ESP systeem Scenic 1.9 dci 2004
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 28 dec 2010 21:36
- Actief als: particulier
ESP systeem Scenic 1.9 dci 2004
hallo iedereen,
bij dit gure winterweer kwam de vraag boven water of wij over een ESP systeem beschikken. Dit blijkt er inderdaad in te zitten. Vervolgens kwam de vraag hoe wij dit konden afzetten (in sommige omstandigheden kan dit nodig zijn). Volgens de handleiding is er een knopje naast de regelingsknoppen voor de hoogteverstelling van de koplampen, maar wij hebben dit knopje niet. Heeft iemand een idee?
Wij beschikken over een Renault Scenic (versie 2 uit 2004) privilege Luxe (1.9 dci)
groetjes en bedankt
bij dit gure winterweer kwam de vraag boven water of wij over een ESP systeem beschikken. Dit blijkt er inderdaad in te zitten. Vervolgens kwam de vraag hoe wij dit konden afzetten (in sommige omstandigheden kan dit nodig zijn). Volgens de handleiding is er een knopje naast de regelingsknoppen voor de hoogteverstelling van de koplampen, maar wij hebben dit knopje niet. Heeft iemand een idee?
Wij beschikken over een Renault Scenic (versie 2 uit 2004) privilege Luxe (1.9 dci)
groetjes en bedankt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Re: ESP systeem Scenic 1.9 dci 2004
Welkom hier
Ik heb de titel van je bericht wat uitgebreid, graag zoveel mogelijk info opgeven in de titel
Bericht is verplaatst naar rubriek Scenic
Je dubbele berichten heb ik verwijderd, 1 bericht over hetzelfde onderwerp is uiteraard voldoende
Ik heb de titel van je bericht wat uitgebreid, graag zoveel mogelijk info opgeven in de titel
Bericht is verplaatst naar rubriek Scenic
Je dubbele berichten heb ik verwijderd, 1 bericht over hetzelfde onderwerp is uiteraard voldoende

Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
inderdaad naast de lichtbundelhoogte verstelknop zit een knop om het ESP uit te schakelen. Een driehoekje met een slip (S) symbool erin. Druk je daar op, dan verschijnt er een tekst in je dashboard dat ESP uitgeschakeld is. Boven de 50 km/h gaat het ESP vanzelf weer aan.
Zit de schakelaar er niet, dan heb je geen ESP.
Zit de schakelaar er niet, dan heb je geen ESP.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 02 jun 2025 13:24
Ik heb inmiddels best wel wat kennis opgedaan over Renault en ook de Scenic, heb er zelf ook eentje, maar hier ben ik ook nog niet uit. Ik heb namelijk ook geen schakelaartje op het dashboard zitten bij de wieltjes voor de dashboardverlichting en de koplamphoogteverstelling. Maar bij mij brandt tijdens het starten wel een oranje driehoekje met een slippend autootje. Dit zou kunnen duiden op de aanwezigheid van ESP. Maar ik kan uit de boekjes geen zekerheid halen.
Het zou kunnen zijn dat je (en ik ook) wel ESP hebt, maar niet het additionele Traction Control (ASR). In het boekje staat namelijk dat je alleen het ASR kunt uitschakelen met een schakelaartje, ESP is dan wel mee uitgeschakeld.
Waarschijnlijk kun je ESP niet uitschakelen als je alleen ESP hebt.
Het zou kunnen zijn dat je (en ik ook) wel ESP hebt, maar niet het additionele Traction Control (ASR). In het boekje staat namelijk dat je alleen het ASR kunt uitschakelen met een schakelaartje, ESP is dan wel mee uitgeschakeld.
Waarschijnlijk kun je ESP niet uitschakelen als je alleen ESP hebt.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-