hardnekkig stroomlek in elektrisch systeem?

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.

Topic author
PPRI
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2024 10:36
Actief als: particulier

hardnekkig stroomlek in elektrisch systeem?

Bericht door PPRI »

Hallo kenners,

Vandaag heb ik mijn oude lidmaatschap geactiveerd want ik ben ten einde raad.
Mijn dierbare Twingo uit juni 2000 met kenteken 94-FK-HK heb ik destijds nieuw gekocht. Als eerste eigenaar ben ik er zuinig op en ik wil hem liever nog niet kwijt. Ik heb er ca 86000 km zorgeloos mee gereden, maar sinds een paar jaar loopt de accu steeds leeg. Er is daarom twee keer een nieuwe accu geplaatst en zowel bij een Renault dealer als bij mijn vakgarage voor regulier onderhoud is tevergeefs gezocht naar een oplosbare oorzaak.
Daarna heb ik tijdelijk een stroomonderbreker in de zwarte kabel gezet en elke keer gebruikt als ik mijn Twingo wat langer niet gebruikte.
Ook die oplossing was dermate onbetrouwbaar dat ik (mijn echtgenoot) hem weer heb verwijderd.
Elke keer als de accu leeg blijkt laadt ik hem weer op tot standje 6 met een oplader CTEK MXS 5.0 maar na een paar dagen niet gebruik is hij toch weer leeg.
Ik ben een 0,0 autokenner en mijn echtgenoot evenzo. Wij zijn allebei 75 en rijden er alleen lokaal, weinig en (misschien wel) te korte ritten mee. Het is onze 2e auto, vooral om emotionele reden (vrijheid, onafhankelijkheid) wil ik dat hij nog even blijft.
Ik wil geen grote kosten meer maken aan dit beestje, maar hij is verder nog in topvorm, uiterlijk en technisch. Komt altijd fluitend door de APK.

Wie heeft ervaring met ditzelfde probleem en wie kan ons adviseren voor een oplossing, betaalbaar naar de dagwaarde van de Twingo.

Met vriendelijke groet, Pietie Prins

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht