Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ok, dank voor je feedback. Vreemd, ik zal het (wederom) melden bij Renault NL.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door electronaut »

MartijnEV schreef:Zo ja: alle complimenten voor onze Zwijgzame Oude Dame die weinig zegt maar achter de schermen mogelijk hard voor ons aan het werk is.
Hard aan het werk? Collateral damage? :twisted:

Enneeeeh, bij mij blijft het prima werken! Tot nu toe nog geen statusupdates gemist!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Electronaut, kan jij je airco nu ook via de app aanzetten?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

@RenaultZE: @BuzzingDanZei @245MartijnEV @ZoePionierin @advandermeer @ecartravel The situation's got back to normal for most of ZOE drivers (1/2)
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

@RenaultZE: @BuzzingDanZei @245MartijnEV @ZoePionierin @advandermeer @ecartravel We're still running some tests to make sure it remains functional (2/2)
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Dat staat zojuist op Twitter
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Kreeg zojuist een bericht van Renault: er was inderdaad een server storing, voor een deel van de Zoe rijders is deze inmiddels al verholpen, voor het resterende deel is de verwachting dat het morgen ook voor hen opgelost zal zijn. Laat morgen (23/1) graag even weten of dat inderdaad ook bij jullie zo is.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door electronaut »

%#@$%*($@{!@

Ga ik nog even naar mijn Zoe om de weekkalender aan te passen. Weer alles gewist. Donders, dat moet geen routine worden zeg. Precies sinds ZE connect weer werkt. Kunnen ze bij Renault niet een paar echt software developers aannemen. Dit is broddelwerk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Electronaut: Mogelijk is door de 'reset' van de server je weekkalender gewist, maar als je 'm nu opnieuw invoert blijft ie hoogstwaarschijnlijk staan? Kan je dat eens proberen?

Ik denk overigens dat de programmeurs (hoogstwaarschijnlijk ingehuurd door Renault bij een externe system integrator, bijv. Atos) wel ok zijn en dat het ook geen broddelwerk is (hoewel het in de IT helaas never 100% wordt), maar dat het echte probleem is dat Renault zich tot nu toe te weinig heeft gericht op goed en uitvoerig (laten) testen van de serveromgeving en datacommunicatie alvorens een softwarerelease in productie te nemen. Daar lijkt nu verbetering in te komen (zie het Twitter bericht van ZE Services). Ik denk dat het ook helpt als wij als Zoe-rijders ons laten horen wanneer iets niet goed functioneert: allereerst bij de dealer, dan bij Renault NL, maar ook op Twitter en dit forum (in nette bewoordingen, in de vorm van opbouwende kritiek).
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Dit filmpje vertelt vol lof over Renault Zoe als connected car:
http://www.mobilite-durable.org/innover ... eb-13.html

Dus nu zorgen dat het ook helemaal goed werkt, Renault!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door electronaut »

@Martijn,

Ik had hem na de vorige keer ook al eens opnieuw ingevoerd. Als dat 1x per zoveel maanden is, kan ik er mee leven. Twee keer per week is toch wel een reden om minder gelukkig van de worden.

Ze connect server ligt er nu helemaal uit. Vanochtend toen ik opstond om kwart voor 6 deed hij het al niet, toen na zessen eventjes wel (email voor stoppen met opladen binnengekregen) en nu weer niet. We webapp geeft:
A problem has occurred on the system(Error code: -2000)

The Technical Team has received your notification and will be looking into it. We apologise for any inconvenience.
Please retry later. If the error still occurs, please contact the help-desk.
Hoop dat hij het wel gaat doen. Mijn auto staat hier aan een laadpaal omdat ik vanmiddag na m'n werk nog ergens heen moet. Met die laadpaal wilde mijn Zoe de vorige keer geen vriendjes worden, maar vandaag startte het laden probleemloos. Ik hou het graag wel in de gaten zodat ik bij eventuele laadproblemen langs kan wippen om het proces aan te zwengelen (deur opendoen of zo).

