Ok, nu dan dus de bougies...
Dus, de motor laten zakken met de krik (ik heb een brugkrik, maar het effect is hetzelfde)
Mooi een centimeter of 8-10 kunnen laten zakken. Ik zag dat hij uiteindelijk op het oliefilterhuis blijft hangen. Dus even een paar mm omhoog.
Verstand op nul en sleutelen maar :
Zoveel mogelijk los halen aan het inlaatspruitstuk, eigenlijk alles wat je bewegingsruimte beperkt zeg maar.
Ik gaf het na 20 min prutsen op om dat M6 boutje / dop 10 van het stekker-plaatje los te krijgen : is gewoon niet te doen als het spruitstuk er nog op zit.
Dus, eerst dan maar echt het spruitstuk los. De 3 bouten aan de voorzijde en de 2 moeren links en rechts.
Dan een beetje wrikken en flop, los

Nu wat wiebelen en zien wat er vast zit en in de weg :
- de felxible luchtslang rechts achterin dopje 6 en de slangklem is los.
- de stekkers achterop krijg je idd echt niet los : is te veel gepruts in de ruimte.
- de 3e stekker die aan die kabelboom zit, helemaal links achter: die kreeg ik wel los.
Tip om die waardeloze stekkers los te krijgen :
spuit WD40 in de stekker, daar waar het groene gedeelte zit.
Als je goed kijkt, zitten daar twee veertjes onder en kun je dus dit gedeelte indrukken.
Doe dat dus in het midden : druk hier dat groene 'flapje' naar binnen en naar beneden met een kleine schroevendraaier en wrik met een grote schroevendraaier die stekker los.
Dit gaat het beste als je vooraf WD40 hebt gespoten.
Dus de 3e stekker los en nu had ik wel wat ruimte.
Het spruitstuk kon nu een beetje naar linksvoren gekanteld worden en u kon ik ineens wel bij dat M6 boutje voor de 2 stekkers.
Dat geeft nog meer speelruimte.
Het spruitstuk opgelicht, blokjes hout eronder en zo een goede vuistdikte / 6-8 cm ruimte om te kunnen pielen.
Ik begon natuurlijk met de buitenste bougies : dan kan je het spruitstuk van rechts naar links schuiven en zo dus (schuine) ruimte hebben om de bobine te demonteren.
Ik merkte dat die bobines bovenaan flexibel zijn en dus kon ik die een beetje 'verbuigen' om ze soepel uit de schacht te halen.
Bougie eruit, bougie erin. Simpel.
Bobine erop, stekkertje, boutje : klaar.
Ik vond wel in het linksachterste (als je in de auto zit) bougiegat wat licht bruine olie. Vreemd ??
Nu dus de middelste. Door het spruitstuk zo te draaien en naar rechts (als je voor de auto staat) te schuiven, kon ik de bobine langs het pleje schuiven waar normaal die 2 stekkers zitten.
Nieuwe pakking inlaat gemonteerd (erop gelegd dus...) en alles weer terug geplaatst.
De voorste drie zijn natuurlijk kinderspel en die had ik dan ook voor het laatst bewaard.
Spannend : motor starten !
En wat denk je ?? mooi niet goed dus. Maar die details en vragen aan jullie komen in het draadje hieronder.
Dit draadje is enkel voor de sleutelaars : dat wat ik ervaren heb, wil ik graag delen.
Succes met sleutelen !