Elektrische raambediening valt om de paar maanden uit

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
gewe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Actief als: particulier

Elektrische raambediening valt om de paar maanden uit

Bericht door gewe »

Hallo,

Van mijn Mégane Grand Tour valt om de paar maanden de elektrische bediening van een raam uit. Het is nu al twee keer gebeurd met het raam rechtsvoor, en nu is het raam linksvoor voor de tweede keer aan de beurt (de vorige keer was in augustus). Het is letterlijk "gisteren deed-ie het nog".

Elke keer is het een uurtje of twee prutsen om de binnenbekleding los te maken, bij de stekker op de regelunit te komen, deze eraf te halen, contacten schoonvegen, terugplaatsen, alles weer dichtmaken (waarbij het linkerportier een stuk lastiger is dan het rechter).

En elke keer zien de contactpunten en schoon, droog en niet gecorrodeerd uit. De eerste keer heb ik zelfs de stekker teruggeplaatst zonder er iets aan te doen (omdat ik er niets vreemds aan zag). Pas bij de tweede keer heb ik de contacten met een glasvezelpotlood schoongeveegd, in de hoop dan definitief van het probleem af te zijn. Niet dus.

Omdat het probleem bij het loshalen en weer terugplaatsen van de stekker verdwijnt, heb ik nu geprobeerd om de spanning van het systeem te halen door de zekeringen voor de raambediening er even uit te halen. De temperaturen zijn me nu iets te laag, kunststof lipjes breken dan misschien af. Helaas lost dit het probleem niet op.

Een OBD adapter i.c.m. Torque of ScanMaster leverde geen foutcodes op (voor zover het raammechanisme foutcodes kan genereren).

Heeft iemand een idee wat de oorzaak van het probleem kan zijn, en hoe het definitief opgelost kan worden?
Groeten,

George

Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Re: Elektrische raambediening valt om de paar maanden uit

Bericht door mechanic »

De ramen leveren nooit een foutcode.
De dealer is hier bekend mee. Ze verkopen dan ook een gemodificeerde stekker die de oude vervangt.
Als dit de oplossing nog niet is,zal de raammodule of het hele mechaniek vervangen moeten worden.
Heb je kleine handjes,moet het NET kunnen de stekker los/vast te maken via het speaker rooster,maar dat is een handigheidje..
Ook de deurbekleding lod/vast hoeft na wat oefenen niet meer dan een half uurtje te kosten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
gewe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Re: Elektrische raambediening valt om de paar maanden uit

Bericht door gewe »

Gisteren heb ik contact gehad met de dealer (met iemand van het onderdelenmagazijn). Die had het na mijn verhaal over "een kabeltje" van € 64 excl. BT…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Groeten,

George

Renault Mégane Grand Tour 1.6 16V LPG 03-2007 (v/h Renault Grand Scénic 1.6 16V LPG Business Line 11-2008)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 12 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken