Geachte forum medewerkers,
Wij overwegen een Grand scenic te kopen. ( bouwjaar 2004/2005 ) diesel of benzine?
Rij nu al jaren Nissan maar 259000 op de teller voor een benzine auto en opgroeiende kinderen leek mij een goede reden voor een ander. ( almera 1.6 slx hb bouwjaar 1998 )
Wij rijden momenteel 28000km in een jaar en hebben geen ervaring met Renault.
Zijn er dingen waar wij op moeten letten bij aanschaf?
Zijn er veel voorkomende storingen, oftewel is een overstap na 16 jaar Nissan aan te raden.
Bij voorbaat dank
Grand scenic
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
Ik rij sinds een jaar een GrandScenic op LPG en heb er geen moment spijt van.
Kwaaltjes hebben alle auto's hangt er van af wat je budget is en wat je bereid bent om uit te geven aan een auto.
Nieuw kun je je nooit een buil vallen, en tweedehands kun je soms een miskoop doen. Over het algemeen vind ik dat je bij Renault veel ruimte krijgt voor een redelijk bedrag.
Kwaaltjes hebben alle auto's hangt er van af wat je budget is en wat je bereid bent om uit te geven aan een auto.
Nieuw kun je je nooit een buil vallen, en tweedehands kun je soms een miskoop doen. Over het algemeen vind ik dat je bij Renault veel ruimte krijgt voor een redelijk bedrag.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Gouden regel is in feite, en dat geldt voor de meeste Renault-modellen, een phase2 kopen.
Ga je toch voor phase 1, zorg er dan voor dat hij regelmatig door een officieel dealer onderhouden werd zoadat alle ots uitgevoerd zijn. Had zelf in het verleden een 1.6, maar voor mij was dit vermogen zo en zo. 2.0 dCi is de aangenaamste (en beste denk ik). Confort is veel hoger dan bij een Nissan. Aan betrouwbaarheid zal je een beetje inboeten.
Ga je toch voor phase 1, zorg er dan voor dat hij regelmatig door een officieel dealer onderhouden werd zoadat alle ots uitgevoerd zijn. Had zelf in het verleden een 1.6, maar voor mij was dit vermogen zo en zo. 2.0 dCi is de aangenaamste (en beste denk ik). Confort is veel hoger dan bij een Nissan. Aan betrouwbaarheid zal je een beetje inboeten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-