Gedeelte onderhoud zelf doen

Plaats reactie

Topic author
seninha
lid
lid

Gedeelte onderhoud zelf doen

Bericht door seninha »

Om onderhoudskosten van de Grand Espace 3.5V6 een beetje binnen de perken te houden wil ik een paar dingen zelf doen.
Dit zijn :
-motor olie
-filters (olie en lucht)
-remvloeistof
-koelvloeistof

Ik heb dit vaker bij mijn andere auto's gedaan dus een probleem wordt het niet.Het enige waar ik eigenlijk nog over twijfel zijn de bougies en de multiriem.

Zover ik weet moet er bij het vervangen van de bougies de blok gekanteld/gezakt worden om er goed bij te kunnen.
Over de Multiriem weet ik eigenlijk helemaal niets.

Nu heb ik thuis Dialogys geïnstalleerd op mijn PC,maar ik kan maar niets vinden over deze twee dingen.

Mijn vraag is daarom, kan iemand die ook Dialogys heeft voor mij uitzoeken hoe deze twee dingen aangepakt moeten worden?
Misschien even een paar PDF'jes doormailen? Dan kan ik kijken of het echt niet te doen is en gewoon beter door de dealer kan laten doen.

Heb trouwens begin januari nog een mail naar een Renault dealer hier in de buurt gestuurt met een prijs opgaven voor deze twee laatste werkzaamheden,maar blijkbaar hebben ze dit jaar genoeg verdiend want zit nog steeds op antwoord te wachten :x

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Actief als: particulier

Re: Gedeelte onderhoud zelf doen

Bericht door mechanic »

De bougies vernieuwen bij een espace 3.5V6 is best een pittige klus. De voorste 3 zijn zo vernieuwd, maar voor de achterste 3 moet het inlaatspruitstuk eraf (pakking verv.), en de bovenste motorsteun losgehaald worden zodat je meer ruimte hebt. Hiervoor kun je met een krik en een rubber blok oid de motor ondersteunen. De stekkers achterop het spruitstuk zijn het lastigst te doen.
De multiriem is ook best een klusje, het zijn 2 riemen. Een korte riem voor de stuurpomp en een langere voor de rest. Hier zit ook een spanrol bij. Gezien je dialogys hebt moet je dit heus kunnen vinden. Om het precies stap voor stap uit te leggen is best een klus.
Succes,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
seninha
lid
lid

Re: Gedeelte onderhoud zelf doen

Bericht door seninha »

mechanic: bedankt voor je uitleg.

Ik heb gister avond eindelijk gevonden hoe de multi snaar vervangen moet worden.
Alleen het gedeelte bougies verwis…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 24 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken