Gordelspanner rechts error

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie

Topic author
webstertje
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Gordelspanner rechts error

Bericht door webstertje »

Ik heb een twingo uit 97 type 1 met 2 airbags en gordelspanners.

Een tijd terug heb ik de stoelen vervangen voor lederen stoelen(uit een type 2 twingo). Echter was van de passagiersstoel de gordelspanner gesprongen. Deze heb ik vervangen door de gordelspanner die orgineel in mijn auto zat. Bijkomend probleem bij de stoelen was ook dat de connectors afgeknipt waren. Dit is verholpen door een soldeerverbinding.

In het begin heeft het systeem nog wel gewerkt, maar nu blijf ik een storing houden waardoor mijn airbags niet werken. De garage heeft de computer uitgelezen en deze gaf aan dat de weerstandwaarde niet goed was van de gordelspanner.

Heeft iemand een idee wat ik hier mee kan doen? Een nieuwe kopen wil per definitie niet zeggen dat het probleem verholpen is en kost daarnaast ook erg veel geld. Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat de linker en rechtergordelspanner verschillende typen zijn?

Mijn broer heeft bij zijn xantia ooit de airbagmodule gefopt door een weerstand met een zekering aan te sluiten. Hierdoor leek het voor de computer of er een airbag zat. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hoop dat iemand kan helpen!

Gr Cees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

henny
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 21 dec 2019 15:30
Actief als: particulier

Bericht door henny »

Hallo Webstertje,
Alle Renault monteurs die ik gesproken heb over Airbag techniek en aanverwante ellende, zijn het er over eens dat alle onderdelen bij elkaar horen. Dus de gordelspanner uit een fase 1 heeft een ander partnummer dan die van een fase 2. Als je ze door elkaar gebruikt kan je in dit soort problemen komen. Ik begrijp dat gordelspanner van de bestuurder-stoel is blijven zitten. Ik zou dus effe checken of de partnummers gelijk aan elkaar zijn. En natuurlijk gelijk zijn aan een fase1 gordelspanner. Ik weet dat Renault een dummy verkocht heeft welke de passagiers-airbag kan vervangen. De eerste series Twingo's met passagier airbag, hadden de "uitschakel" sleutel-schakelaar nog niet. Om toch een kinderzitje mogelijk te maken, moest deze dummy aangesloten worden op het pass. airbag stekkertje. De Ohmse waarde weet ik niet en zal ook niet geschikt zijn om een gordelspanner te "by-passen"
Succes
Henny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
webstertje
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door webstertje »

Hoi Henny,

Bedankt voor je reactie! Het is zo dat de gordelspanner van de passagiersstoel is blijven zitten dus nog fase 1 is. Echter is dit wel de kant die problemen geeft. Misschien is het dan toch zo dat de computer verschil opmerkt tussen links en recht.

Wanneer is tijd heb zal ik op te sloop zoeken naar een gordelspanner. Op internet kan ik over de ohmse waarde niets vinden dus daar waag ik me dan ook maar niet aan.

Nogmaals bedankt voor de reactie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen