In 2009 kocht ik een scenic tech line met oa. lederen bekleding.
Onlangs ging de stoel aan één zijde stuk en kwam ik er achter dat de bekleding geen leer is maar kunstleer.
In de folder staat dat de bekleding bestaat uit Lederen bekleding Carbone Foncé (m.u.v. zij- en achterkant stoel).
Ik heb dit laten checken bij een firma die lederen bekleding maakt en het blijkt dat er in de auto helemaal geen leer zit.
Ik heb gereclameerd bij Renault. In eerste instantie werd mij telefonisch mede gedeeld dat het kunstleer kosteloos vervangen zou gaan worden, of ik kon een korting krijgen van 750 euro op een volgende aanschaf van een Renault. Ik koos voor het vervangen van het kunstleer.
Vervolgens werd ik gebeld dat de zijkant niet bekleed kon worden ivm. de Airbags. Vervolgens kon alleen de achterkant van de zittingen vervangen worden en toen ik hier niet mee akkoord ging kon er vervolgens helemaal niets meer.
Renault stelt zich nu op het standpunt dat de auto geleverd is zoals in de folder staat;
Lederen bekleding Carbone Foncé (m.u.v. zij- en achterkant stoel).
Heeft iemand een idee hoe er recht te halen is, zonder gang naar de rechter?
Zijn er meer mensen die dit herkennen en zou het een idee zijn om met meerdere klanten van Renault actie te gaan ondernemen?
geen leer maar nepleer in scenic
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 25 aug 2015 19:56
- Actief als: particulier
Re: geen leer maar nepleer in scenic
Er zijn reeds enkele topics hier te vinden over wel of niet-leder....
https://www.renaultforum.be/forum/viewt ... 54108d9a4a
Ik ga er vanuit dat in mijn GSIII collection bj 2012 Privilege ook standaard "echt" leder zit..........ik onderhoud de zetels dan ook met produkten speciaal voor leder...
De armsteun lijkt me iig geen echt leder en voelt ook anders aan ( vinyl denk ik ) .
Mijn buur heeft een nieuwe BMW en is euforisch over zijn "lederen" zetels......ik heb er echter al ingezeten en vind zijn leder van mindere kwaliteit dan het mijne
Mijn leder voelt precies iets dikker , al zegt dit 0.0 over de kwaliteit en of het wel echt is of niet
Soms wordt er leder gebruikt dat gelijmd is op een soort van doek ( om het sterker te maken....) en zo denk je ook al snel dat het niet "echt" is .
In jouw geval is het wel jammer dat het al zeker niet echt is.....ik zou toch voor herstelling kiezen . Je zegt zelf dat het kosteloos is en dan heb je toch een nieuwe zetel/bekleding.....
Mijn vorige GSIII had een 50/50 bekleding in stof en...........vinyl , al moet ik zeggen dat je dat niet kon zien en iedereen dacht toen dat ik echt leder had.
https://www.renaultforum.be/forum/viewt ... 54108d9a4a
Ik ga er vanuit dat in mijn GSIII collection bj 2012 Privilege ook standaard "echt" leder zit..........ik onderhoud de zetels dan ook met produkten speciaal voor leder...
De armsteun lijkt me iig geen echt leder en voelt ook anders aan ( vinyl denk ik ) .
Mijn buur heeft een nieuwe BMW en is euforisch over zijn "lederen" zetels......ik heb er echter al ingezeten en vind zijn leder van mindere kwaliteit dan het mijne

Mijn leder voelt precies iets dikker , al zegt dit 0.0 over de kwaliteit en of het wel echt is of niet

Soms wordt er leder gebruikt dat gelijmd is op een soort van doek ( om het sterker te maken....) en zo denk je ook al snel dat het niet "echt" is .
In jouw geval is het wel jammer dat het al zeker niet echt is.....ik zou toch voor herstelling kiezen . Je zegt zelf dat het kosteloos is en dan heb je toch een nieuwe zetel/bekleding.....
Mijn vorige GSIII had een 50/50 bekleding in stof en...........vinyl , al moet ik zeggen dat je dat niet kon zien en iedereen dacht toen dat ik echt leder had.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-