Dit zijn de ervaringen van een happy Talisman:
De Talisman trekt veel bekijks en roept veel reacties op. Opgestoken duimen en andere auto`s die een poosje om me heen blijven hangen.
Ik ben hem zelf steeds mooier gaan vinden

Hij voelt lichtvoetig en soepel. In de bergen gaat het zeer smooth door de haarspeldbochten etc en in parkeergarages verbaas ik me over de grote wendbaarheid. 4control geeft veel meerwaarde.
Hij is stil en comfortabel. Gemaakt voor de snelweg.
Ik merk dat ik niets verander aan de rijstanden. Het is goed zoals hij staat (Persco en dan gericht op comfort).
De motor heeft zeker genoeg kracht al zou ik soms even wat meer willen.
Gemiddeld verbruik 5.9 volgens de boardcomputer. Prima. (ik rijd op de snelweg iets meer dan de aangegeven 110/120/130).
De kleine benzinetank is jammer maar och…
De adaptieve cruise control gebruik ik veel en is fijn. Soms onderbreek ik hem zelf om te voorkomen dat de auto op een laat moment flink afremt (bv met 130 naar een vrachtwagen toe) om daarna weer (te) snel op te trekken.
De stoelen zijn fijn, groot en zitten goed.
R Link2 werkt goed. Ik weet er inmiddels redelijk de weg in. Veel eigen muziek op een USB gebruikt.
De profielen zijn erg handig bij het rijden van lange afstanden en het afwisselen van bestuurder.
In de achterbak kan alle bagage moeiteloos mee (let op de boxen bij het inladen, die hangen er erg kwetsbaar in).
Het dashboard spiegelt (soms veel te veel) in de vooruit. Dat is jammer. Een zonnebril verhelpt het en is een must maar dan wordt de info op het headup display grotendeels onzichtbaar.
Handsfree openen van de kofferbak blijft een worsteling. Soms werkt het wel en soms niet. Ik heb van alles geprobeerd (langzaam, snel etc) maar het blijft onvoorspelbaar of hij opengaat.
De weer-app is zeker op vakantie leuk en de tank-app ook wel aardig. Coyote is overbodig. De vissen zijn 1x leuk maar doe je niks mee. Idem Euronews. De app om een Renaultdealer te vinden niet nodig gehad!
Nog geen enkele beschadiging aan de wielen!

Ik heb overigens in Frankrijk (en België) geen enkele andere Talisman gezien.