Beseffen ze eigenlijk wel bij Renault hoe belangrijk ZE connect is voor hun klanten? En nee, als je serveronderhoud wilt doen is tussen 6 en 8 uur 's-ochtends GEEN goede tijd. Misschien ligt in Frankrijk iedereen nog lekker op 1 oor, of zit aan het petit déjeuner, maar hier in Nederland wordt gewerkt. :)

Kom op Renault, effe de schouders eronder. Ik wil verder met mijn leven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Klopt: het gehele ZE Connect systeem is down op dit moment. De diverse social media berichten zelfde ervaringen bij andere Zoe rijders.

Renault zou er goed aan doen om pro-actief storingsmeldingen en statusupdates te sturen, hetzij direct aan de berijders, hetzij en public via de sociale media (bijv. Twitter).
Een storing kan voorkomen, het is immers IT (...), maar het is veel frustrerender dan de storing op zich als de storing niet gemeld wordt en er niet over gecommuniceerd wordt.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Zojuist op Twitter:
@RenaultZE: @245MartijnEV @BuzzingDanZei @ZoePionierin @advandermeer @ecartravel Our teams are working hard to fix the problem encountered
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door renault15.17 »

Fijn dat je die twitterberichten hier even doorgeeft MartijnEV. :thumb: Weten wij ook (een beetje) wat er gaande is.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

Zojuist de dealer eens gebeld of ze al op de hoogte waren van de storing bij Ze connect. De ZE deskundige wist nog van niets. Ze hadden nog geen melding van Renault NL ontvangen terwijl het toch al een week aan de gang is. Ook zij balen van de manier hoe ze behandeld worden door Renault NL. Regelmatig wordt de hoorn erop gegooid als ze met een klacht bellen.
Je voelt je als dealer toch aardig in de maling genomen wanneer je 60000 euro betaald om ZE dealer te mogen worden en dan zo behandeld te worden. De Importeur zit echt nog helemaal in de oude modus. Zij denken dat de dealers maar blij moeten zijn dat ze ZE/Renault's mogen verkopen maar dat moet juist andersom zijn. Ik vraag me af hoe Renault Frankrijk hierover denkt. Zij hebben immers miljarden in ZE gestopt. Het is niet echt een goede strategie om zoveel mogelijk elektrische auto's te verkopen. Je begrijpt nu ook wel waarom niet alle dealers in het ZE verhaal gestapt zijn. Te grote investering voor een slechte service van Renault NL.
Het idee dat het logisch is wanneer bij elke dealer een snellaadoptie is komt met een dergelijke bedrijfsvoering nooit naar boven bij Renault NL omdat het hun geld kost. Erg kortzichtig van Renault NL.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

Als de duvel er mee speelt.
Ik probeer net in te loggen en dat lukt. Ook krijg ik weer een melding dat de auto aangesloten zit met de stekker plus laadstatus. :D
Hopen dat het zo blijft.
Ik druk nu ook op de airco knop...... ik ben benieuwd.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

En...? Warme Zoe?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

Helaas :cry2:
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Huh? Dat zou nu echt moeten werken. Werkt je app wel, krijg je nieuwe statusupdates door in je app? Zo ja dan zou airco via app starten nu ook moeten werken. Voorwaarde is daarbij wel dat je Zoe aan de laadpaal is gekoppeld.
Tevens moet je nu de batterijstatus kunnen opvragen via de app : Accu - Status - Status Bijwerken. Je zou dan een email of sms moeten krijgen met het laadniveau van je batterij (mits laatste info ouder dan 20 minuten).
Laat graag even weten wat jouw bevindingen zijn.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

Hoi Martijn,
Dit kreeg ik net binnen na mijn verzoek.

Welkom null Rietveld, (waar kan ik die null veranderen?)

Het verzoek om batterijstaat van uw auto met het volgende xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kan niet worden verstrekt.
Mogelijke oorzaken:
Uw auto is buiten bereik.
Uw auto is niet gewekt.
Uw auto wordt niet opgeladen.
Er is een fout opgetreden in het data-centrum.

Probeer het later nog eens.

Tot gauw op het Renault Portal.
Het Renault Team
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Aha dit bericht ken ik. Dat betekent dat de functie wel werkt, maar de data op dat moment niet opgevraagd kon worden. Als je het wat later nogmaals probeert krijg je meestal wel de gewenste info.
En die (null) heb ik ook, heel irritant, maar als eindgebruiker kunnen we dit in NL niet zelf veranderen. Moet via iemand van Renault helpdesk, moet ik nog een sr voor indienen.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

17:40 : bij mij ligt ZE Connect er weer uit. Grootste deel van de dag heeft het gewerkt maar momenteel kan ik niet meer inloggen in de ZE Services app. Wie heeft zelfde ervaring op dit moment (17:40) ?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

Vanmiddag werkte het prima, ik kan nu ook niet meer inloggen :-( Sterker nog de iOS app vliegt er uit. Website ligt er ook uit (ze-services).
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

Statusupdate per 23/1:

- Is Renault Nederland bekend dat er internationaal grote problemen zijn (geweest) met ZE Services? Ja, het is bekend dat er een storing was
- Zo ja, wat was de oorzaak? Een storing/defect in een van de servers
- Zo ja, wat was de impact? Geen communicatie mogelijk voor bepaalde “services” met name Z.E. connect (ZOE) maar ook enkele R-Link functies bij andere modellen
- Zo ja, wanneer wordt het opgelost? Het probleem zou sinds vanochtend opgelost moeten zijn, maar het kan zijn dat het nog niet helemaal ‘stabiel’ is, er worden nog extra controles uitgevoerd.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 26
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door electronaut »

MartijnEV schreef:Aha dit bericht ken ik. Dat betekent dat de functie wel werkt, maar de data op dat moment niet opgevraagd kon worden. Als je het wat later nogmaals probeert krijg je meestal wel de gewenste info.
En die (null) heb ik ook, heel irritant, maar als eindgebruiker kunnen we dit in NL niet zelf veranderen. Moet via iemand van Renault helpdesk, moet ik nog een sr voor indienen.
Dit bericht krijg ik ALTIJD. Een aanvraag voor statusupdate heeft bij mij nog niet een keer gewerkt.

ZE connect is ééń grote bug. Mijn android app crasht altijd als ik de app meer dan een uur of zo niet opgeroepen heb. Herkent iemand dit?

En gelijk maar eens klantrelaties gebeld over mijn openstaande probleem met het niet kunnen updaten van de laadkalender vanuit MyRenault. Dit was in de vergetelheid geraakt en wordt opnieuw weer opgepakt. Dus we wachten verder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

electronaut: dit bericht krijg ik ook nog steeds, maar alleen als de Zoe in 'slaapstand' is, d.w.z. als het laden al enige tijd voltooid is. Dus wel aan de stekker maar al langere tijd niet meer aan het laden. De Zoe wordt dan niet gewekt als je via de app om de batterijstatus vraagt. Maarrrrr: als je eerst via de app de airco/verwarming start (dat werkt nu écht wel!), wordt de Zoe wel gewekt, en als je kort daarna de batterijstatus opvraagt, krijg je keurig netjes het bericht.
Voor mij een teken dat er sinds de servercrash van afgelopen dagen weldegelijk ook iets functioneel in de software gerepareerd is wat eerst nooit werkte. Gebruiksvriendelijk of intuïtief is het helaas nog niet, dat blijkt, maar als je eenmaal doorhebt welke trucjes je moet uitvoeren, heb je er erg veel lol van. Hopelijk nu de basis functioneert, gaat het Renault ZE Connect IT team aan de slag met stap 2: gebruikersvriendelijker en intuïtiever maken van de software en de app.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

Bij mij was de weekkalender van het laadprogramma ook gewist.
Zojuist alles weer ingevuld maar het werkt niet meer. Normaal schakelde het laden uit als je de weekkalender activeerde maar nu blijft de auto gewoon laden. Zelf de lading gestopt en toen nog eens de kalender geactiveerd en toen de stekker er weer in gestopt en de auto begint gewoon weer te laden. :think: vaag.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door renault15.17 »

Datzelfde heb ik ook al gelezen op het Duitse forum.

En gisteravond / vannacht had ik ook een raar verschijnsel: gisteravond heb ik in de auto de oplaadtimer ingesteld op 21:30 u zoals ik wel vaker doe. Vanmorgen was ik benieuwd of de app het deed, dus om 7:10 u even gecontroleerd. En ja de app werkte en gaf een laadstatus aan van 70%. Huh? :shock: Even de e-mail checken en daarin keurig een melding dat het opladen gestart was om 6:15 u..... Wat? Hoezo! Gelukkig hoefde ik vandaag niet ver. In de auto aangekomen stond de oplaadtimer ingesteld op 1:00 u.
Zou er vannacht een reset naar de auto's zijn gestuurd? Of heeft er iemand een andere verklaring?
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door erijder »

Nadat ik sinds de 18de geen status updates meer ontvang, klapt de app er nu voortdurend uit als ik wil aanmelden. Hier dus geen enkele voortgang, maar achteruit gang!
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 18
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door renault15.17 »

Sinds afgelopen vrijdag functioneert het bij mij probleemloos. App, Ze-services, e-mails, enz.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 46
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door MartijnEV »

Bij mij werkt de app nu ook prima.

Dat van die 'reset op afstand' op 23 januari kan kloppen; ook afgelopen nacht is dat gebeurd vermoed ik. Namelijk: Met dit weer schommelt normaliter de geschatte actieradius bij volle batterij tussen de ca. 115 en 118 km. Echter op 24 januari en vandaag in de ochtend stond/staat de geschatte actieradius op 123 km. (123 km is voor zover ik weet de 'out of the box' geschatte actieradius).
Bovendien heb ik een dataverversing op 26/01/2014 van 23:14, en dat terwijl de Zoe al urenlang niet meer geladen had of iets anders gedaan had. Normaal krijg je dan tussentijds geen dataverversing.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door fivari »

Fijn dat het bij jullie terug werkt. Zelf heb ik een laatste update op 25/01/2014 om 17:47.
Op dit moment is mijn ZE online via de PC zelfs gedeactiveerd. Niet dat ik dit zo erg vind. Mijn Life laat toch geen activatie van op afstand toe en het laden gebeurt vooral thuis. Voor het slapengaan kijk ik dan zelf wel even na of alles goed verlopen is.
Afbeelding
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door Smartrix-Zoe »

Bij mij werkt het nog niet goed. om de paar dagen een melding. Bij statusupdate vraag krijg ik elke keer de melding de de auto buiten bereik staat of dat er iets is met het data center. Ook de kachel inschakelen werkt niet.

Daarnaast is mijn laadkalender gewist en heb ik afgelopen vrijdag die opnieuw ingevuld. Ondanks de activatie van de kalender ging de auto toch laden terwijl het nog geen 23 uur was. Na wat testjes heb ik het opgegeven en de auto bleef laden met geactiveerde laadkalender. Het was toen 22 uur. Volgende ochtend kom ik bij de auto en blijkt de auto tot 23.00 geladen te hebben en was de accu dus nog maar voor 40% gevuld. En nee..... ik had niet de instellingen van de laadkalender verkeerd om. :D

Hij staat nu maar weer op altijd laden.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013 22:25
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

Bij mij geeft de ZE app op IOS de status weer van 23/01/2014 14:54.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Alles hier up and running.

Wat ik hier op mijn Mac niet zie, als ik het plaatje van fivari vergelijk, is de optie "MY ZE ON LINE". Daarvoor moet ik naar een andere site.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erijder
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 sep 2013 12:31
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door erijder »

Bij mij zelfde scenario als smartrix-zoe. Kalender gewist, opnieuw ingesteld maar auto gaat toch laden. Ook de app en computer geven nog altijd de status van de 18de. Heel irritant allemaal. Dit moet in 10 dagen toch op te lossen zijn. Problemen worden alleen maar groter. Heel irritant en morgen maar eens bellen met dealer en renault nl.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht