Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Grappig, ik zit dit topic zo eens door te lezen, en ik moest denken aan een youtube filmpje van Diagnose Dan en Rainman Ray's Repairs, die rond dezelfde tijd een auto hadden met automaat problemen.Fientje schreef: ↑29 mar 2023 18:53 De automaat is definitief NIET kapot. Omdat ik niet tot volgende week wilde wachten, heb ik op de sloop een gaskleppositiesensor gehaald en deze zelf gemonteerd. Motor loopt weer prima en de automaat schakelt ook prima, de lock-up slipt helemaal niet meerHet op verkeerde momenten ruw terugschakelen is ook voorbij....
De problemen bleken echter aan de motorzijde van het geheel te zitten, maar door de communicatie tussen motor en automaat wist de automaat niet wat te verwachten etc, dus leek het een automaat probleem, waar een andere garage ook al bijna een nieuwe automaat gemonteerd had ware niet dat de klant een second opinion wilde.
Blijkt dat hier ook zo het geval, toont maar weer hoe makkelijk je op totaal het verkeerde been kan komen te staan en vervolgens door tunnelvisie van de ene ramp naar de andere rampdiagnose struikelt.
Absolute kudo's @Fientje voor het niet opgeven, zich niet af laten serveren en zich hier zo in te verdiepen.