Defecte Carminat, wat zijn de opties?

De Carminat voor alle modellen Renault. dus één rubriek om al die kennis te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
vast goed
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 jun 2012 18:07
Actief als: particulier

Defecte Carminat, wat zijn de opties?

Bericht door vast goed »

Hallo allen,

Ik heb een Gr.Scenic phase II (2008) met het Carminat DVD-navigatiesysteem. Nu is dat systeem steeds meer aan het haperen: enkele maanden terug wilde hij niet meer werken met de V32.1 DVD, waarna ik weer op de originele DVD ben teruggestapt. Maar deze begint nu ook te haperen. Meestal is mijn lokatie nog wel op kaart te zien en is een route in te plannen, maar stopt het systeem na 30-60 minuten. Zeg maar net wanneer je met je rit op onbekend terrein komt... Afgelopen week de DVD eens goed schoon gemaakt, maar nu heeft hij helemaal moeite met opstarten.
Ik heb in het systeemmenu gekeken, de GPS-antenne functioneert goed maar hij geeft wel andere foutmeldingen (als ik me goed herinner: DVD niet uitleesbaar en Verbinding verbroken).

Ik vermoed dat het systeem aan het eind van z'n latijn begint te raken. Wat zijn dan de opties? Is het apparaat te repareren? Of is er tegen redelijke prijzen een ander navigatie in te bouwen? Met redelijk bedoel ik dat het concurrerend is tegenover de prijs van een nieuwe TomTom.

Alvast dank voor het meedenken!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Defecte Carminat, wat zijn de opties?

Bericht door Renier »

Neem eens contact op met forumlid RichTrip, die repareert diverse Renault systemen, waaronder dit systeem.
Probleem bij het Carminat systeem is dat Renault het al jaren niet meer update, erg jammer maar helaas.

Als je een smartphone hebt kan je die het meest simpel en goedkoop als navigatie gebruiken, je hebt hem toch altijd bij je.
Er zijn gratis en betaalde alternatieven. Ik vind TomTom nog steeds het beste systeem ooit en gebruik mijn Carminat systeem dan ook niet meer. Altijd de meest actuele kaarten en verkeers en file info. Geluid komt bij mij ook over de speakers vd auto en klinkt dus super duidelijk.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vast goed
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 jun 2012 18:07
Actief als: particulier

Re: Defecte Carminat, wat zijn de opties?

Bericht door vast goed »

Dank voor je bericht. Grappig, ik zit net jouw profiel te bekijken, omdat ik ook aan het uitzoeken was hoe ik het geluid in de auto kan verbeteren en daarbij jouw ervaringen tegenkwam. Er zit in m'n Techline-uitvoering het Cabasse-systeem, ik begrijp uit je eerdere berichten dat de makkelijkste verbetering is te bereiken door de Pioneer Subwoofer in te bouwen. Is dat zelf te doen? Ik ben niet bang voor wat kabels trekken of stekkertjes aansluiten, maar als ik echt de electrotechniek in moet duiken haak ik af.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Defecte Carminat, wat zijn de opties?

Bericht door Renier »

Ik heb hem zelf ingebouwd en er geen seconde spijt van, het vult het laag mooi aan zonder overdreven te worden. 8)
Je kan hem met de compacte afstandsbediening heel simpel bedienen.

Mijn inbouw topic staat hier, kan je zelf inschatten hoe ingewikkeld je het vindt. Ik had zoiets ook nog nooit eerder gedaan, maar dat is dan voor mij juist de uitdaging en hobby om lekker aan de auto te werken. Gewoon doen :thumb:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Defecte Carminat, wat zijn de opties?

Bericht door RichTrip »

De laser kan smerig zijn, maar waarschijnlijk is hij gewoon defect aan het gaan. Contact via PB is de beste optie.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

johan1977
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2015 13:59
Actief als: particulier

Re: Defecte Carminat, wat zijn de opties?

Bericht door johan1977 »

Hallo allemaal,
Ik heb een espace uit 2007.
nu brandt mijn lampje van het gps grijs.
weet iemand wat dit kan zijn?
En is er iemand die mij hiermee wil helpen?
Ik hoor graag van jullie.

Gr Johan1977

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vast goed
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 jun 2012 18:07
Actief als: particulier

Re: Defecte Carminat, wat zijn de opties?

Bericht door vast goed »

Klinkt als een defecte GPS-antenne. Er is een truc om in het instellingenmenu te komen (als ik me goed herinner: op Set drukken, in combinatie met volumeknop naar links draaien. Maar dat kan bij jouw systeem anders zijn, moet je even op googlen).

Bij een beurt bij de Renaultdealer beschreef ik laatst mijn probleem uit de eerste post, met de vraag of/wat hij daar aan zou doen. Hij even zoeken op z'n computer: 'ik kan de rekeneenheid vervangen, voor € 1.400'. Ik heb 'm maar zo vriendelijk mogelijk gezegd dat dat niet een serieuze optie is, tenzij ik er een nieuwe motor bij krijg...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht