn zowel de DVD als CD een .iso (image) bestand die je zo 1 op 1 kan branden, dan zijn brand instellingen ook niet van toepassing :wink:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Initiale_Noir
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 18 mar 2013 20:22

Bericht door Initiale_Noir »

Na 3 uur zoeken op dit forum denk ik er niet uit te komen.
Ben inmiddels veel wijzer geworden over alle verschillende soorten navigatie in de verschillende modellen Renault, maar helaas niet de info die ik zocht.

Wie kan me vertellen waar ik de laatste update voor mijn Carminat CN1 Navigatie kan vinden zodat ik deze zelf kan branden?

@Renier, zou jij me op weg kunnen helpen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Initiale_Noir
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 18 mar 2013 20:22

Bericht door Initiale_Noir »

1 nacht en wat rondneuzen op Marktplaats verder en ik ben alweer een stukje verder.
Denk dat ik voorzien ben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen