Espace problemen, inruilen of doorrijden?
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 sep 2010 20:49
Espace problemen, inruilen of doorrijden?
Sinds 2,5 jaar ben ik in het bezit van een Espace 2.0T 16V uit 2004 met inmiddels 130.000 km op de teller. Een geweldige gezinsauto maar een met hoge onderhoudskosten.
In het laatse jaar de volgende gebreken gehad;
- Accu kapot (kan gebeuren)
- Distributieriem vervangen (regulier onderhoud)
- Kapotte turbo vervangen
- Vastgelopen versnellingsbak vervangen (ivm een lekkend membraam vastgelopen op de duitse snelweg en thuisgebracht door de Adac)
- Achterveer vervangen
Sta nu in dubio ivm het laatse jaar, wat staat ons nog te wachten?
Zijn de grootste manco's van de Espace nu opgelost en kunnne we nu zonder grote onkosten doorrijden tot de 200.000 km?
Iemand met ervaring en/of kennis van de Espace om hier iets zinnigs over te zeggen?
Eddy
In het laatse jaar de volgende gebreken gehad;
- Accu kapot (kan gebeuren)
- Distributieriem vervangen (regulier onderhoud)
- Kapotte turbo vervangen
- Vastgelopen versnellingsbak vervangen (ivm een lekkend membraam vastgelopen op de duitse snelweg en thuisgebracht door de Adac)
- Achterveer vervangen
Zijn de grootste manco's van de Espace nu opgelost en kunnne we nu zonder grote onkosten doorrijden tot de 200.000 km?
Iemand met ervaring en/of kennis van de Espace om hier iets zinnigs over te zeggen?
Eddy
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
Re: Espace problemen, inruilen of doorrijden?
Bah, rotverhaal.
Maar goed, de distributie is regulier onderhoud. De accu een slijtagedeel. De turbo is helaas bekend bij de 2.0T.
Kapotte transmissie heb ik nog nooit van gehoord...
En of je alles gehad hebt weet je eigenlijk nooit. Lastig. Kennelijk is je vertrouwen in de auto wel weg. Ik zou een afweging maken tussen wat je er voor terugkrijgt, wat je bij moet leggen voor een andere auto en of het je dat waard is.
Maar goed, de distributie is regulier onderhoud. De accu een slijtagedeel. De turbo is helaas bekend bij de 2.0T.
Kapotte transmissie heb ik nog nooit van gehoord...
En of je alles gehad hebt weet je eigenlijk nooit. Lastig. Kennelijk is je vertrouwen in de auto wel weg. Ik zou een afweging maken tussen wat je er voor terugkrijgt, wat je bij moet leggen voor een andere auto en of het je dat waard is.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Is een beetje beslissen over andermans portefeuille he. Ik had hem bij de versnellingsbak reeds weggedaan... Je zou kunnen zeggen dat hij het nu goed doet en je er nu nog iets van kan krijgen. Finanacieel mogelijk of niet, ik zou hem wegdoen. Zijn er niet genoeg centen om een jong exemplaar te kopen zou ik m'n toevlucht zoeken bij een kleinere wagen die betrouwbaar is...(Bedoel dit niet verkeerd hoor, maar doorrijden betekent quasi zeker nog heel wat kosten in de toekomst, een jonge espace betekent heel wat opleggen, een kleinere wagen kan je alle kanten mee uit...)
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Bekijk het eens van deze kant: Je hebt nu een nieuwe Akku, Turbo, Versnellingsbak, en Veer. Je distrubutie gaat nog 5 (Vijf) jaar mee voordat je weer aan deze kosten toe bent.
De Accu heeft een levensduur van zo'n 6 jaar, Turbo (bij goed onderhoud) minstens 150.000 km. Versnellingsbak zo'n 250.000 km. En de Veer? ja, die breken door de pekel en zo.
Al met al zou ik lekker blijven rijden, want voor het geld dat je er nu voor terugkrijgt heb je GEEN Espace waar al deze nieuwe zaken al op zitten.
En vergeet niet het reguliere onderhoud gewoon goed te laten) doen. SUC6
De Accu heeft een levensduur van zo'n 6 jaar, Turbo (bij goed onderhoud) minstens 150.000 km. Versnellingsbak zo'n 250.000 km. En de Veer? ja, die breken door de pekel en zo.
Al met al zou ik lekker blijven rijden, want voor het geld dat je er nu voor terugkrijgt heb je GEEN Espace waar al deze nieuwe zaken al op zitten.

En vergeet niet het reguliere onderhoud gewoon goed te laten) doen. SUC6
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
Uit interesse, wat heeft de turbo en de distributie je gekost ?
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Tja da's moeilijk zeggen wat je nog te wachten staat aan stukken of problemen, maar je rijd in een Type 4 Phase 1 en die hebben problemen genoeg. Helaas kun je ze niet allemaal over een kam scheren (de type 4 ph 1) en is het dus niet te voorspellen wat het volgende euvel gaat worden.edes schreef:Sinds 2,5 jaar ben ik in het bezit van een Espace 2.0T 16V uit 2004 met inmiddels 130.000 km op de teller.
Eddy
Helaas is het een auto die bomvol electronica zit en hier dus ook veel problemen mee heeft. Soms wil het zelfs zo zijn dat je gewoonweg niet meer kunt rijden door een electronish defect ook al is dit defect nog zo onbenullig van aard.
je kunt hier op het forum 1001 dingen vinden van wat er zoal al niet gemankeerd heeft aan een Type 4 Phase 1
Ook renault was niet gecharmeerd door de vele problemen met de espace 4 en heeft deze dus ook in 2006 onderhanden genomen en is gekomen met een phase 2 waar er gewerkt is aan een verbetering ten opzichte van de phase 1
maar om nogmaals terug te komen op je vraag voor wat er nog te verwachten staat aan stukken ???????????
Ik wou dat ik het kon voorspellen......dan had ik nu een droombaan bij Renault en verdiende ik bakken met geld
Het is gewoon weer afwachten tot er weer wat stuk gaat....en dat kan elk moment gebeuren
Wel kan ik je voor 95% voorspellen dat je geen 60.000 kunt rijden zonder problemen, groot of klein
Maar je kunt het ook anders bekijken.......... welke auto zou je nemen na de huidige Espace.
Als je het antwoord weet ga dan eens naar een forum over deze auto en kijk wat er zoal voor veel voorkomende stukken en / of problemen er zijn. Dan heb je misschien een kleine indruk over welke overweging je moet maken
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Laatste bezoek: 01 sep 2010 20:49
Beste Socrates,
Voor de reparatie van de turbo inclusief distributieriem heb ik € 3800,- betaald.
groeten eddy
Voor de reparatie van de turbo inclusief distributieriem heb ik € 3800,- betaald.
groeten eddy
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 24 nov 2024 21:20
Hoi Edes,
Ik schrik van de prijs die je betaald hebt voor de reparatie, € 3800,--
Turbo kost +/- € 1200,-- nieuw
Distributieset ( riem +rollen) en als je toch bezig bent gelijk de waterpomp kosten rond € 600,--
Totaal € 1800,--
Hebben ze aardig wat gerekend voor het erin zetten. € 2000,--
Normaal kost het vervangen van distributieset incl waterpomp zo rond de € 1000 a 1200,-- hier ben je ongeveer 5 uur mee bezig maar dan hou je nog € 2600,-- over voor de turbo.
Behoorlijk veel geld.
Ik zou maar eens verder informeren als er iets gedaan moet worden.
Groet Martin.
Ik schrik van de prijs die je betaald hebt voor de reparatie, € 3800,--
Turbo kost +/- € 1200,-- nieuw
Distributieset ( riem +rollen) en als je toch bezig bent gelijk de waterpomp kosten rond € 600,--
Totaal € 1800,--
Hebben ze aardig wat gerekend voor het erin zetten. € 2000,--
Normaal kost het vervangen van distributieset incl waterpomp zo rond de € 1000 a 1200,-- hier ben je ongeveer 5 uur mee bezig maar dan hou je nog € 2600,-- over voor de turbo.
Behoorlijk veel geld.
Ik zou maar eens verder informeren als er iets gedaan moet worden.
Groet Martin.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in