Even voorstellen en wat vraagjes..

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
trallard
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2010 20:05
Actief als: particulier

Even voorstellen en wat vraagjes..

Bericht door trallard »

Omdat ik hier nieuw ben ,zal ik me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Allard, woon in Drenthe en ben sinds vorige week eigenaar van een Clio dynamique van 2001.
Het is een 1.5 dci met 65 pk. Het is mijn eerste Renault, dus heb er verder nog weinig ervaringen mee.
Het is een lekker compleet autotje, alleen cruise control zou nog wel wenselijk zijn.
Ik was op zoek naar een zuinige auto, en dit is hem uiteindelijk geworden.
Hij heeft 214dkm gereden, is tot de laatste beurt dealer onderhouden, en de laatste beurt is bij een universele garage uitgevoerd. Wensen zijn kentekenplaten met opgelegde letters ( gebeurd deze week nog ) en een setje verlagingsveren, want hij staat me net iets te hoog op de wielen. Vind de originele velgen erg mooi, dus die blijven er lekker onder.

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met (eco) tuning van deze auto's, en wat de zwakke punten zijn van deze auto's.
Ook zou ik graag weten wat jullie gemiddelde verbruik is met deze 1.5 dci 65. Heb gister ongeveer 380 km gereden, boordcomputer gaf gemiddeld zo rond de 3,7 l per 100km aan. Uiteraard ging dat wat op en neer, maar weet niet of dit een beetje realistisch is?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Even voorstellen en wat vraagjes..

Bericht door renault15.17 »

Welkom hier op dit forum Allard. Helaas heb ik geen enkele ervaring met de 1.5 DCi en ook niet met de Clio II dus de antwoorden op je vragen zullen van anderen moeten komen.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16032
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Even voorstellen en wat vraagjes..

Bericht door mechanic »

Je verbruik is opzich realistisch, ruim 1:20 is makkelijk haalbaar bij een rustige rijstijl.
Zwakke punt van deze motor is zoals je eigenlijk al aangeeft het lage motorvermogen. Bekend probleem vooral bij hoge km-standen is dat de krukaslagers vaak defect gaan en bijgeluiden / motorschade veroorzaken. Motorstoringen zijn niet zeldzaam bij een 1.5dci, maar daar hebben alle merken last van.
Bij aanwezige airco hebben deze vaak last van een erg luidruchtig inschakelende aircopompen, als de vullingsgraad oke blijkt is vernieuwen van die pomp de oplossing. Belangrijk is dat je auto voldoet aan je wensen, bij zo'n km-stand kan er altijd wel iets kapot gaan.
Motortuning is goed mogelijk, gezien deze af fabriek in andere modellen tot 105/110?pk geleverd zijn. Echter bij een dergelijke km-stand is het af te raden veel tuning te verrichten. Lichte verhoging van het koppel/pk dmv chiptuning kan maar een ervaren bedrijf weet precies te vertellen wat slim is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
trallard
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2010 20:05
Actief als: particulier

Re: Even voorstellen en wat vraagjes..

Bericht door trallard »

ok bedankt! Hier kan ik wat mee! Zal eens contact opnemen met de dealer waar hij in onderhoud is geweest, of ze me de complete onderhoudshistorie toe kunnen sturen. Dan krijg ik in elk geval al een beetje een idee wat er wel en niet mee gebeurd is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Even voorstellen
    door BlueMoon » » in Dacia Duster
    3 Reacties
    225 Weergaves
    Laatste bericht door Pepone
  • Opnieuw voorstellen
    door R5GTE » » in Algemeen R5
    0 Reacties
    219 Weergaves
    Laatste bericht door R5GTE