Handleiding

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Plaats reactie

Topic author
Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 5
Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40
Actief als: particulier

Handleiding

Bericht door Theo-R-link »

Ik ging vandaag mijn Kangoo Extreem met R-link halen, en er is geen handleiding, of zelfs maar één papiertje over de R-Link is dat normaal? Hoe moet ik connectie maken met mijn computer? Is het waar dat dit in Windows XP niet kan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 14612

Re: Handleiding

Bericht door Verwijderd 14612 »

Het is inderdaad zo dat er geen handleiding bij de R-link wordt geleverd. Vreemd maar waar. Je kunt wél op het internet een handleiding vinden nl hier: http://www.e-guide.renault.com/portail/ ... nld&car=33 Hier kun je hem downloaden. Verbinding maken met de computer gaat via MyRenault. Ik neem aan dat de Kangoo daar door de dealer voor is aangemeld, zo niet dan kun je het waarschijnlijk zelf via MyRenault: https://www.renault.nl/my-renault/home/

Er staat behoorlijk wat informatie over hoe te handelen in dit R-link forum, dus zoek even als je er niet uitkomt. Je moet in ieder geval de Renault R-link Toolbox op de computer zetten. Of dat in Windows XP kan weet ik niet. Dit is sowieso een behoorlijk verouderd operating system. Ik zou zeggen probeer het gewoon, dan merk je vanzelf of het werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Theo-R-link
lid
lid

Dat Toolbox heb ik al gevonden en heb die, voor alle zekerheid, in Windows 7 gezet. Ook die handleiding heb ik gevonden, maar hier wordt vaak gesproken over Email en Facebook langs R-Link en daar vind ik niet van in die handleiding. Ik probeer ook mijn auto in My Renault te krijgen, maar hij neemt het Chassis nummer niet aan, zowel met als zonder spatie's. Heb ook al enkele mails naar Renault gezonden. Wat betreft die informatie in dit Forum, er is er inderdaad veel hééééél veel, en zoek daar maar eens in wat je nodig hebt! In elk geval bedankt voor uw moeite.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 14612

Bericht door Verwijderd 14612 »

Facebook gaat niet lukken hoor. R-link is geen "normale" webbrowser! E-mail is heel beperkt heb ik begrepen. Lang niet alle e-mail programma's worden ondersteund.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Theo-R-link
lid
lid

Na wat over en weer gemail (ik ben niet de knapste in die dingen) heb ik mijn updates op de kaart gezet. MAAR in tegenstelling tot wat men hier schrijft duurde dat slechts een goede vijf minuten. Is het installeren in de R-link zelf dan zoveel zwaarder?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Theo-R-link
lid
lid

Had ik hier ook niet gelezen dat na activeren van R-link en updates doen, je in My Renault moet kunnen zien dat je R-Link hebt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 08 jul 2017 23:31

Bericht door TCe120ECD »

Zodra de dealer je auto heeft aangemeld, zie je in My Renault, links R-Link staan. Als je dat niet ziet, kan je het beste je auto uit My Renault verwijderen en opnieuw ingeven.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Theo-R-link
lid
lid

Ik schreef naar Renault dat R-Link niet in het menu van 'My Renault' staat en kreeg dit als antwoord:
Het is ons niet duidelijk wat u juist bedoelt met “ R- link niet in het menu “. De Rlink store is toegankelijk via het menu “ Services” op uw Rlink systeem van uw wagen.
Via onderstaande link vindt u meer uitleg over het menu van uw R-link : https://be.rlinkstore.com/nl/help.

U bedoelde toch met menu in 'My Renault' de lijn waarop staat mijn autos-mijn garage mijn voordelen enz?

Wat ik ook graag wou weten: ik lees hier regelmatig dat een abonnement voor drie jaar TOMTOM LIVE 140€ kost. Nu zie ik dat het 70€ per jaar is. Zijn er voordeliger mogelijkheden naargelang welke auto of wat?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut