Flits waarschuwing buitenland.

De Carminat voor alle modellen Renault. dus één rubriek om al die kennis te bundelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
luke1
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2013 15:26
Actief als: particulier

Flits waarschuwing buitenland.

Bericht door luke1 »

Het schijnt dat in het buitenland,waar een verbod geld voor flitswaarschuwing, het niet voldoende is om de flitswaarschuwing uit te zetten, maar dat het helemaal verwijderd dient te worden.
Ten eerste, is dit waar? En zo ja, hoe doe je dat?
Ik heb net mijn carminat systeem op gewaardeerd, met flitswaarschuwing natuurlijk.
Groet, luke1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Flits waarschuwing buitenland.

Bericht door Pleiades »

Als er is geüpdatet naar de laatste versie staan er in de landen waar het niet is toegestaan geen flitsers op de kaart.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

pj0tterke
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2013 13:44
Actief als: particulier

Re: Flits waarschuwing buitenland.

Bericht door pj0tterke »

daar ben ik niet helemaal mee eens ik HAD geen flitsinformatie po de navigatie staat. Omdat ik het ZEKER wilde weten had ik de garage gevraagd, deze wisten het niet zeker en adviseerden de update aan te schaffen, die gekocht en ineens had ik het menu item flitsinformatie erbij ;>( en dit had ik 100% zeker weten NIET. Volgens de dealer zaten de flitslokaties voor Frankrijk er niet in, dus echt wel, verschillende flitslokaties in Frankrijk veruilden mijn scherm. Dus bij de update zit wel degelijk flitslokaties OOK voor de landen waar dat niet mag. Welke versie ik zo heb weet ik niet 1 2 3 maar ik wil dus downgraden, HOE doe ik dat. Dealer zegt "gewoon" de oude DVD terug er in doen en installeren maar dat werkt ook niet iemand?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Flits waarschuwing buitenland.

Bericht door Renier »

Je kan wat Pleiades zegt de toegevoegde menu optie (=upgrade) niet meer verwijderen.
Is ook niet nodig want de recente kaarten hebben op de kaarten DVD als het goed is geen GPS info van flitspaal locaties waar dat niet is toegestaan. Kijk even goed welke kaartn versie je hebt!
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

pj0tterke
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2013 13:44
Actief als: particulier

Re: Flits waarschuwing buitenland.

Bericht door pj0tterke »

Hoi, ik had v28 (juni vorig jaar update gekocht en geinstalleerd, versie weet ik niet meer, juni 2012) nieuw menu item "Flitspaal informatie", volgens dealer geen flits info voor Frankrijk. MAAR dat had ik ook niet dus iets gekocht met extra zaken die ik juist NIET wilde hebben......Upgrade weer teruggebracht, geld terug, oude DVD weer "geinstalleerd" voor zover dat kan. Op die upgrade staat WEL de flitspaal info op van de wegen in Frankrijk terwijl die in v28 niet opstonden, daar zit in elk geval geen menu item "Flitspaal informatie"

Dealer gisteren gebeld of zij een downgrade kunnen uitvoeren zodat ik dat menu item niet meer heb, was geen probleem, ik rij er vanmiddag langs en dan zien we wel even. De menu optie Flitspaal informatie heb ik (op dit moment) nog steeds. to be continued.

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Flits waarschuwing buitenland.

Bericht door Renier »

Er is al veel over gezegd en geschreven dat het wel dan weer niet mogelijk zou zijn de downgrade
En ook mensen die van hun dealer te horen kregen dat downgrade mogelijk zou zijn kwamen later met hangende pootjes terug.

Downgrade is ook helemaal niet nodig want vanaf v32.2 staat er geen flitspaal data meer in landen als Frankrijk op de DVD.
Ik vind het systeem voor landen als NL wel prettig, dus ben er blij mee, zou het niet kwijt willen :snooty:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

pj0tterke
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2013 13:44
Actief als: particulier

Re: Flits waarschuwing buitenland.

Bericht door pj0tterke »

auto wederom naar de garage. Men weet het op dit moment even niet hoe het menu item er uitgehaald moet worden. Vrees van een koude kermis thuis te omen. Ik heb DVD navigatie (versie 08-09year, dat staat er bij versienummer in het menu) is dat hetzelfde als v28 (nummer op DVD) DVD versie 32.2 staat 100% zeker geen flits info voor Frankrijk Zal ook wel niet voor de poes zijn qua euro's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht